Gå til innhold

www.film24.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Her er mine erfaringer:

Jeg valgte abbonementet med 3 filmer(alltid 1 film hjemme). Det må sies at jeg *kremt* brenner disse dvdene når jeg får de..Så når posten kommer hit klokka 11.30 så hiver jeg den filmen med minst ekstramateriale osv rett i pc`n og når det er gjort så sender jeg den filmen + den jeg har hjemme fra før...Siden jeg er kjapp så rekker jeg å få sendt filmene klokka 12.30 når posten sender videre posten..

Jeg er nå i min andre 3 måneders periode og har mottat 69 filmer tilsammen..det kommer filmer ca 2 ganger ene uken og 1 gang neste og 2 filmer uka etter osv..

Den ene gangen så tok det 10 dager mellom en sending, ellers har det vert bra...jeg har ca 150 filmer på listen min!

Forrige uke så hadde jeg en litt irriterende opplevelse med de:

Det er kommet en ny funksjon der du kan gå inn og melde fra om en plate er defekt og om du vil ha en ny av samme film...dette gjorde jeg med en film som såg ut som den var stripet opp med skrujern....uka etter så kom den filmen som skulle vere erstatning på den som var stripet opp..men de hadde jaggu klart å sende meg den samme Dvden som jeg hadde meldt fra om at var ødelagt...

Platene er full av dritt og striper, men etter en liten rens så pleier de å fungere i 99 % av tilfellene..

Jeg har regnet ut at jeg har fått 13.8 filmer i mnd over 5 mnd..det blir vel ca 12 kr og 30 øre per film ...og det er ihvertfall jeg strålende fornøyd med!!

Likte ikke at prisen gikk opp for en stund siden...men vi får håpe at det er pga av at de skal forbedre kundeservicen sin :)

Ellers så synes jeg Film24 er helt ok!

Lenke til kommentar

Har ikke vært kunder der så lenge ennå men har ikke hatt noe problemer med dem. Får filmene ca 3 dager etter at jeg har sendt dem inn.

Veldig bra :thumbs:

Hvis du skal sende de mail så er den beste måten å gjøre dette på via deres kontakt skjema på web sidene deres.

Fornøyd Kunde ! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I dagens utgave av Dagbladet står det en del om dette tema.

Jeg for min del meldte meg inn i den nyeste tjenesten www.filmleie.no

De er nok mer sultne enn konkurrenten film24, for jeg får filmene raskt og de satser tydeligvis på nyhetene (selv om de er dyrere for dem). Jeg har t.o.m. opplevd å få Master and Commander samme dag som filmselskapet slapp filmen løs i markedet (de har vel fått den på forhånd og sendt den ut med post dagen før).

Den ene gangen jeg har hatt behov for å kontakte kundestøtte, fikk jeg hjelp med en gang.

Bra start filmleie.no :thumbs:

Økonomi i dette? Break-even er på en film i uken (ca 50 per utleie i tradisjonell videoshappe* 4 = 200) og her får jeg altså nyhetene og de har et langt bredere utvalg en vanlige videoshapper kan ha.
Lenke til kommentar
I dagens utgave av Dagbladet står det en del om dette tema.

Jeg for min del meldte meg inn i den nyeste tjenesten www.filmleie.no

De er nok mer sultne enn konkurrenten film24, for jeg får filmene raskt og de satser tydeligvis på nyhetene (selv om de er dyrere for dem). Jeg har t.o.m. opplevd å få Master and Commander samme dag som filmselskapet slapp filmen løs i markedet (de har vel fått den på forhånd og sendt den ut med post dagen før).

Den ene gangen jeg har hatt behov for å kontakte kundestøtte, fikk jeg hjelp med en gang.

Bra start filmleie.no :thumbs:

Økonomi i dette? Break-even er på en film i uken (ca 50 per utleie i tradisjonell videoshappe* 4 = 200) og her får jeg altså nyhetene og de har et langt bredere utvalg en vanlige videoshapper kan ha.

Jaså du. Reklamering for filmleie du driver med eller? Kanskje du fikk svar så fort eller filmen så fort fordi du kanskje jobber for dem? :laugh:

Lenke til kommentar
33 pr film er jo ikkje billigt.

I Sandnes koster 1 film hos Michael Caine 25 kr døgnet, videoverden 29 og showtime 29.

Mye mer digg dette :thumbs: Film24 gav eg opp

Er det for å leie nye filmer på dvd? Her koster det 50 kr å leie en ny film på dvd....

Det er 3 videoutleiebutikker vedsiden av hverandre, så da blir det hard konkurranse. :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg syntes film24 er et flott konsept, men at deres måte å drive virksomhet på er under en hver kritikk.

Reklamen skaper forventninger, og når ikke film24 klarer å etterleve dette får de et problem. Jeg sikter selvsagt til "Lei så mange filmer du vil for ....kr pr mnd"

Dette blir som kjennt meget begrenset fordi film24 ofte holder igjen filmer selv om de har mottatt filmer fra kunden.

For mitt vedkommende mottok de filmer, uten at de sendte meg nye samme dag.

Dette er regelrett avtalebrudd.

Film24.no's rettigheter og plikter:

”Film24.no forplikter seg til å sende to nye DVD-filmer så fort som det mulig etter at Film24.no har mottatt to DVD-filmer fra kunden”

Med 76 filmer på listen min har jeg vanskelig for å tro at ingen av disse filmene var tilgjengelig for forsendelse.

Men det kanskje mest frustrerende er at film24.no har ignorert all form for kontakt fra min side.

Dette er helt feil måte å behandle kunder på.

Denne "ikke-kommunikasjonen" med kundene samt den negative "varepraten" vil resultere i frafall av kunder.

Film24 er i ferd med å bygge opp et godt renomèt etter positiv medieomtale.

Men det er bare et tidsspørsmål om når første "klage historie" om film24 vil nå pressen. Med tanke på den skaden dette vil gjøre på film24, hadde det kanskje vært en idè å behandle kundene litt bedre slik at dette kan unngås?

Undertegnede vurderer å ta kontakt med Forbrukerrådet, da Film24`s uprofesjonelle opptreden ikke bør gå utover mine rettigheter som forbruker.

Lenke til kommentar

Jeg mener at når jeg returnerer to filmer til Film24 f.eks en mandag morgen, bør de ha denne tirsdag og følgelig sende meg to nye filmer samme dag. Altså tirsdag. De sender de i stedet onsdag. De holder altså filmene igjen en dag. Er ikke noe stort problem for meg det, ettersom jeg etter 26 dagers medlemsskap nå er oppe i 12 filmer. Men det kan vel kalles avtalebrudd?

Jeg får ALLTID filmene dagen etter de har sendt de, og derfor virker det rart at de, i følge dem selv, nesten alltid får filmene jeg returnerer to dager etter jeg har sendt de når jeg legger de i postkassen ved siden av posthuset på vei til jobb.

Ellers er jeg fornøyd med service. Har utelukkende fått filmer blant de fire første på listen min.

Lenke til kommentar

Satt med omtrent samme erfaring som deg Gerrard når det gjaldt utsending av filmer. De brukte å drøle det ut en dag før de sendte nye til meg virket det som. Men etter at jeg begynt på en ny periode etter nesten en måneds opphold virker det som om de har fått sving på sakene igjen. har fått filmer tilbake utrolig kjapt nå, så det kan virke som de har skjerpet seg. Skulle nå bare mangle etter at de satte opp prisene også.

Alt i alt kan jeg vel ikke si at jeg har noe særlig negative tanker om film24.no, og er nå egentlig fornøyd fremdeles. :)

Lenke til kommentar

Angående leseproblemer på leieDVDer.

Dette skyldes i det store og det hele dårlige lesehoder i DVD-brennere.

Min NEC 2500a har hatt endel prob. med å lese.

Mens min gode gamle Pioneer 105f leser på full guffe.

Er jo eg. forståelig at produsentene optimaliserer laserhodene for brenning i brennere.

Anbefalingen må derfor være å ha en god DVD-spiller i tillegg til brenner.

Eventuelt en høykvalitetsbrenner som Plextor.

Har eller gode erfaringer med film24.no.

Når det gjelder hvor raskt man får filmer, står det i kontrakten at man må ha minst 10 filmer på listen sin, for å være garantert å få film tilsendt straks.

Anbefales på det varmeste fra min side...

Lenke til kommentar
Anbefalingen må derfor være å ha en god DVD-spiller i tillegg til brenner.

Eventuelt en høykvalitetsbrenner som Plextor.

Blir vel gjerne litt veldig off-topic dette, men what the heck... Vil bare si at min Plextor px-708a ikke er noen super leser. Den er faktisk ganske middelmådig.

Men Pioneer dvr-105 leser pinadø det meste den blir foret med.

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Trodde jeg kunne skryte av Plextor med god samvittighet... Men den gang ei....

Jaja... Vi kan vel kanskje konkludere med at Pioneeren er en kongespiller, selv om den drar på årene... Kan det tenkes at kvalitet er ofret for pris i det siste?? Noen som har erfaringer med de nye pioneerene (avspillere)...

Lenke til kommentar
Blir vel gjerne litt veldig off-topic dette, men what the heck... Vil bare si at min Plextor px-708a ikke er noen super leser. Den er faktisk ganske middelmådig.

Har litt andre erfaringer. Hadde en Pioneer (husker ikke nøyaktig nummeret) og den var meget kresen med hva den ville lese. Det den ikke ville lese, har ikke min nåværende dvd-brenner, Plextor 708A, noen problemer med å lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...