Shjatå Skrevet 8. august Del Skrevet 8. august Har en Toyota Yaris 2010 modell 1.3 bensin som det er litt problemer med. I den forbindelse så har jeg noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på🤞 ABS pumpen er ødelagt, har prøvd å finne en på nettet men usikker hvor jeg finner den rette, noen som vet hvilken jeg skal ha? Eventuelt delenummer på en ny? Og er ABS pumpe det samme som ABS hydraulikkaggregat?😅 I såfall vil denne fungere? Selv om den har stått på en Yaris med dieselmotor. (Se bilde) Hvor lang tid ca. bruker en mekaniker på å bytte pumpen? Og hvor lang tid ca. på å bytte 1 bremserør? Ble mange spørsmål nå, men håper noen har peiling på dette. Setter stor pris på all hjelp👏 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 8. august Del Skrevet 8. august Du må sjekke om delenummeret er lik den som står i bilen din Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. august Del Skrevet 8. august (endret) Shjatå skrev (2 timer siden): Ble mange spørsmål nå, men håper noen har peiling på dette. Setter stor pris på all hjelp Jeg tilbyr meg å sjekke for deg, men du må sende meg pm med registreringsnummeret på bilen. Endret 8. august av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. august Del Skrevet 9. august Shjatå skrev (18 timer siden): I såfall vil denne fungere? Selv om den har stått på en Yaris med dieselmotor. (Se bilde) Bilen din har ABS modul 44050-0D050 eller 44050-0D060. Den siste dersom den har VSC (stabilitetskontroll). Dvs. den du har funnet kan ikke brukes i din bil. Hvorfor mener du at den må byttes? Lenke til kommentar
Shjatå Skrevet 9. august Forfatter Del Skrevet 9. august ABS lyset lyser så fikk en kar til å koble til et avlesningsapparat, og da fikk han opp at abs pumpen var ødelagt. Ny hos merkeforhandler kostet 42 000, så det var ganske drøyt synes jeg😅 Så derfor jeg håpet at det gikk an å kjøpe brukt eventuelt noe uorginalt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. august Del Skrevet 9. august (endret) Shjatå skrev (1 time siden): ABS lyset lyser så fikk en kar til å koble til et avlesningsapparat, og da fikk han opp at abs pumpen var ødelagt. Man "får ikke opp" på et diagnoseapparatat at abs pumpen er ødelagt, man får en feilkode. Vanligvis er det en viss feilsøking inne i bildet i samsvar med service manualen før man konkluderer med at den må byttes eller repareres. Hva var feilkoden? Endret 9. august av mobile999 Lenke til kommentar
Shjatå Skrevet 9. august Forfatter Del Skrevet 9. august Nei stemmer, forklarte litt dårlig ser jeg. Det var en mekaniker som brukte apparate, og så feilsøkte han og fikk bekreftet at det var pumpen som var problemet. Han mener bilen må vrakes men jeg tenkte kanskje det var en mulighet å få tak i en billig pumpe hos en opphøgger men ser ikke ut som det er mulig å oppdrive. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. august Del Skrevet 9. august (endret) Det er sikkert mulig å oppdrive den. F.eks. fra en delebil: https://finndel.no/bilinfo.aspx?f=110&bnr=11960 https://finndel.no/bilinfo.aspx?f=258&bnr=125805 Man må ringe for å sjekke om delen finnes samt sjekke hvilket delenummer den har. Endret 9. august av mobile999 Lenke til kommentar
Shjatå Skrevet 9. august Forfatter Del Skrevet 9. august Se der ja, jeg skal ringe å sjekke! Tusen takk😁 Lenke til kommentar
paalstei Skrevet 9. september Del Skrevet 9. september Hei.Har samme problem på min Yaris 2010 1.3 Fikk feilkode 1251(kretsfeil)Toyota sa jeg måtte bytte pumpe Fått oppgitt delenummer fra Toyota 44050-0D060 til en pris på 42000,- Den som sitter i min bil er 44540-0D040 /89541.0D050 Blir ikke klok på dette Kjøpte en på finn,men den passer ikke Takknemlig for tips Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. september Del Skrevet 10. september paalstei skrev (På 9.9.2024 den 10:46 AM): Kjøpte en på finn,men den passer ikke Hvorfor? Kjøpte du en brukt 44050-0D060 og den passer ikke selv om Toyota sa at den passer? Lenke til kommentar
paalstei Skrevet 11. september Del Skrevet 11. september Kjøpte en brukt som var til samme årgang og motor.Var ikke det nummeret Toyota sa. Dumt av meg. 44050-0D060 er ikke å få tak i dessverre Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. september Del Skrevet 11. september (endret) Da må du finne demonteringsobjekt og ringe for å høre om delen er demontert (og om den passer, samt pris). Endret 11. september av mobile999 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=812503&dk=0030 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå