Gå til innhold

Kvinnelig bokser slår for hardt til å være troverdig.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imane Khelif og Lin Yu Ting ser ut som menn og slår som menn, dvs ugler i mosedotten. Shitshow av ein annen verden og her sitter nokre å koser seg gløgg over at damer blir banka opp av menn. Woke er virkelige veien til broke. Synd at det skal gå ut over uskyldige.

Men det egentlige problemet her er at IOC osv driter i konsekvensen av at deres regelverk ikkje avklarer om utøver er å rekne som mann eller kvinne. Det er faktisk viktig i øvelser der fysisk styrke bestemmer utfalll. Burde aldri kome så langt som dette og er blitt ein hån mot all kvinnelig idrett. At IOC nekter tester fordi det skal gå ut over personen er totalt bak mål. Test burde være avkrevd av alle som vil delta, spesiellt i idrett der fysisk styrke betyr noko. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Maabren said:

Imane Khelif og Lin Yu Ting ser ut som menn og slår som menn, dvs ugler i mosedotten. Shitshow av ein annen verden og her sitter nokre å koser seg gløgg over at damer blir banka opp av menn. Woke er virkelige veien til broke. Synd at det skal gå ut over uskyldige.

Men det egentlige problemet her er at IOC osv driter i konsekvensen av at deres regelverk ikkje avklarer om utøver er å rekne som mann eller kvinne. Det er faktisk viktig i øvelser der fysisk styrke bestemmer utfalll. Burde aldri kome så langt som dette og er blitt ein hån mot all kvinnelig idrett. At IOC nekter tester fordi det skal gå ut over personen er totalt bak mål. Test burde være avkrevd av alle som vil delta, spesiellt i idrett der fysisk styrke betyr noko. 

Vent litt, jeg må bare få dette klart.

Du mener at menn kan føde levedyktige barn?

Endret av shockorshot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (10 minutter siden):

Jepp, og i IBAs originale påstand så testet de kun for XY og ikke testosteron.

Dette, det faktum at russerne plutselig tar opp dette nå under OL, de mildt sagt sprø videoene fra Kremlev den siste uka, og det påfølgende showet de har satt i gang med pressekonferanser og det ene og det andre sier mye om at dette er en planlagt politisk manøver som har fint lite med Khelif og andre utøvere å gjøre. IBA har heller ingen myndighet ovenfor utøvere og deres deltakelse i OL. De har lykkes ganske godt med denne hevnkampanjen, selv om jeg egentlig tror at de fleste ser rett gjennom dette nå.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Maabren said:

Kvifor spør du om det? Er det noko i biologien til mennesker som tilseie at menn føder barn?

Hvis du prater om Imane Khelif så er det ganske relevant hvis hun har XY kromosoner, siden kvinner som er født med XY kromosoner og kvinnelige kjønnsorganer kan iblant føde levedyktige barn.

Så hvis du mener det er menn, her Imane Khelif, som banker opp damer, så er det veldig relevant om du mener menn kan føde barn.

Endret av shockorshot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
hocanee skrev (25 minutter siden):

Det handler ikke bare om å slå hardt nei, men har du nok styrke trumfer det teknikk.

Folk prater som kvinner vil kollapse etter et slag når det ikke er realiteten

Begge deler er komplett feil. Har du hørt om boksere som kan avverge slag? Dukke, trekke seg bakover i slag-øyeblikket, antesipere og ha et raskt bevegelsesmønster. Artig å se på, du burde prøve det.

Hørt om knockout? Det kan i høyeste grad skje ved kun 1 stk. klokkerent treff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 timer siden):

...

Helt enig! Håper det blir siste gang jeg hører "kvinner er de som kan få barn"

Det siste er vel fortsatt ikke nødvendigvis en så gal definisjon.

Slik jeg forstår det kan ingen av de med XY DSD-syndrom få barn, selv om de ellers ser it som kvinner og har kvinnelige organer da de mangler eggstokker.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, shockorshot said:

Hvis du prater om Imane Khelif så er det ganske relevant hvis hun har XY kromosoner, siden kvinner som er født med XY kromosoner og kvinnelige kjønnsorganer kan iblant føde levedyktige barn.

Så hvis du mener det er menn, her Imane Khelif, som banker opp damer, så er det veldig relevant om du mener menn kan føde barn.

Så det du egentlig seie er at du meiner at menn kan føde barn? Finner ikkje noko i biologien som støtter opp under at menn kan føde barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Maabren said:

Så det du egentlig seie er at du meiner at menn kan føde barn? Finner ikkje noko i biologien som støtter opp under at menn kan føde barn.

Hva baserer du på at Imane Khelif er en mann? Det kan ikke være XY kromosomer, for kvinner født med kvinnelige kjønnsorganer og har XY kromosoner kan iblant føde barn.

Så hva baserer du det på?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maabren skrev (8 minutter siden):

Så det du egentlig seie er at du meiner at menn kan føde barn? Finner ikkje noko i biologien som støtter opp under at menn kan føde barn.

I innlegget over hevder du "damer blir banka opp av menn". Med det impliserer du at Khelif er en mann. Khelif kan føde barn. Dermed ser det ut til at du mener Khelif er en mann som kan føde barn.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, KalleKanin said:

Det siste er vel fortsatt ikke nødvendigvis en så gal definisjon.

Slik jeg forstår det kan ingen av de med XY DSD-syndrom få barn, selv om de ellers ser it som kvinner og har kvinnelige organer da de mangler eggstokker.

 

Det er feil. Kvinner født med XY kromosoner og kvinnelige kjønnsorganer kan iblant føde barn. De fleste er infertile, men ikke alle. Det er ikke bekreftet at dette er en DSD sak.

Her er et eksempel fra 2008:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2190741/Cancel

Endret av shockorshot
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Brother Ursus said:

Cecilia Brækhus er en ypperlig kvinnebokser. Men hun hadde vært i enorm trøbbel ganske umiddelbart om hun måtte bokse mot f.eks meg, som har null erfaring med boksing.

Jeg hadde gledelig betalt ganske mye for å se dette utspille seg.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 time siden):

Tok meg 5minutter, du kan ikke ha lett så godt:

Both Khelif and Lin eventually decided not to appeal their disqualifications from the world championships last year to the Court of Arbitration for Sport, a difficult process that typically costs more than $40,000.

Roberts said the IBA has “paid the majority of the costs” in other cases where boxers wish to appeal a ruling, but athletes must pay an unspecified part of it, sometimes leading them to give up because of the financial burden.

 

Mulig engelskkunnskapene mine er dårlige, men jeg klarer faktisk ikke å finne grunnen til at hun trakk anken i det du siterer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, shockorshot said:

Hvis du prater om Imane Khelif så er det ganske relevant hvis hun har XY kromosoner, siden kvinner som er født med XY kromosoner og kvinnelige kjønnsorganer kan iblant føde levedyktige barn.

Så hvis du mener det er menn, her Imane Khelif, som banker opp damer, så er det veldig relevant om du mener menn kan føde barn.

Eg veit ikkje om Imane Khelif og Lin Yu Ting er menn, men di ser ut som menn og slår som menn. Da er det naturlig å anta at di kan være menn. Problemet her er IOC og at di ikkje vil kreve test for å få eit svar. Det i seg sjølv er uakseptabelt og ødeleggande for kvinneidrett. Sjølv syns eg det beste hadde vore at alle idrettsutøvere måtte teste seg slik at all tvil var fjerna.

Men viss eg skal følge din tankegang, er det riktig at individ som ser ut som menn og slår som menn skal få konkurrere i kvinneidrett der fysisk styrke er avgjerande utan at det er avlagt ein test som forteller om di har fordel av menns fysiske styrke? Eller kan eg anta at du syns det er greit at menn skal få banke opp kvinner i idrett?

Korleis veit du om Imane Khelif har kvinnelige kjønnsorganer? Så vidt eg har fått med meg vil individ med XY kromoson og kvinnelige kjønnsorgan være infertile. Dvs naturlig stopp av reproduksjon. Din påstand om at individ med XY kromoson og kvinnelige kjønnsorgan kan føde levedyktige barn må du nesten vise kilde på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, shockorshot said:

Det er feil. Kvinner født med XY kromosoner og kvinnelige kjønnsorganer kan iblant føde barn. De fleste er infertile, men ikke alle. Det er ikke bekreftet at dette er en DSD sak.

Her er et eksempel fra 2008:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2190741/Cancel

DSD med XY koromosomer er delt i to grupper avhengig om Y-kromosomet er aktivt eller ikke.

50% er gutter med aktiv Y kromosomer
50% er jenter med deaktivert Y kromosomer

Jazz sangeren  Eden Atwood har stått frem at hun har AIS DSD med XY kromosomer der Y kromosomer er inaktive. Hun ser ut som en kvinne og har ikke mannlige trekk.

s-l1200.jpg

Endret av LuxFerre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Snikpellik said:

I innlegget over hevder du "damer blir banka opp av menn". Med det impliserer du at Khelif er en mann. Khelif kan føde barn. Dermed ser det ut til at du mener Khelif er en mann som kan føde barn.

Ser ut som menn og slår som menn. Eg vil anta at det er snakk om menn og at desse 2 har fysisk styrke som menn og såleis ikkje burde fått delteke i kvinneidrett. Har Khelif født barn? Viss Khelif er mann vil det biologisk bli umulig for Khelif å føde barn. Om Khelif er eit individ med XY kromoson og kvinnelige kjønnsorgan kan ikkje Khelif føde barn da infertilitet slår inn. Kva belegg har du for å påstå at Khelif kan føde barn?

Lenke til kommentar
46 minutes ago, sk0yern said:

Mulig engelskkunnskapene mine er dårlige, men jeg klarer faktisk ikke å finne grunnen til at hun trakk anken i det du siterer. 

Du forstår ikke hvorfor noen dropper en anke, mot en påstand fra en permanent utestengt organisasjon, hvis det kommer til å koste dem 400.000 kr og det er en veldig komplisert prosess? I mitt hode gir det masse mening, men kanskje du ikke bryr deg så mye om penger og har masse tid til overs for en komplisert rettsprosesss?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...