akira7 Skrevet 8. august Del Skrevet 8. august Jeg har pdd en Asus TUF VG27WQ1B buet gamingskjerm. Tenkte jeg skulle kjøpe en skjerm til for dual skjermoppsett mtp på hjemmekontor og gaming. Har sett for meg nr to til oppsettet, en Asus TUF VG249QL3A som er på månedens tilbud hos Elkjøp til 1495,-, spørsmålet er om det er så lurt å ha en mindre nr 2 skjerm da begge skjermene ikke har samme oppløsning og størrelse? Anbefales da å kjøpe to like skjermer? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. august Del Skrevet 8. august Det er mer knotete å bevege seg mellom skjermer av ulik oppløsning, men det er mulig. Det spørs om du ikke bør legge deg opp penger til en ultrawide eller wide monitor på sikt, altså i formatet 32:9 eller 21:9. Det kan være fristende å kjøpe rimelige skjermer på tilbud. Det er ikke nødvendig ei god løsning på sikt. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 8. august Forfatter Del Skrevet 8. august Hei BadCat, takk for kjapp svar. Har sett for meg ultrawide skjerm og, da det sparer veldig mye plass på skrivebordet hjemme. Om jeg skal kjøpe ultrawide monitor, kan jeg dele skjermen opp slik at jeg kan spille på den ene siden og se Youtube på den andre siden? Glemte å legge til at skjermkortet mitt er en Asus GeForce RTX 3060Ti. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 8. august Del Skrevet 8. august Jeg sitter med 5 skjermer (3 + 1 + 1), og jeg anbefaler så absolutt like skjermer hvis du tenker side-ved-side. 2 forskjellige skjermer med forskjellige størrelse og forskjellig oppløsning vil bare bli ett irritasjonsmoment, med mindre du har en horisontalt og en vertikalt. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 9. august Forfatter Del Skrevet 9. august Skjønner. Da tror jeg at jeg bestiller 2 nye skjermer. Hvordan er denne skjermen til gaming og kontorjobb? Spiller ikke så mye, men greit å ha en med høy oppløsning og oppdateringsfrekvens. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 9. august Del Skrevet 9. august (endret) Asus VG27AQ3A er veldig lik mine egne 3x HP Omen Z4D33AA - faktisk bedre vil jeg si, utifra spesifikasjonene. Samme oppløsning, men enda raskere oppdateringsfrekvens (mine er "bare" 165 Hz, selv om man merker liten forskjell over 120-144 Hz). Og bedre panel type - dine er IPS, mens mine bare er TN. Dette er ganske så rene spillskjermer, men en spillskjerm kan fungere supert til kontorarbeid. Jeg skriver MYE på mine, og er kjempefornøyd! Ser ingen grunn til at ikke du også vil bli fornøyd med 2 stk. av de Asus-skjermene. Jeg kjører mine i Nvidia Surround, så jeg kan spille i 7680x1440 oppløsning hvis jeg vil, og det må du også gjøre hvis du vil spille noe over begge skjermene. Men jeg vil ikke anbefale det med bare 2 skjermer. Har prøvd, og du får siktet midt mellom skjermene - det var derfor jeg "bare måtte" punge ut for en skjerm nummer 3... Endret 19. august av PaladinNO Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 9. august Forfatter Del Skrevet 9. august Takk for en superduper innspill, PaladinNO. Da har jeg lagt inn bestilling på de to skjermene Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 10. august Del Skrevet 10. august On 9.8.2024 at 6:19 PM, akira7 said: Skjønner. Da tror jeg at jeg bestiller 2 nye skjermer. Hvordan er denne skjermen til gaming og kontorjobb? Spiller ikke så mye, men greit å ha en med høy oppløsning og oppdateringsfrekvens. Jeg anbefaler å ha samme oppløsning på begge skjermene ellers kan det blir veldig usmidig å flytte programvindu mellom skjermene, spesielt hvis også skaleringen er ulik. Har noen dårlige erfaringer med 1920x1200 paret med 1920x1080. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august @akira7 Gi gjerne en tilbakemelding på skjermene når du får rigget dem til. Og post gjerne et bilde av det nye oppsettet ditt her. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 27. august Forfatter Del Skrevet 27. august Skjermene ble avbestilt. Venter litt til med å bestille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå