Gå til innhold

www.film24.no

Anbefalte innlegg

Kryss i taket!!!

Etter gjentatte forsøk på kontakt med film24 har jeg faktisk lykkes i å få et svar!

Jeg uttrykket min fortvilelse over at jeg kun har mottatt en forsendelse i uka, selvom jeg har sendt filmene tilbake samme dag og har hatt over 70 filmer på listen.

Jeg kom også med kritikk av dårlig kundebehandling.

Dette var svaret jeg fikk:

Heisan,

Forklaringen er trolig en enorm kundevekst og

treghet fra leverandørene.

Hilsen Film24.no

UTROLIG at de tok seg tid til dette.

Det må da ha kostet dem masse tid og penger å svare på dette!?!

Av svaret tyder jeg, at de lar mangel på ressurser gå ut over kundene, og at de skyver ansvaret over på leverandørene!?

Ansvarsfraskrivelse med andre ord.....

De tar ikke selvkritikk og er ikke villig til å beklage den oppståtte situasjonen.

Dette kaller jeg IKKE god kundebehandling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil nå si at sånn som det er idag så fungerer ikke Film24.no som det skal, de får ihverfall ikke meg som kunde på ei god stund.

For det første får de faenmeg se til å svare på mailer og sånnt fra folk som vil bli kunder, og for det andre får de for svingende se til å få sakerne litt fortere frem og tilbake!

Det kan ikke godtas at noen får 8 filmer i mnd og andre 2...Det er forskjells behandling og det skal ikke sånne bedrifter praksisere. Vet at posten kan ta lengre tid for de som bor nord i landet, men det synes jeg de skal ta hensyn til.

Så til gutta på Film24.no Få orden på sjappa deres! :realmad:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"brafilm" har vel holdt på i Sverige en stund. Så vidt jeg veit har de nylig etablert seg i Norge også. Jeg har meldt meg inn hos dem, men har ennå ikke mottatt noen forsendelse fra dem. De er noe dyrere enn film24.no og filmleie.no. Det virker som om de ikke sender filmer ut før sent på kveld, slik at man har de tidligst 2 dager etter at du får en leveringsbekreftesle. Jeg fikk beskjed om at tre filmer var sendt meg kl 23. Tirsdag 06.04, og har som sagt ikke sett noe til dem. Her må påsken ta noe skyld, men det burde være fullt mulig å sende de ut før klokka 15, slik som de to andre konkurrentene gjør? Men de skal ha sendt de tre filmene som stod øverst på min prioriteringsliste. Regner med at det kommer av at kundemassene deres ikke er så store ennå.

De jeg er mest fornøyd med til nå er Filmleie.no :)

Skal komme med nærmere tilbakemelding når jeg har fått noen flere forsendelser.

:)

Lenke til kommentar

Joa, de har stort utvalg. Det skal de ha, men jeg syns sidene deres er vel detaljerte. Det blir så sinnsykt mange underkategorier, og de burde hatt flere filmer på hver side. Gjerne med litt mindre bilder istedet for noen få litt store.

Er vel egentlig ganske greit når man veit hva man er ute etter.

Også greit at de har et rangeringssystem, slik at man lettere kan finne ut om en fil kanskje er verdt å se eller bare glemme med en gang.

og enda mer geinalt er det at man får en viss peiling på om man virkelig får de filmene som er høyest prioritert.

Fikk forresten første forsendelse i dag. De sender hver film i separate pappcover, og man kan returnere en eller tre filmer i samme "cover". Greit nok. Litt mer "stail" på det enn hva film24 og filmleie stiller med :cool:

Vi får se hvor det bærer hen. Jeg er i dag kunde hos alle tre, men kommer til å velge bort den av de jeg blir mest misfornøyd med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vil bare si at Film24 har bedret seg betraktelig. Filmene sendes fort og tilbudet er blitt langt bedre, blant annet med masse dokumentarfilmer - og X-box-spill :yes:

For øvrig også vinner i Nettavisens test av den slags tjenester: http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article216712.ece

Jeg hadde bestemt meg for å slutte, men tegner ny avtale  :thumbs:

Jeg er ganske enig med deg.

Før irriterte jeg meg over at de var så trege, men nå får jeg stort sett 2 forsendelser i uka og det er fullt akseptabelt

Men jeg tror de har ganske få utgaver av hvert xbox spill, slik at det blir vanskelig å få tak i dem og at det er mere et lokkemiddel for nye kunder. Men de som får lånt xbox spill må si seg godt fornøyd med det.

I det siste har jeg også fått en del av førstevalgene og det er jammen ikke for tidlig.

Nå er det viktigere enn noen gang at film24 tar kundene på alvor for å opprettholde sitt positivt omdømme i media.

Jeg håper dermed at de svarer neste gang jeg har skulle ha noe å klage på.

Lenke til kommentar

I nettavisens test står det:

Deler ikke opp tv-serier (...) Lar deg leie hele TV-seriebokser

Er dette riktig...

Jeg har lånt Sopranos hos film24, og da ble boksen delt opp i 6 discer, som ble sendt 2 og 2 som vanlig....

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
I nettavisens test står det:
Deler ikke opp tv-serier (...) Lar deg leie hele TV-seriebokser

Er dette riktig...

Jeg har lånt Sopranos hos film24, og da ble boksen delt opp i 6 discer, som ble sendt 2 og 2 som vanlig....

Det skjønte ikke seg heller.

Kanskje de mener at de har hele serien og man trenger bare å "legge til" en sesong en gang, de andre stedene må man legge til en og en disc.

Men hva er forskjellen? Jeg har lånt Friends og da fikk jeg bare 2 disc`er om gangen. Hadde jeg fått lånt hele "TV-seriebokser" burde jeg jo fått alle 3 discene.

Lenke til kommentar
33 pr film er jo ikkje billigt.

I Sandnes koster 1 film hos Michael Caine 25 kr døgnet, videoverden 29 og showtime 29.

Mye mer digg dette :thumbs: Film24 gav eg opp

Er det for å leie nye filmer på dvd? Her koster det 50 kr å leie en ny film på dvd....

Her i Stavanger\Sandnes området er det en liten priskrig på gang.

All film koster derfor 29 kr pr døgn, :thumbs: noe som passer meg utmerket da jeg synes 50 kr for en film i ett døgn er drøyt....

Samme prisen for nye filmer også...

Endret av bkvaloy
Lenke til kommentar

Vist du virkelig mener at det er ok med 4 filmer i mnd,

til tross at de reklamerer med lei så mange du vill, for den sum som

du har betalt for, da blir det sikkert ikke noen nedtur for deg??

En annen ting er at du har ikke klart og få inn i hodet ditt,hva denne debaten

dreier seg om,her er det snakk om at man ikke får så mange filmer man

vil,for noen av de summene de reklamrer for.. ;)

Easy cowboy... alle kan ikke være enige vet du :angry:

Få den i hodet ditt....

Endret av bkvaloy
Lenke til kommentar
Nå synes jeg mange av dere syter unødvendig mye. LES først FAQ på siden deres - der får du faktisk svar ganske fort. Klart at noen kan være uheldige, men i bunn og grunn bør vi la dem få en sjanse, og være glade for at dette konseptet har kommet til Norge. Jeg så det i USA for 2 år siden og der fungerte det supert. Ingen grunn til at det skal være annerledes i Norge.

Dersom dere velger å slå ring rundt den lokale videosjappa, så kan jeg jo opplyse om at jeg har ikke hørt om noen (Oslo) som leier ut DVD for 25,-! VHS kanskje, men DVD leies ut her for minimum 55,-. Da skal du faktisk ikke få mer enn 4 filmer fra film24 før det lønner seg, pluss at du slipper å gå frem og tilbake til videosjappa (lenge leve latskapen!). :thumbs:

Husk at dersom det blir forsinket så er det som regel det norske postvesen som har skylden - ikke film24.

Ja for det meste er det da gamle filmer som en kan som regel få kjøpt hos DVDON.com til 49,90 så at det er så enestående tilbud som film24 har er som en ser det.Å da har du den til odel å eie.Jeg har som sagt blandete erfaringer med film24,men ser at det kan være mange som har det motsatte.

Lenke til kommentar

Hvis uhell er ute som at man sender inn alle tre filmene og sitter igjen med to etc så står det jo i opplyst på siden om hvordan man skal gå frem for å få tre filmer igjen. De forventer vel såpass at vi som kunder tar oss tid til å lese litt rundt på siden og betingelser og opplysninger osv.

Supporten kunne nok vært bedre har flere ganger ventet rundt 3 dager for å få svar, noe som er i litt lengst laget. Men leveringstiden har bestandig vært god til tross for at jeg bor langt nord, ble positivt overrasket.

Sender man filmene for sent inn så sender man filmene for sent inn. Når det står oppgitt at de må ha filmene så og så mange dager etter at abonnementet har utløpt er det ens egen feil hvis man må betale ekstra. Skjønner ikke hvorfor det er noe å klage over, de er jo opptatt av å ha flest mulig titler tilgjengelig til enhver tid og det blir jo vanskelig hvis alle venter en uke med å sende tilbake filmene.

Min opplevelse av Film24 har vært litt negativ men helt klart mest positivt summa sumarum.

Ps: Har vel vært kunde der i 4 måneder, abonnementet er avsluttet da lommeboken er litt tynn.

Lenke til kommentar
33 pr film er jo ikkje billigt.

I Sandnes koster 1 film hos Michael Caine 25 kr døgnet, videoverden 29 og showtime 29.

Mye mer digg dette :thumbs: Film24 gav eg opp

Hos MIX kjeden i Haugesund kan du leie 4 nyheter for 95.- pr døgn, :thumbs: "Gamle" samme pris, men i 3 dager :D så her går det i mye film ja :)

Lenke til kommentar

Har nå vært medlem i Film24 i snart to måneder (tror jeg meldte meg inn 4-5 mars eller noe sånt). Jeg sender alltid filmene tilbake virkedagen etter jeg har mottatt de, med unntak av én gang da jeg glemte det tre dager på rad, og så kom påsken. Vanligvis, hvis jeg returnerer filmer en mandag, så sender de meg nye senest onsdag. De har jeg da på torsag.

Til nå har jeg mottatt 22 filmer. Hvis vi ser bort fra påsken og det at jeg glemte å levere, hadde jeg sikkert mottatt tilsammen 26 filmer i løpet av to måneder. I og med at jeg betaler 179 i måneden, så er det i underkant av 14 kroner filmen. Synes det er ganske billig jeg...

Eneste filmen som står øverst på listen min som jeg ikke har fått enda, er Kill Bill Volume 1. Den har jeg ventet på i halvannen uke nå.

Til nå har jeg altså ingen negative erfaringer, bortsett fra at de gjerne konsekvent kunne sendt filmene den dagen de mottar filmer i retur, og ikke dagen etter. Har vel noe med registrering, pakking og sånt og gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var ikke like uheldig som deg, men det tok alltid minst 2 dager før de registrerte filmene som mottat og en dag til før de sendte den. I praksis fikk jeg 2 filmer i uka. Ikke akkuart "lån så mange filmer du ønsker". Det virket som om de drøyde med å registere filmene mottatt for å slippe å sende ut så mange filmer.

I tillegg må en ta hensyn til at en ikke får velge filmer, en må sette opp en liste. Jeg satte også opp nye filmer på lista som jeg aldri fikk.

I tillegg var flere av DVD platene i så dårlig forfatning at spilleren min ikke klarte å lese dem. Når jeg klaget fikk jeg beskjed om at jeg måtte melde fra og så sette opp filmen på lista mi igjen. Men da har jeg jo tapt en film. Leier du i en butikk kan du gå tilbake å få en ny film uten å måtte betale for det.

Siden de sender de i posten får en kun 2 plater hver gang. Noe som er dumt da enkelte filmer har 2 plater, der en inneholder ekstramateriale. Personlig synes jeg det er interessant å se dokumentarer om filmen, slettede scener osv. Dette er ikke mulig dersom disse kommer på en egen DVD.

Ikke er de spesielt billige heller. Her jeg bor får du 2 filmer for 29 kr.

Jeg kommer aldri til å bruke en slik tjeneste igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser at film24.no har 10 dager gratis abbonement nå. Regner med at brafilm.com kom med det første 10-dagers tilbudet til 49 :). Mulig dette er gammelt nytt, men jeg merket det først nå som jeg vurderte å bli medlem. Nå er det ingenting som hindrer meg...

Lenke til kommentar
Ser at film24.no har 10 dager gratis abbonement nå. Regner med at brafilm.com kom med det første 10-dagers tilbudet til 49 :). Mulig dette er gammelt nytt, men jeg merket det først nå som jeg vurderte å bli medlem. Nå er det ingenting som hindrer meg...

Det hadde vært interessant med tilbakemeldinger på hvordan dette prøvemedlemsskapet fungerer.

Det hadde ikke forundret meg om film24 prioriterte å sende ut til prøvemedlemer for å få flere kunder.

I så fall er dette en fiktiv måte å vise hvordan medlemsskapet fungerer.

Som medlem har jeg vel i snitt mottatt 3 plater i uka.

Dette tallet burde vært høyere grunnet lang behandlingstid fra film24...

Det skal bli artig å høre hvor mange plater dere rekker å få i løpet av de 10 dagene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...