Gå til innhold

Synology NAS: Hyper Backup - Få kun ren kopi av filene?


Anbefalte innlegg

Har satt opp en ny NAS på jobben hvor vi legger alle CAD filene våre.

Siden dette er nokså viktige filer for oss, så prøver jeg å sette opp en automatisk daglig backup utenfor bygget i tilfelle brann.

Har testet med Hyper Backup som er det som ser ut til å være løsningen fra dem, og kjører backup av 2 mapper mot Google Drive.

Ser der at den kun lagrer pakkede filer. Noen som vet hvordan jeg kan få den til å lagre i rene filer, slik at det å hente inn backupen igjen er såpass enkelt at jeg kun trenger å kopiere filene tilbake?

Planen er å ha en annen NAS stående hos sjefen, men det er litt mer koplisert å sette opp pga IP adresser osv, så har ikke kommet å langt ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AndersT2 skrev (På 6.8.2024 den 7.56):

Ser der at den kun lagrer pakkede filer. Noen som vet hvordan jeg kan få den til å lagre i rene filer, slik at det å hente inn backupen igjen er såpass enkelt at jeg kun trenger å kopiere filene tilbake?

Sjekk om jobben er satt opp med fil filter.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (48 minutter siden):

Sjekk om jobben er satt opp med fil filter.

Ser det kan settes opp filfilter. Men kun hvilke filer som skal med eller eskluderes. Ikke noe om at de ikke blir pakket inn.

 

Tester ett program de kaller Cloud Sync, hvor jeg satt til at de kun skulle laste opp lokale endringer. Kan bruken som 2veis også, slik at det blir samme innhold hele tiden på NAS og Google Drive. Der kommer filene som filene skal være. Men er ikke helt korrekt tror jeg, da vi backup dager i bakveien, kun siste versjon av filen. Men er en fin ekstra backup. Med den så ser det ut som jeg kan velge motsatt på den andre NASen, og slippe å drive med IP adresser.

Kan da sette opp at den laster opp endringer til Google kl 2 på natten, og ned endringer til den andre NASen kl 3. Da har vi backup 2 steder i tillegg til 2 disk feil mulighet på lokal NAS

 

 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (4 minutter siden):

Jeg tror jeg misforsto. Backup jobben har en innstilling som heter "Compress backup data" som sannsynligvis må være huket vekk

Den er huket for, men er grået ut slik at jeg ikke får endret. Men kan teste å lage ny, men mener å huske den var grået ut da også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...