Gå til innhold

PPU - master gyldighet

Anbefalte innlegg

Kan noen svare på følgende, for veiledningskontoret på UiO kan visstnok ikke det:

Jeg har en mastergrad i kunst og søker nå mot læreryrket. Det er nok studiepoeng og alt, men de hintet om at man må ha karakterer på studiet, noe som ikke er vanlig praksis på slike studier. Kan noen si noe om dette? Noen med erfaring?

Jeg vet at kunst ikke er undervisningsfag, så må trolig ta to årsenheter før eventuelt opptak til PPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oglabar skrev (22 timer siden):

Kan noen svare på følgende, for veiledningskontoret på UiO kan visstnok ikke det:

Jeg har en mastergrad i kunst og søker nå mot læreryrket. Det er nok studiepoeng og alt, men de hintet om at man må ha karakterer på studiet, noe som ikke er vanlig praksis på slike studier. Kan noen si noe om dette? Noen med erfaring?

Jeg vet at kunst ikke er undervisningsfag, så må trolig ta to årsenheter før eventuelt opptak til PPU.

Har du en master i kunst du ikke fikk karakter på eller lurer du på om det er karakterer på PPU ? Som jeg har forstått, så trenger du bare ha enten et årstudium, bachelor eller master, innen noe man kan undervise på i grunnskolen eller videregående for å komme inn på PPU (avhenger også at studiestedet tilbyr dette programmet, som sin del PPU-utdanningen). Jeg trodde årstudium, bachelor eller master i kunst gjorde det mulig å ta PPU innenfor kunst og håndverk (eller hva det nå heter), men ser ikke ut som om UIO tilbyr dette.

https://www.uio.no/studier/program/ppu/opptak/

Denne PPU-en er kanskje mer aktuell for deg?

https://utdanning.no/utdanning/oslomet.no/design_kunst_og_handverk_praktisk-pedagogisk_utdanning_-_videreutdanning

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...