Gå til innhold

Kan noen si med hånda på hjertet at ingefær og sitron er slankende?


Anbefalte innlegg

Flere påstår at man blir slank av å drikke ingefær eller smøre seg inn med oljer og kremer med ingefær og sitron.

Men hvordan kan det brenne fettet vårt? 

Jeg har for moro skyld kjøpt en boks med ingefær krem "7 days slimming cream heter den"

Når jeg smører den på så svir og brenner det noe forferdelig lenge etterpå. Så man kjenner jo at den virker. Men om den går inn å tærer på fettet under huden og brenner det vekk?? Det høres veldig rart ut. Hvorfor sier ikke legene det til patienter som sliter med fedme da?

Så jeg tenker at så lenge det ikke dreper fettet mitt så renser det nok huden min så noe positivt er det jo med den.

Men det klør og svir og brenner. Føles som når man er hoven og varm etter vepsestikk eller brennmaneter. Men huden blir ikke rød selv om det føles sånn.

 

Noen her som har peiling på om det er sant at dette skal ha noen virkning? Noen påstår jo at chili og andre sterke ting gjør at man forbrenner mer fett.

 

Men innerst inne tror jeg det eneste som fungerer er å trene og spise sunt 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke slankende. Ikke engang i nærheten.

Kalori-forbruk vs kalori-inntak. Det eneste som er slankende; er dersom du inntar mindre kalorier enn det du forbrenner. Alt annet er bare noe svada, markedsføring, misvisende opplysninger og kvakksalveri som ikke henger på greip. Selv om mange vil påstå noe annet. 

Før noen rekker å korrigere meg; det er ikke BARE kalori-inntak som gjelder, også type kalorier. Dersom du ikke for eksempel kutter ned på sukker og karbohydrater; vil ikke kroppen ta til seg like mye fett. Selv om kaloriinntaket opprettholdes. 

Påstanden om av chili og sterk mat forbrenner fett er bare tull.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Monster skrev (På 5.8.2024 den 9:03 PM):

Flere påstår at man blir slank av å drikke ingefær eller smøre seg inn med oljer og kremer med ingefær og sitron.

Men hvordan kan det brenne fettet vårt? 

Jeg har for moro skyld kjøpt en boks med ingefær krem "7 days slimming cream heter den"

Når jeg smører den på så svir og brenner det noe forferdelig lenge etterpå. Så man kjenner jo at den virker. Men om den går inn å tærer på fettet under huden og brenner det vekk?? Det høres veldig rart ut. Hvorfor sier ikke legene det til patienter som sliter med fedme da?

Så jeg tenker at så lenge det ikke dreper fettet mitt så renser det nok huden min så noe positivt er det jo med den.

Men det klør og svir og brenner. Føles som når man er hoven og varm etter vepsestikk eller brennmaneter. Men huden blir ikke rød selv om det føles sånn.

 

Noen her som har peiling på om det er sant at dette skal ha noen virkning? Noen påstår jo at chili og andre sterke ting gjør at man forbrenner mer fett.

 

Men innerst inne tror jeg det eneste som fungerer er å trene og spise sunt 

Da bør du høre på det du har innerst inne...

Lenke til kommentar

Det du gjør i praksis er å innta så lite kalorier at man praktiserer faste. Med tanke på hvordan folk lever moderne liv er det smart å bedrive litt faste i ny og ne for styre seg litt inn. En får kroppen til å ofre deler som ikke fungerer så bra og får gjort en liten opprydning (autofagi). Så lenge en ikke gjør dette for lenge, men begrenser seg til noen dager er det som regel trygt for alle. Har en tenkt å holde på lenge med dette bør en ha en lege med på laget.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (12 timer siden):

Det du gjør i praksis er å innta så lite kalorier at man praktiserer faste. Med tanke på hvordan folk lever moderne liv er det smart å bedrive litt faste i ny og ne for styre seg litt inn. En får kroppen til å ofre deler som ikke fungerer så bra og for får gjort en liten opprydning (autofagi). Så lenge en ikke gjør dette for lenge, men begrenser seg til noen dager er det som regel trygt for alle. Har en tenkt å holde på lenge med dette bør en ha en lege med på laget.

Ja så man må faste for at det skal fungere? Da er hele vitsen borte. Jeg trener hver dag så trenger masse proteiner 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Monster said:

Ja så man må faste for at det skal fungere? Da er hele vitsen borte. Jeg trener hver dag så trenger masse proteiner 

Hvis du vil gå ned i vekt og trener masse, så må du bare godta at du mister en viss muskelmasse. Men hvis du vil minimere mengden så lønner det her å lære av de som driver med bodybuilding, de er jo eksperter på dette her. Ta noe forskningsbasert fra dem, f.eks fra renaissance periodization

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noxhaven skrev (På 5.8.2024 den 9:33 PM):

Lut er det absolutt det beste når det kommer til slanking. Du vil virkelig føle at det virker.

Alkalier (inkl. lut)

https://www.helsenorge.no/giftinformasjon/husholdningskjemikalier/alkalier/

Alkalier er basiske stoffer. Ved søl kan de gi etseskader i hud, øyne eller slimhinner. Det kan ta tid før skaden blir synlig. Ved uhell med etsende alkalier er det viktig å starte skylling raskt. Langvarig skylling er ofte nødvendig.

lut

https://snl.no/lut

Skadevirkning

Lut er etsende på hud og slimhinner, og virker «glatt» og vanskelig å vaske vekk, noe som gjør at lutsøl på hud og slimhinner må fjernes omgående ved skylling med vann. Sårene kan være dype og tilheler dårlig (se lutstriktur).

Lut har også en tendens til å støtkoke. Ved søl på huden eller sprut i øynene må det umiddelbart skylles med rikelig vann i minst 30 minutter. Ved etsende konsentrasjoner må skyllingen fortsette i flere timer. Kontakt da legevakt/sykehus eller Giftinformasjonen.


lutstriktur

https://sml.snl.no/lutstriktur

Lutstriktur er en arrskrumping, vanligst i spiserøret, etter lutetsing (se lut), eller etsing med andre etsende stoffer, for eksempel syrer. Etseskader i svelg og spiserør vil både på kortere og lengre sikt være årsak til meget alvorlige tilstander.

Lenke til kommentar
Duriello skrev (26 minutter siden):

Må dra en liten spøk om chili; Dersom du tåler det dårlig og spiser mye av det, så får du nå iallefall flushet systemet. 🫣

Det er helt sikkert ja. Jeg reagerer på det men elsker jo sterk mat :D men jeg vet i hvertfall hva jeg skal spise neste gang jeg har forstoppelse 🤣

Lenke til kommentar
backtoback skrev (6 minutter siden):

Alkalier (inkl. lut)

https://www.helsenorge.no/giftinformasjon/husholdningskjemikalier/alkalier/

Alkalier er basiske stoffer. Ved søl kan de gi etseskader i hud, øyne eller slimhinner. Det kan ta tid før skaden blir synlig. Ved uhell med etsende alkalier er det viktig å starte skylling raskt. Langvarig skylling er ofte nødvendig.

lut

https://snl.no/lut

Skadevirkning

Lut er etsende på hud og slimhinner, og virker «glatt» og vanskelig å vaske vekk, noe som gjør at lutsøl på hud og slimhinner må fjernes omgående ved skylling med vann. Sårene kan være dype og tilheler dårlig (se lutstriktur).

Lut har også en tendens til å støtkoke. Ved søl på huden eller sprut i øynene må det umiddelbart skylles med rikelig vann i minst 30 minutter. Ved etsende konsentrasjoner må skyllingen fortsette i flere timer. Kontakt da legevakt/sykehus eller Giftinformasjonen.


lutstriktur

https://sml.snl.no/lutstriktur

Lutstriktur er en arrskrumping, vanligst i spiserøret, etter lutetsing (se lut), eller etsing med andre etsende stoffer, for eksempel syrer. Etseskader i svelg og spiserør vil både på kortere og lengre sikt være årsak til meget alvorlige tilstander.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...