halaa Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Er dette (bilde) noe man skal være bekymret for? Vann/fukt inni baklyktene på en E-tron 22 model. Dekkes det evnt. av garantien? IMG_9333.HEIC Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Kjent problemstilling. Går på garantien. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Hvis det tørker opp igjen innen kort tid så er det ikke noe stress. Men sånne dråper over tid skal det ikke være. Kun ved «ekstremvær» Lenke til kommentar
halaa Skrevet 7. august Forfatter Del Skrevet 7. august (endret) Vært på møller og fått kontrolltime. Men er det andre kjente svakheter på disse bilene man skal være obs på og kontrollere før garantien går ut? Endret 7. august av halaa Lenke til kommentar
halaa Skrevet 7. august Forfatter Del Skrevet 7. august Just now, halaa said: Vært på møller og fått kontrolltime. Men er det andre kjente svakheter på disse bilene man skal være obs på og kontrollere før garantien går ut? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 7. august Del Skrevet 7. august Batteri https://elbilforum.no/index.php?topic=66056.0 Virker også som det er motorbytter på endel etron https://elbilforum.no/index.php?topic=63272.15 Vet ikke noe mer om årsmodeller osv. Jeg ville tegnet motor drivverksforsikring. Evnt om Møller selger utvidet "nybilgaranti" på bilen (dette er i realiteten en forsikring på alt som ikke er slitedeler) Dette blir på generelt grunnlag for alle biler som har mange dyre komponenter og er 1. generasjonsdesign uansett om det er ICE eller EL. Bakgrunn for tipset er at jeg eide en Porsche Panamera utenfor garanti, og en slik forsikring reddet privatøkonomien min. 1 Lenke til kommentar
halaa Skrevet 8. august Forfatter Del Skrevet 8. august (endret) On 7.8.2024 at 1:42 PM, bzzlink said: Batteri https://elbilforum.no/index.php?topic=66056.0 Virker også som det er motorbytter på endel etron https://elbilforum.no/index.php?topic=63272.15 Vet ikke noe mer om årsmodeller osv. Jeg ville tegnet motor drivverksforsikring. Evnt om Møller selger utvidet "nybilgaranti" på bilen (dette er i realiteten en forsikring på alt som ikke er slitedeler) Dette blir på generelt grunnlag for alle biler som har mange dyre komponenter og er 1. generasjonsdesign uansett om det er ICE eller EL. Bakgrunn for tipset er at jeg eide en Porsche Panamera utenfor garanti, og en slik forsikring reddet privatøkonomien min. Motor og drivverkforsikring har jeg gjennom bilforsikring hos DNB. Men usikker om det går an å utvide nybilgrantien hos møller, evnt. kostnaden. Eller om det i det hele tatt er nædvendig å ha både motor og drivverkforsikring samt utvide nybilgrarantien. Endret 8. august av halaa Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. august Del Skrevet 8. august Hvis det er fukt i stjerten må du snu henne på den andre sida. (Min fars humor som jeg dessverre har blitt indoktrinert med). Lyktene "puster" så det er ikke nødvendigvis et problem hvis det går bort raskt og ikke kommer hele tida. 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 9. august Del Skrevet 9. august (endret) 10 hours ago, halaa said: Motor og drivverkforsikring har jeg gjennom bilforsikring hos DNB. Men usikker om det går an å utvide nybilgrantien hos møller, evnt. kostnaden. Eller om det i det hele tatt er nædvendig å ha både motor og drivverkforsikring samt utvide nybilgrarantien. Begge deler gir ikke noen mening nei. Ikke godt å si, man må sammenligne prisene og vilkårene, og det er vel omtrent et halvt årsverk å gjøre. Hos Porsche fikk jeg en veldig knirking i forstillingen på 8 år gammel bil. De forsøkte først å smøre opp, men det kom tilbake, og de endte til slutt opp med å bytte øvre og nedre bærearmer og flere stab. stag. I tillegg ga kompressoren for luftfjæringen seg. Dette er deler som ikke går på en motor og drivverkforsikring. Bare deler var på 40k. Vet ikke arbeidstimer. Og ble dekket av Porsche Approved Warranty Tror Audi selger noe lignende. Vet Tesla gjør det i hvert fall. Som med all forsikring så er det gambling om det lønner seg eller ikke, og man betaler vel egentlig for å kunne sove om natta. Om man har rom i privat øk. Til å ta en regning på 80000kr uten å begynne å svette, så lønner det seg sikkert å være «selvassurandør». Endret 9. august av bzzlink 1 Lenke til kommentar
halaa Skrevet 9. august Forfatter Del Skrevet 9. august 2 hours ago, bzzlink said: Begge deler gir ikke noen mening nei. Ikke godt å si, man må sammenligne prisene og vilkårene, og det er vel omtrent et halvt årsverk å gjøre. Hos Porsche fikk jeg en veldig knirking i forstillingen på 8 år gammel bil. De forsøkte først å smøre opp, men det kom tilbake, og de endte til slutt opp med å bytte øvre og nedre bærearmer og flere stab. stag. I tillegg ga kompressoren for luftfjæringen seg. Dette er deler som ikke går på en motor og drivverkforsikring. Bare deler var på 40k. Vet ikke arbeidstimer. Og ble dekket av Porsche Approved Warranty Tror Audi selger noe lignende. Vet Tesla gjør det i hvert fall. Som med all forsikring så er det gambling om det lønner seg eller ikke, og man betaler vel egentlig for å kunne sove om natta. Om man har rom i privat øk. Til å ta en regning på 80000kr uten å begynne å svette, så lønner det seg sikkert å være «selvassurandør». Jeg får ta en prat med møller om alt dette tenker jeg. Også vurdere hva som kan være lurt og bst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå