Gå til innhold

duke nukem forever..

Anbefalte innlegg

EDIT: har noen lest resten av "news from the future"? Himla morsomt spør du meg! (for de som enda ikke har skjønt det...dette er humor og ikke fakta...)

damn :dontgetit: artig det der news of the future...at jeg først tok den artikkelen som fakta gjenspeiler da kansje mitt store håp om at det finnes en grunn til at DNF ikke er ute enda...

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel...

Duke Nukem Forever skulle vært gitt ut i 1997. Det sier jo litt. Spillet er liksom bare 7 år for sent ute! :roll:

Ryktene skal ha det til at spillet kommer ut i år. Jeg tror det ikke før jeg får se det.

Skal ikke se bort i fra at de gir det ut i 2007, for da kan de feire "Spillet skulle vært ute"- 10 års jubileumet.

Er også skeptisk til valget av grafikkmotor. Det er tross alt begrenset hva du kan tyne ut av Unreal 1 motoren da.

Men på en annen side har de hatt nok av tid til å lage en egen fra bunnen av.

Og jeg tror ikke gutta hos 3DRealms vet hva de driver med, for i såfall hadde spillet vært ute for lengst hadde de visst det.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Vel...

Duke Nukem Forever skulle vært gitt ut i 1997. Det sier jo litt. Spillet er liksom bare 7 år for sent ute!  :roll:

Ryktene skal ha det til at spillet kommer ut i år. Jeg tror det ikke før jeg får se det.

Skal ikke se bort i fra at de gir det ut i 2007, for da kan de feire "Spillet skulle vært ute"- 10 års jubileumet.

Er også skeptisk til valget av grafikkmotor. Det er tross alt begrenset hva du kan tyne ut av Unreal 1 motoren da.

Men på en annen side har de hatt nok av tid til å lage en egen fra bunnen av.

Og jeg tror ikke gutta hos 3DRealms vet hva de driver med, for i såfall hadde spillet vært ute for lengst hadde de visst det.

Ahem....spillet ble _påbegynt_ i 1997. Det skulle ikke komme ut i 97.

Og 3D/grafikk motoren er vil nok ikke ligne noe særlig på U1 motoren. De har tatt den fra hverandre, added ting, lagt til nye funksjoner, laged masse ny kode, og oppdatert teknologien. :yes:

Og jo, 3D realms vet hva de driver med. Poenget er at dette selskapet kan bruke så mye tid de bare vil på dette prosjektet. Hvorfor? Fordi de er kvalitets-kresne, blant de flinkeste i bransjen i utvikling og sist, men ikke minst; De er helt økonomisk uavhengige. De har flust med gryn i banken. De finansierer seg på renter fra bank-konti og små royalties her og der. I tillegg får de inn nye inntekter i ny og ne fordi de hjelper andre selskaper med utvikling av spill. Da bla. Remedy, som laget Max Payne 1 og 2. :green:

Synes forøvrig at de hadde et litt barnslig innlegg, men kanskje du har en dårlig dag. ;)

Skal snart fyre opp Duke Nukem: Manhattan Project

Det spillet er faktisk ganske rått og vanedannende, dere burde prøve det mens dere venter på DN: Forever.

Demo finnes her:

http://www.arushgames.com/

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Ahem....spillet ble _påbegynt_ i 1997. Det skulle ikke komme ut i 97.

Og 3D/grafikk motoren er vil nok ikke ligne noe særlig på U1 motoren. De har tatt den fra hverandre, added ting, lagt til nye funksjoner, laged masse ny kode, og oppdatert teknologien. :yes:

Å nei du lillegutt. Dette vet jeg.

Lang fartstid innen spill og PC-Gamer. :p

Spillet skulle opprinnelig kommet i 1997. Da basert på en meget modifisert Quake 2 motor.

Spillet ble forsinket, grafikk ble utdatert og de valgte å flytte spillet over på Unreal motoren. Dette skulle ikke ta lange tiden sa de, ettersom grunnkoden var ferdig.

Ny realease, en gang i løpet av 1999. 1999 kom og spillet glimret med sitt fravær. Og plutselig, etter flere år med hype og masse fete screenshots og rullende demoer av spillet, forsvant det helt fra radaren. Og borte har det vært siden 1999 og jeg tviler på at vi kommer til å se noe særlig med screenshots før 3DRealms virkelig har en håndfast release dato.

Mange håper at det vil bli vist noe under årest E3 messe.

Lenke til kommentar

Du må nok jekke ned selvsikkerheten din et par hakk, her er noe fra den offisielle FAQ'en til DNF spillet. Punkt 1.9

1.9 - Why has DNF been in development for over 4 years?

Development on DNF originally started after 3D Realms got the Quake 2 engine in December 1997. Prior to that they experimented with Quake I technology until Quake II tech was available. The Quake I part was not considered actual development on DNF, if anything just R&D on potentially using Quake technology. The reason why they seem to be so late is because they switched engines in the middle of development to the Unreal engine and have added lots of new features to it. This obviously takes its toll on the timeframe. The only thing that remained the same when they made the switch to Unreal tech was the textures, all maps and meshes were redone.

FAQ'en er her: http://www.planetduke.com/duke4/faq/

Grafikk motoren er helt annerledes enn U1 originalen. Nesten en helt ny motor. De har gjort så mye med den at spillet vil se rimelig bra ut. Du har sikkert E3 videoen fra 2001. Det er rimelig bra grafikk der, også i dag. Og spillet vil se mye bedre ut en det når det slippes ut, i følge utviklerne.

Grunnen til at de har WID policy og ingen screenshots er jo for å bygge ned hypen litt, slik at alt blir normalisert.

Lenke til kommentar
Du må nok jekke ned selvsikkerheten din et par hakk, her er noe fra den offisielle FAQ'en til DNF spillet. Punkt 1.9

1.9 - Why has DNF been in development for over 4 years?

Development on DNF originally started after 3D Realms got the Quake 2 engine in December 1997. Prior to that they experimented with Quake I technology until Quake II tech was available. The Quake I part was not considered actual development on DNF, if anything just R&D on potentially using Quake technology. The reason why they seem to be so late is because they switched engines in the middle of development to the Unreal engine and have added lots of new features to it. This obviously takes its toll on the timeframe. The only thing that remained the same when they made the switch to Unreal tech was the textures, all maps and meshes were redone.

FAQ'en er her: http://www.planetduke.com/duke4/faq/

Grafikk motoren er helt annerledes enn U1 originalen. Nesten en helt ny motor. De har gjort så mye med den at spillet vil se rimelig bra ut. Du har sikkert E3 videoen fra 2001. Det er rimelig bra grafikk der, også i dag. Og spillet vil se mye bedre ut en det når det slippes ut, i følge utviklerne.

Grunnen til at de har WID policy og ingen screenshots er jo for å bygge ned hypen litt, slik at alt blir normalisert.

Nei, nei, nei.. Kan da umulig være sant.

Har jo sett bilder av spillet i 1997 basert på Quake 2 motoren.

Nå sa de jo akkurat det at bytte av motor ikke ville ta lange tiden.

Men vi vet jo alle at der tok de rimelig feil.

Lenke til kommentar

Duke Nukem Forever så meget bra ut i 1999 etter å ha tatt overgangen til Unreal motoren.

Men det er liten tvil om at forventningene er høye, etter som det nå må konkurrere med spill som Doom 3, Half-Life 2, Far Cry og Stalker.

Men hvis de har klart å overføre de kule monstrene og konseptene som vi så i diverse E3 demoer, ja da har alle et spill å se frem til.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har lest den såkalte "preview'en" av DNF hos Eurogamer?

Les den her, de som ikke har gjort det!

George svarte på tiltale, med en post i 3DR forumet og hos Eurogamer;

It's fairly annoying when people take random forum quotes and format it to look like an interview (as Eurogamer) did. A lot of people read that stuff and totally, and completely take it out of context and assume that we don't care about AI or multiplayer, or humor. Nothing can be, or is, farther from the truth.

Do 3-4 random forum posts by me really qualify as a "preview" for Eurogamer?

The fact is that most of the conclusions drawn in the Eurogamer piece, particuarly, are false. The article really boils down to "we're late and still working on stuff".

Eh, what can you do? But I'm not going to penalize you guys because some web journalists take things out of context ot try to make large news stories out of a couple of forum posts.

Så, ikke noe er forandret... dette er en ganske morsom saga... :p

Tenkte jeg, for moro skyld, kunne ta med noen "morsomme" quotes her;

We're confident that DNF will be one of the greatest, if not the greatest, game of 1998. And this confidence is not misplaced.

Duke Nukem Forever is a 1999 game and we think that timeframe matches very well with what we have planned for the game.

Trust us, Duke Nukem Forever will rock when it comes out next year.

When it's done in 2001.

DNF will come out before Unreal 2.

If DNF is not out in 2001, something's very wrong.

DNF will come out before Doom 3.

:green:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

har vært en del på 3drealms dnf forumet, synes mr.broussard&co har en tendens til å være temmelig høy på pæra.

av og til kan man fundere på hva de egentlig gjør, jobber de med spillet frem til de mener det er perfekt, eller jobber de med spillet helt frem til de mener det er konkurransedyktig i forhold til en del andre spill...

jeg tipper fortsatt at det kommer til jul i 2005, 2004 er fps året og dnf vil bare drukne blant andre titler.

på en måte så håper jeg spillet blir en total flopp, for jeg er lei av uttalelsene til broussard angående andre spill osv.

"åja, de har den typen vanneffekter, men det kan vi lett legge til"

Lenke til kommentar

litt info jeg har funnet på nettet om dbf:

her er noe jeg fant

"the latest issue of pcgamer here in the uk state that rockstar games are bringing manhunt and duke nukem forever to the pc in time for christmas this year.

i have not seen this mentioned before but if its old news ignore me."

vi for vente og se om det er sant. George Broussard hos 3d realms virker utrulig arogant til folk.jeg leste på foumet deres der en spurte hvordan dnf kunne sameligne motoren sin med farcry.da ble inlegget slettet,da er du arogant.

http://forums.3drealms.com/ubbthreads/show...=5&o=93&fpart=1

sjekk ut intervju med George Broussard om dnf.

http://www.rage3d.com/board/showthread.php...1&highlight=dnf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...