Melfacion Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Dette er sikkert en feil ikke engang nybegynnere gjør, men uansett: åssen får jeg satt en variabel via en link? for å forklare meg litt bedre: sånn ser siden jeg skal bruke det på ut (sånn ca.) (index.php) <?php include ('includes/banner.htm'); include ('includes/navbar.htm'); if(!isset($page)) ($page=index); include ("includes/$page.htm"); ?> navbar.htm ser omtrent sånn ut: <a href="index.php?page=index">index</a> <a href="index.php?page=2">2</a> <a href="index.php?page=3">3</a> <a href="index.php?page=4">4</a> <a href="index.php?page=5">5</a> men uansett hvilken link jeg trykker kommer index.htm opp... er det noe jeg ikke har fått med meg? er det ikke sånn man setter variabler? (med forbehold om kodefeil ettersom jeg ikke har filene på denne disken...) Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 <?php $page=$_REQUEST['page']; include ('includes/banner.htm'); include ('includes/navbar.htm'); if(!isset($page)) ($page=index); include ("includes/$page.htm"); ?> Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Og hivs ikke det skulle funke, så prøv: $page=$_GET['page']; Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 mange takk... prøver når jeg kommer hjem i kveld Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Du må jo hente $page fra url, slik som de to før meg viser EDIT: du var før meg og forsto ja For ellers hvis den ikke er satt så vil den jo hele tiden bli sendt til index.htm som if settningen din sier Endret 16. januar 2004 av Svendsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå