Gå til innhold

Kvinnelig bokser slår for hardt til å være troverdig.

Anbefalte innlegg

2 hours ago, En Gedi said:

Ok, da her hele media Norge ute som seriøse kilder ! For der er de virkelig selektive på hva nyheter de fronter ! 

Noen er bare idioter ! Hva nyheter mange fronter betyr ikke en dritt, det handler om interesse og fokusområder ! Spørsmålet er om det som fortelles er fakta eller ikke, eller noe som ligger tett opp til det. Noe sterkere krav tror jeg ikke du skal kreve av noen ! For det du leser er tydeligvis ikke noe bedre.

Poenget var vel at det er en side som har plassert seg i nisjen anti-trans hatside. Noe mer spesifikk fokus enn hele media-Norge. Funker ikke å kjøre back-at-you argumentet etter å trekke fram hatsider.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stian Bjøntegaard skrev (2 timer siden):

Skal jeg forstå deg dithen at det finnes nettsider som ikke er selektive på hvilke nyheter de fronter?

Nei, jeg mente at de er svært langt ute på den ene siden i diskusjonen.

Nå kom visst også @tommyb med et  tydelig svar.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noen som har förstått vad som egentligen har hänt med den der undersökelsen som kom ut för en månad sen? (Utan tt ta in kulturkriget)

Er allt fake? 

Tycker det verkar som att undersökelsen fant sted 2023. 

Att det med avsaknad av livmoder etc stämmer.

Att de ända kom till slutsatsen att hon ändå var en kvinna. Baserat på identitet, uppväxt etc? Baserat på fördel i sport?

Varken sjukhuset eller legen verkar säga noe tydligt men de borde vel kunna dementera saken hvis allt er fake?

Legen har uttalat att han felaktigt används i anti trans agenda (eller liknande).  

Tycker det verkar som en sammanblandning av kvinne/man i social mening, påstander om trans etc utan att man egentligen säger noe som helst om hennes fördelar i sport som ändå saken handlar om. Men som vi vet alltför många bara ignorerar.  

• Liker 1
Lenke til kommentar

@fredrik2
Det er mange som ignorerer det fordi det ikke er interessant. Ingen kommer til OL uten urettferdige fordeler. 

Jeg har ikke fulgt tett på denne saken, men inntrykket mitt, kanskje litt på grunn av denne tråden, er at personen har en medfødt tilstand hvor kroppens utvikling ikke følger en todelt (binær) kjønnsmodell. Dette vil være et fortrinn innenfor mange kvinnesporter, og det er vel ikke spesielt kontroversielt. 

I sporter hvor mannlige egenskaper er et fortrinn, vil toppidrettsutøvere i større grad bestå av de som har mannlige egenskaper. Som et svensk studie omtalt av NRK tidligere i år sa, mener man at så mye av 40% av kvinnlige toppidrettsutøvere har PCOS - som gir hyperandrogenisme, mot 15% i den generelle befolkningen. I håndball og fotball regnes det spesielt som et fortrinn.

Og så har vi jo tilfeller som Michael Phelps da. I nesten tjue år har han blitt diskutert og knyttet til marfan syndromet, men det er personlige helseopplysninger og noe som ansvarlige media skal beskytte. Forsåvidt er det vel sagt helt siden starten at han ikke har dette, uten at det har lagt diskusjonene døde. Jeg forventer ikke en definitiv bekreftelse eller avkreftelse av genetiske avvik i noen av disse to tilfellene. Ikke bekreftet fordi det er private helseopplysninger, og ikke avkreftet fordi et rykte ikke kan avkreftes. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
tommyb skrev (På 7.12.2024 den 11:24 PM):

Det er mange som ignorerer det fordi det ikke er interessant. Ingen kommer til OL uten urettferdige fordeler. 

Hæ?!
Man kommer altså til OL fordi man har "urettferdige fordeler", ikke fordi man har trent, spist, hvilt o.s.v bedre enn konkurrentene?
Og siden ingen kommer til OL uten urettferdige fordeler, så er det greit med menn i kvinneklassene?
Hjelp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
26 minutes ago, sk0yern said:

Hæ?!
Man kommer altså til OL fordi man har "urettferdige fordeler", ikke fordi man har trent, spist, hvilt o.s.v bedre enn konkurrentene?

Det finnes titusenvis av atleter som har trent, spist og hvilt like godt som de som kommer til OL. Man må gjøre alt riktig og i tillegg ha fordeler over disse titusenvis av atletene som aldri blir best.

Og siden ingen kommer til OL uten urettferdige fordeler, så er det greit med menn i kvinneklassene?

Quoted for stupidity.

• Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (På 7.12.2024 den 12:48 PM):

Tänk hur enkelt det skulle vara för henne att motbevisa alla hatare.

Ja enig. Det er dette som gjør meg skeptisk. Om jeg var i en lignende situasjon, så hadde jeg tatt stegene som må til for å roe heksejakten, og bevise min uskyld.

Med det sagt så tenker jeg også at flere som poster "beviser" for at det er en mann, bør skjems. For så og si alt jeg har sett er søppel og vitner om at man kun har et fokus, og det er å felle en trans mann. Uavhengig av hva fakta måtte være.

"Se her!! Noen med en hatefull agenda har lagt ut noe kjempe vagt som tilfeldigvis bekrefter den hatefulle agendaen..... Told you so!! Det er en MANN!!!!"

Vær i alle fall ærlig på hvor dere får informasjonen fra.

Jeg venter på noe overbevisende, om det noen gang kommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (På 6.11.2024 den 3:12 PM):

Dette er tilbakevist for en stund siden, blant annet av en av legene artikkelforfatteren hevder var involert. Jeg tenker at å bruke nazi-nettsteder og kjente løgnere som kilder i en slik sak ikke er veldig bærekraftig, og at det er bedre å vente til det foreligger troverdig informasjon.

Faktasjekker:

Unverified Leak of Imane Khelif's Alleged Medical Records Misrepresented by Viral Headlines
https://www.snopes.com/news/2024/11/20/imane-khelif-medical-records/Journalist Djaffer Ait Aoudia claims to have obtained medical records proving Khelif is a man. Even if authentic, it's not that simple.

(...) The screenshots shown in Ait Aoudia's reporting are unverified. Snopes reached out to the doctors and hospitals associated with the alleged reports. They either did not respond or would not, as a matter of policy, confirm their authenticity or if Khelif was ever a patient of theirs. Ait Aoudia did not provide Snopes with any details of his source(s).

Even if the reports published by Ait Aoudia are authentic, however, the alleged findings have been misrepresented. If true, they would not conclusively prove that Khelif "is a man." Instead, as Snopes explains here, they would highlight the reality that, from a scientific standpoint, gender is not actually as binary as some suggest it to be.

The doctor told Polígrafo that these sources are not “reliable” and that he “never” wrote or published “anything about this person [Imane Khelif]” . Polígrafo also tried to contact Soumeya Fedala, the other alleged author of the report, but had not received a response by the time this article was published.

https://poligrafo.sapo.pt/fact-check/nunca-publiquei-nada-sobre-khelif-alegado-autor-de-relatorio-medico-sobre-pugilista-argelina-diz-ao-poligrafo-que-informacao-nao-e-confiavel/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (25 minutter siden):

Dette er tilbakevist for en stund siden, blant annet av en av legene artikkelforfatteren hevder var involert. Jeg tenker at å bruke nazi-nettsteder og kjente løgnere som kilder i en slik sak ikke er veldig bærekraftig, og at det er bedre å vente til det foreligger troverdig informasjon.

Faktasjekker:

Unverified Leak of Imane Khelif's Alleged Medical Records Misrepresented by Viral Headlines
https://www.snopes.com/news/2024/11/20/imane-khelif-medical-records/Journalist Djaffer Ait Aoudia claims to have obtained medical records proving Khelif is a man. Even if authentic, it's not that simple.

"Such a person might be considered chromosomally male, but that does not necessarily mean they are accurately or conclusively described as biologically male."
Har du XY kromosomer, så bokser du mot andre menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Snikpellik said:

Faktasjekker:

(...) The screenshots shown in Ait Aoudia's reporting are unverified. Snopes reached out to the doctors and hospitals associated with the alleged reports. They either did not respond or would not, as a matter of policy, confirm their authenticity or if Khelif was ever a patient of theirs. Ait Aoudia did not provide Snopes with any details of his source(s).

Even if the reports published by Ait Aoudia are authentic, however, the alleged findings have been misrepresented. If true, they would not conclusively prove that Khelif "is a man." Instead, as Snopes explains here, they would highlight the reality that, from a scientific standpoint, gender is not actually as binary as some suggest it to be.

The doctor told Polígrafo that these sources are not “reliable” and that he “never” wrote or published “anything about this person [Imane Khelif]” . Polígrafo also tried to contact Soumeya Fedala, the other alleged author of the report, but had not received a response by the time this article was published.

https://poligrafo.sapo.pt/fact-check/nunca-publiquei-nada-sobre-khelif-alegado-autor-de-relatorio-medico-sobre-pugilista-argelina-diz-ao-poligrafo-que-informacao-nao-e-confiavel/

Knappast en motbevisning men möjligt att rapporten er falsk. Skulle väl tro att sjukhuset i så fall tydligt skulle gått ut med det.  Hvorfor skriver man for eksempel "never"? 

Enligt rapporten så har hon alltså samma kondition som Caster Semenay. I fysiologiskt en man som tillvis del ser ut som en kvinna. 

Tycker det verkar som att man blandar ihop fördelar i idrett, som 5-ARD, och det att låta en person som växt upp som kvinna vara det i framtiden också. Verkar i alla fall vara det rapporten sier hvis den nu är sann och det är så jag tolkar det legen har uttalat sig också.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...