Spillredaksjonen Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Ting tyder på at Valve jobber med et nytt Half-Life Les hele saken på Gamer.no» 1 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august 26 år siden Half Life , fps sin vugge - det var en flott tid 😀 . 1 1 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Hadde ikkje takka nei, så lenge det ikkje er VR. 1 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august "Internett Koker" - Dagbladet journalistikk der altså, mitt tips er å ikke hente tips fra den kanten 2 2 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august De har vel holdt på med Half-Life oppfølger i mange år nå med noe 6-8 idèer som ble kansellert? Jeg holder ikke pusten for dette. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august AvgAug skrev (28 minutter siden): De har vel holdt på med Half-Life oppfølger i mange år nå med noe 6-8 idèer som ble kansellert? Jeg holder ikke pusten for dette. Nå er jeg ikke en spillutvikler, men vil ikke stemmeskuespill gjøres forholdsvis sent ut i utviklingstiden? Hvis det er hyret inn stemmeskuespillere i et Half life 3 - prosjekt, vil ikke Valve ha passert konseptstadiet for lenge siden? 1 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Donkey Kong skrev (3 minutter siden): Nå er jeg ikke en spillutvikler, men vil ikke stemmeskuespill gjøres forholdsvis sent ut i utviklingstiden? Hvis det er hyret inn stemmeskuespillere i et Half life 3 - prosjekt, vil ikke Valve ha passert konseptstadiet for lenge siden? Ja, det er vanligvis det siste som blir gjort i prosessen. Men det er mulig at det skjer tidligere, hvis man vil utvikle en karakter, eller et konsept og trenger skuespillerens hjelp til dette. Det er uvanlig, men dette er Valve og de sliter ikke økonomisk, så jeg utelukker det ikke. Skuespilleren er uansett under en NDA og hvis spillet blir kansellert internt, så er det ikke nødvendigvis slik at NDA'en opphører. De får betalt og går sin vei videre. Lenke til kommentar
LampeLars94 Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Noen som bryr seg? For min del er det faktisk 10 år for sent, haha. 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august AvgAug skrev (34 minutter siden): Ja, det er vanligvis det siste som blir gjort i prosessen. Men det er mulig at det skjer tidligere Skulle gjerne visst når oppdraget ble utført. Forstår at skuespillerstreiken som startet i juli tillater at skuespillere gjør arbeid i spill som startet utvikling før september 2023. Dersom skuespilleren utførte sitt arbeid etter at streiken begynte, så må prosjektet Valve jobber med ha startet senest i august 2023. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august LampeLars94 skrev (5 timer siden): Noen som bryr seg? For min del er det faktisk 10 år for sent, haha. At det potensielt kan koma fleire Half-Life spel trur eg du finn ganske mange som bryr seg om. 4 Lenke til kommentar
kote Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august 6 hours ago, LampeLars94 said: Noen som bryr seg? For min del er det faktisk 10 år for sent, haha. Skulle til å si det samme. Ett eller annet sted de siste 10 årene sluttet jeg å bry meg. Mulig at en faktisk trailer med slippdato hadde vekket til live interessen, men neimen ikke sikker. En teaser full av hint og vage kodenavn hadde jeg glatt oversett. HL3 var en spennende og mystisk tanke en gang i tiden. I dag synes jeg kanskje heller at Valve har holdt tilhengerskaren for narr. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Det er vel ganske garantert at Valve har HL3 eller andre i HL universet på plakaten internt, men jeg mistenker at de ikke ønsker å skape noe unikt og minneverdig. Se på HL1, dette satte historie drevet FPS på kartet skikkelig. HL2 tok opp igjen historie drevet FPS på en ekstremt bra måte (etter min mening bedre enn HL1), men HL2 gjorde noe annet også, Source engine med fysikkmotoren sin hvor man fikk med seg Gravity Gun å leke med! Husker jeg så video av HL2 sin fysikkmotor med eksplosjoner, fallende tønner ned blant pinner på vegge, ned i vann etc. Og så kom spille med Gravity gun, halleluja! Så prøvde de seg på episode basert, HL2 ep 1, ep 2 og så kom aldri ep 3. Mistenker at de ikke ble fornøyd nok med ep 3 at dette ble litt "la oss melke spillere til de er lei HL", så de skrinla det. HL3 har nok vært igjennom mange faser, mange variasjoner etc. Men om disse ryktene stemmer så ser jeg virkelig frem til lansering og spilling! Men jeg forventer ikke at det blir snart lansert heller, men tiden får vise. Om det er offisiell info i år eller neste år om nytt HL eller det går 5-10-15år til, det får tiden vise. Men tror ikke de bør vente så veldig mye lengre, de som spilte HL1 og 2 blir ikke yngre og det er den kundegruppen som garantert gleder seg mest til nytt HL spill. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Håper det blir VR igjen eller i hvertfall VR også. Half Life Alyx er fremdeles en av de teknisk mest imponerende spillene noe gang laget. Og synd at ikke flere VR spill har brukt den motoren (tydeligvis noe rettigheter og involvert)hver gang du oppgraderer PCen eller headsettet ditt blir spillet bare penere og penere. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Zimon skrev (1 time siden): Det er vel ganske garantert at Valve har HL3 eller andre i HL universet på plakaten internt, men jeg mistenker at de ikke ønsker å skape noe unikt og minneverdig. Se på HL1, dette satte historie drevet FPS på kartet skikkelig. HL2 tok opp igjen historie drevet FPS på en ekstremt bra måte (etter min mening bedre enn HL1), men HL2 gjorde noe annet også, Source engine med fysikkmotoren sin hvor man fikk med seg Gravity Gun å leke med! Husker jeg så video av HL2 sin fysikkmotor med eksplosjoner, fallende tønner ned blant pinner på vegge, ned i vann etc. Og så kom spille med Gravity gun, halleluja! Så prøvde de seg på episode basert, HL2 ep 1, ep 2 og så kom aldri ep 3. Mistenker at de ikke ble fornøyd nok med ep 3 at dette ble litt "la oss melke spillere til de er lei HL", så de skrinla det. HL3 har nok vært igjennom mange faser, mange variasjoner etc. Men om disse ryktene stemmer så ser jeg virkelig frem til lansering og spilling! Men jeg forventer ikke at det blir snart lansert heller, men tiden får vise. Om det er offisiell info i år eller neste år om nytt HL eller det går 5-10-15år til, det får tiden vise. Men tror ikke de bør vente så veldig mye lengre, de som spilte HL1 og 2 blir ikke yngre og det er den kundegruppen som garantert gleder seg mest til nytt HL spill. En kan jo se for seg at HL3 vil bli brukt for å pushe "det neste store" fra Valve. Som du sier demonstrerte HL2 hvor imponerende grafikk og fysikk kunne fungere i et skytespill, og ble i tillegg brukt til å pushe Steam. Jeg vil tro de ønsker at HL3 både skal være like imponerende og samtidig hjelpe dem med å oppnå noe, slik jeg antar de til dels forsøkte med Alyx. Uansett; om det endelig kommer en skikkelig oppfølger tror jeg det blir veldig bra. Det er mye uavsluttet etter episode 2. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 8. august Del Skrevet 8. august Håper det blir VR, eller i det minste en hybrid. Regner også med de vil utvikle noe for Steamdeck. Hvis jeg skal tippe så vil de nok benytte et nytt Half Life spill i promoteringen av det neste VR headsettet. Hvis de da ikke har kastet i håndkleet i konkuransen mot Meta. Meta synes formidabel nå. Blir skikkelig merkelig om de går tilbake til Half Life kun på skjerm etter det vi fikk oppleve i avslutningen på Alyx. Alyx spoiler: Spoiler I et lite øyeblikk var jeg Gordan Freeman og holdt brekkjernet! Klar til å fortsette der vi avsluttet i episode 2. Tenk hvilken nedtur hvis vi går fra det øyeblikket til kjip kjedelig skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå