Gå til innhold

Kvinnelig bokser slår for hardt til å være troverdig.


Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Det klassifiseres slik ettersom (...)

Du aksepterer ikke avvik, men avvik finnes. Det finnes også andre definisjoner som bruker andre indikatorer og potensielt vil ha avvikende avvik og dermed avvikende utfall av testing. Vi har en annen tråd for dette, så jeg kommer ikke til å svare her.

Endret av tommyb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tommyb skrev (12 minutter siden):

Du aksepterer ikke avvik, men avvik finnes. Det finnes også andre definisjoner som bruker andre indikatorer og potensielt vil ha avvikende avvik og dermed avvikende utfall av testing. Vi har en annen tråd for dette, så jeg kommer ikke til å svare her.

Tull. Selvsagt aksepteres avvik. De er og blir også hensyntatt, men avvik utgjør ikke egne kjønn. Det brukes derimot aktivt som et middel (av typ skeive teoretikere) for å drive frem agendaer. Les deg opp hos eksempelvis Glenn-Peter Sætre (som nylig skrev en hel bok om kjønn) eller biologen Colin Wright. Eller bare SNL som ble referert fra, og slutt å hør på pseudovitenskap og skeiv teori.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Tull. Selvsagt aksepteres avvik. De er og blir også hensyntatt, men avvik utgjør ikke egne kjønn. Det brukes derimot aktivt som et middel (av typ skeive teoretikere) for å drive frem agendaer. Les deg opp hos eksempelvis Glenn-Peter Sætre (som nylig skrev en hel bok om kjønn) eller biologen Colin Wright. Eller bare SNL som ble referert fra, og slutt å hør på pseudovitenskap og skeiv teori.

Jeg sa at jeg ikke kom til å svare her. Når det er sagt. En binær modell har ingen mulighet til å holde avvik. Avvilk som altså ikke passer i hverken den første eller den andre kategoriens definisjon. Modellen KAN IKKE LAGRE DATASETTET. Disse dataene faller derfor utenfor. Og det vi diskuterer her er KUN avvikene - som altså ikke kan lagres i en binær modell. 

At du får dette til å handle om skeive teoretikere sier alt om din evne til å vurdere dette objektivt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det blir som å si at mennesket ikke er en bipedal art fordi utviklingsfeil, sykdom og ulykker gjør at det finnes mennesker som ikke har to bein. Det er helt sant. Men en intellektuelt uærlig og vitenskapelig ubrukelig måte å forholde seg til biologien. Pedantisk tulleargumentasjon. Med lemmer finnes det variasjon pga ulike tilstander, men det blir like tullete å argumentere slik likevel. Med kjønnsceller så finnes det kun to typer. Et menneske kan produsere én av de to. Det trengs én av hver av de to for reproduksjon. Det er helt binært. Vis meg gjerne et eksempel på et fagmenneske innen biologien som er uenig i dette. Kulturkrigen dreier seg om noe annet, kjønnsidentitet. Det er ingen som helst krig rundt biologisk kjønn.

Endret av bo1e
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror du sliter mellom å skille mellom en modell som beskriver normaltilfeller, og en modell som også kan kategorisere avvik. Siden denne tråden tilsynelatende handler om avvikende egenskaper, kan ikke en binær modell holde datasettet til avvikene. 

Alt det andre du driver på med er kulturkrig, og det er totalt irrelevant her. Så ta det i den andre tråden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, tommyb said:

Du aksepterer ikke avvik, men avvik finnes. Det finnes også andre definisjoner som bruker andre indikatorer og potensielt vil ha avvikende avvik og dermed avvikende utfall av testing. Vi har en annen tråd for dette, så jeg kommer ikke til å svare her.

Avvik er ikkje eit nytt kjønn. Avvik bør og havne inn under det som er nærliggande kjønn, men bør samtidig ikkje gje utslag i form av at eit individ med fysisk styrke som mann skal kunne stille i kvinne sport. Er ikkje vanskelig å ordne med heilt greie regler og tester slik at vi slipper unødvendige skader og problemer. At det blir slik vi såg under OL har med idioti å gjere, dvs at IOC ikkje bryr seg om kvinner blir skadelidande inna sport av det som ikkje kan vurderast som noko anna enn individ med fysisk styrke som mann. At nokon velger å støtte opp om slik idioti er dog ikkje spesiellt. Sikkert mange som syns det er knall at menn banker opp kvinner eller trykker di litt ekstra ned og på plass innimellom. Håper di møter seg sjølv i døra eller kanskje eit individ som ikkje syns noko om slike holdninger treffer di. 

Lenke til kommentar
tommyb skrev (5 timer siden):

Jeg sa at jeg ikke kom til å svare her. Når det er sagt. En binær modell har ingen mulighet til å holde avvik. Avvilk som altså ikke passer i hverken den første eller den andre kategoriens definisjon. Modellen KAN IKKE LAGRE DATASETTET. Disse dataene faller derfor utenfor. Og det vi diskuterer her er KUN avvikene - som altså ikke kan lagres i en binær modell. 

At du får dette til å handle om skeive teoretikere sier alt om din evne til å vurdere dette objektivt. 

Hmm.. blir dette som et binær datasett i en datamaskin? Med den samme argumentasjonen din er ikke det binære systemet med 0 og 1 faktisk binær pga. ytterst skjeldent oppstår det korrupt data som ikke kan kan leses som verken 0 eller 1 selv om de opprinnelig var laget for å være det.

Uansett er dette en vrien problemstilling.

Lenke til kommentar
22 hours ago, tommyb said:

Oppfordring til vold? 

Oppfordrer du til vold sia du bringer vold til torgs?

 

Fint om du siterer det som henger saman slik at det skaper riktig kontekst:

"At det blir slik vi såg under OL har med idioti å gjere, dvs at IOC ikkje bryr seg om kvinner blir skadelidande inna sport av det som ikkje kan vurderast som noko anna enn individ med fysisk styrke som mann. At nokon velger å støtte opp om slik idioti er dog ikkje spesiellt. Sikkert mange som syns det er knall at menn banker opp kvinner eller trykker di litt ekstra ned og på plass innimellom. Håper di møter seg sjølv i døra eller kanskje eit individ som ikkje syns noko om slike holdninger treffer di."

 

Eg håper på karma, i beste fall holdningsendring...oppfordrer dog ikkje til noko som helst.

Lenke til kommentar
bo1e skrev (På 7.8.2024 den 9:23 PM):

At alt er irrelevant er også et standpunkt. Da er man ikke interessert i faktaene i saken, men greit å i det minste være ærlig om at man ikke vet og ikke ønsker å vite. Utfordringen er uansett at i idretten så er det behov for utvetydige regler, og i enkelte sammenhenger og grener nå så finnes ikke det. De som skal utforme disse reglene, som nok kommer til å tvinge seg frem etterhvert uansett, er nødt til å ta utgangspunkt i noe håndfast heller enn å føle seg frem fra sak til sak, er min spådom. Uklarhet fører til kjipe situasjoner for uskyldige utøvere og mennesker.

Fakta er at hun er født som kvinne i det land det uansett er ulovlig å være trans. Nå påstår altså kulturkrigerne at en mann kan føde barn, noe de har nektet for tidligere. Wow.

Alt sammen her er bare hets og høyreekstrem kulturkrig. Høyreekstreme skal absolutt ødelegge og rive ned alt. Og de klarer ikke engang å la være å motsi seg selv.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (14 timer siden):

Samt ikke noe stort styr da hun ble utestengt ifjor og selv trakk anken sin.

Hun ble visst disket på grunn av anklager fra russiske IBA, som senere ble suspendert av IOC grunnet svakheter ved testingen deres. Må si jeg ikke stoler fryktelig mye på IBA. 

Sitat https://en.wikipedia.org/wiki/Imane_Khelif#cite_note-54

Sitat

Later, the IOC confirmed receiving the letter from the IBA in June 2023, and stated that "from the conception of the test, to how the test was shared with us, to how the tests have become public, is so flawed that it's impossible to engage with it"

Hun trakk forsåvidt anken sin fordi hun ikke hadde råd til å betale omkostningene. https://en.wikipedia.org/wiki/Imane_Khelif#cite_note-BBC_Sport-2024-18

Sitat

She initially appealed to the Court of Arbitration for Sport but the appeal was terminated since Khelif couldn't pay the procedural costs.

 

Endret av thomassit0
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
thomassit0 skrev (3 timer siden):

Hun ble visst disket på grunn av anklager fra russiske IBA, som senere ble suspendert av IOC grunnet svakheter ved testingen deres. Må si jeg ikke stoler fryktelig mye på IBA. 

Sitat https://en.wikipedia.org/wiki/Imane_Khelif#cite_note-54

Hun trakk forsåvidt anken sin fordi hun ikke hadde råd til å betale omkostningene. https://en.wikipedia.org/wiki/Imane_Khelif#cite_note-BBC_Sport-2024-18

 

Hun vant mer i pengepremier alene i denne ene turneringen enn det anken ville kostet. Nå vet jeg ikke hvordan det er på stell  med idrettsforbundet i landet hun er fra, men normalt sett ville vel de bidratt hvis det er slik at det er rent mel i posen og ingen grunn til å betvile noe?

Ville ikke det mest ryddige vært å lage en ny prøve eller legge ut denne prøven som er tatt og så får man analysere den?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (21 timer siden):

Hun vant mer i pengepremier alene i denne ene turneringen enn det anken ville kostet. Nå vet jeg ikke hvordan det er på stell  med idrettsforbundet i landet hun er fra, men normalt sett ville vel de bidratt hvis det er slik at det er rent mel i posen og ingen grunn til å betvile noe?

Ville ikke det mest ryddige vært å lage en ny prøve eller legge ut denne prøven som er tatt og så får man analysere den?

Hva hun vant i de forskjellige turneringene klarte jeg ikke å finne, du må gjerne poste kilder på det. 

Enig i at det er merkelig at ikke idrettsforbundet bidro med å kjøre rettsprosessen, og at det hadde sett ryddig ut å ta en ny prøve - men når det er sagt så kan jeg ikke si at jeg stoler noe på at IBA er en profesjonell part i denne saken. Om de har en så dårlig testmetodikk at IOC velger å suspendere de så inngir ikke det mye tillit. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
thomassit0 skrev (4 timer siden):

Hva hun vant i de forskjellige turneringene klarte jeg ikke å finne, du må gjerne poste kilder på det. 

Enig i at det er merkelig at ikke idrettsforbundet bidro med å kjøre rettsprosessen, og at det hadde sett ryddig ut å ta en ny prøve - men når det er sagt så kan jeg ikke si at jeg stoler noe på at IBA er en profesjonell part i denne saken. Om de har en så dårlig testmetodikk at IOC velger å suspendere de så inngir ikke det mye tillit. 

Jeg synes jeg leste litt over 50.000£ her om dagen, men det var visst feil. Det er betydelig mer enn det.

"According to essentiallysports, a gold medalist boxer receives $100,000 (£78,515) prize money. Half of the prize money goes directly to the athlete, while the other half is split between the National Federation and for the coach."

Flere kilder sier det samme.

https://www.sportbible.com/boxing/imane-khelif-olympic-games-gender-eligibility-prize-money-195646-20240809

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...