Gå til innhold

duke nukem forever..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne er alltid like morsom... DNF kommer kanskje...kanskje ikke...

 

De som tror det kommer, snakker om releasedatoer alt fra i løpet av dette året til 2-3 år frem i tid.

 

Eneste jeg kan huske å ha hørt i år, er denne uttalelsen fra George Broussard;

 

"Whats the engine status?"

 

Done, mostly optimized, ready for prime time. There isn't a single engine feature holding up production. We could ship now if we had all the content done.

 

"Is it using any of the direct x 9.x features?"

 

It's a full DX9 engine.

 

"Can the engine be compared to: HL2, Doom3, STALKER, FarCry."

 

That's up for you guys to judge later. We think it's competitive.

 

 

 

And please don't misinterpret this as a potential release in the near future  We'll let you know when that happens.

 

At this point we're just working and making progress, day by day.

 

Dette er tatt fra en tråd på 3D Realms forum, fra 14. januar.

 

Om jeg tror DNF kommer ut? tja...

Lenke til kommentar
Spillet må da være kansalsert!

 

De siste screenshots og news fra spillet er jo MANGE år gammelt, og spillet skulle jo komme ut i Februar for 3-4 år siden.

Spillet er ikke kanselert, men hvor mye som blir gjort på spillet på daglig basis er vel heller diskutbelt...

Lenke til kommentar

Med mindre jeg har slått hodet i det siste og har begynt å innbille meg ting, så mener jeg at jeg leste på en side for dem som holder på med modelering osv. At det skulle være en konkuranse, og den som vant skulle få fly til Texas å hjelpe til med DNF.. :roll:

Lenke til kommentar
Med mindre jeg har slått hodet i det siste og har begynt å innbille meg ting, så mener jeg at jeg leste på en side for dem som holder på med modelering osv. At det skulle være en konkuranse, og den som vant skulle få fly til Texas å hjelpe til med DNF.. :roll:

Den tror jeg ikke helt på, de burde være ferdig med alt som har med modellering å gjøre for lenge siden...sikkert en gammel nyhet du har lest.

Lenke til kommentar

Det kommer nok ut. Som George Broussard også har sagt på forumet nå nylig er at de nå faktisk gjør framgang. Og skjermbildene du så for noen år siden er visstnok utdaterte og det har ikke kommet noen nye siden....

Bare å vente nå. Kanskje i år, kanskje neste år eller året etter :p

 

Men løftet fra deres side er når det kommer så vil vi absolutt få vite om det og ikke holdes skjult!

 

De har også begynt på nytt en gang eller to, derfor det har tatt tid.

Lenke til kommentar
The screenshots and videos that were here have been removed as they no longer represent the game's current look and feel.  We will put more up at a later date.

 

Noe sier meg at de har bytta grafikkmotor igjenn, kansje de skal prøve seg på source nå?...(sist jeg hørte sku de bruke unreal motoren, som såvidt jeg vet er dx8.1, noe som krasher med at de sier at de bruker en dx9 motor)

Lenke til kommentar

Fra en forumtråd hos Shacknews: (valgt ut det som er interessant i forhold til engine)

 

woah . . . can we ask if you are still using the UNREAL engine ?

 

By: GeorgeB3DR [ Reply ]

Yeah, but just the overall structure. Editor, scripting language, networking etc. We've completely gutted and written our own AI system, rendering, particles, skeletal animation and more so it won't look/feel like an Unreal game at all I don't think.

 

In hindsight, I don't think licensing an engine was a smart move for us. We're pretty uncompromising in what we want to do, so we don't like having limitations. What killed us was not having the programming staff to do what we wanted to do effectively and not recognizing that for a long time. Chalk that up to inexperience.

 

 

By: ease_one [ Reply ]

I just imagine that the code by now is an insane spiderweb of old and new stuff. I am thinking that rolling your own engine would be much cleaner, maybe less buggy too, or atleast easier to fix the bugs. Hmm, goodluck with all of that!

 

 

By: GeorgeB3DR [ Reply ]

Yes, in hindsight, writing our own engine would have been the way to go, but that wasn't an option once we were so deep into things. We basically stepped back in early 2002, said "This just isn't going to work or be what we want" and spent most of 2002 re-writing things to get us where we needed to be, once and for all. Most of 2003 was spent on content creation and hring new people. Once we were able to make progress, content creation bottlenecks emerged that needed to be dealt with.

 

So, it's been an interesting journey, but one I do not recommend be repeated, by anyone, ever  Haha...

 

 

By: jedi_27 [ Reply ]

wow thats really interesting. one more question, sorry to bug you. but are you using the physics engine that Epic and Valve are using ?

i don't know how the licenese agreements work with the UNREAL engine at all, sorry.

 

 

By: GeorgeB3DR [ Reply ]

Epic is using MathEngine, and HL2 uses Havoc. We're on MathEngine because it was already partially integrated into Unreal when we licensed it.

 

 

 

Fra 1. januar i år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Det kommer nok ut. Som George Broussard også har sagt på forumet nå nylig er at de nå faktisk gjør framgang. Og skjermbildene du så for noen år siden er visstnok utdaterte og det har ikke kommet noen nye siden....

Bare å vente nå. Kanskje i år, kanskje neste år eller året etter :p

 

Men løftet fra deres side er når det kommer så vil vi absolutt få vite om det og ikke holdes skjult!

 

De har også begynt på nytt en gang eller to, derfor det har tatt tid.

hehe,tenker du på den samme uttalelsen som jeg bruker i signaturen på 3drealms ?

 

"Well, we're closer than last year, and certainly moreso than any previous year We actually make progress now."

 

jeg har sagt mye om dnf når diskusjonene først begynner å havne på bordet.

først og fremst hater jeg 3drealms, mest fordi jeg kommer til å være for gammel til å bruke fritiden på pc-spill når dnf først kommer ut.

 

når det gjelder produksjonsmetoden, vel, er det i det hele tatt noe positivt å si om den ? århundrets blooper etter min mening.

først går de rett ut, annonserer release date, legger ut screenshots, møter opp på e3 og lover nårtid spillet skal komme ut.

plutselig blir de frelst og nå sier de "when its done" til alt og alle, samt at de bruker god tid til å skryte over hvor fantastisk god "when its done metoden er.

"when its done" er den korrekte måten å lage et spill på, uten tvil, la det være på samme måte som half life 2 (bare at man unngår idiotiske avgjørelser som fører til utsettelse) hvor man annonserer spillet måneder før release date, så er perioden mellom annonseringen og release datoen en hype periode hvor de slipper ut litt info om spillet, screenshots og videoer.

 

de har ikke tenkt til å slippe spillet før de er 100% fornøyd med det og at de vet det kommer til å bli det beste spillet.

mtp at de hadde et ferdig produkt klar for lansering i 2000(??)

men startet helt på nytt så ser man at de har ballene til å gjøre det.

så hva har de å kjempe mot dette året - half life 2, far cry, doom3 og min personlige favoritt, s.t.a.l.k.e.r oblivion lost.

de titlene er grunnen til at jeg kan garantere for at duke nukem forever ikke kommer i 2004.

for meg virker det som om 3drealms er for opptatt av hva som skjer i resten av spillverdenen, kan vi matche det og det spillet osv.

et resultat av det vil være at dnf kommer til å gå gjennom flere overhalinger før vi hører noe nytt om det.

det enkleste er vel kanskje å lisensiere havoc motoren og gjøre det beste ut av den.

 

hva HVIS dnf blir en flopp, en total flopp som folk hater.

3drealms blir allerede mobbet på en del spillsider for hvordan de håndterer dnf, og hvis dnf blir en flopp så ser jeg ikke akkurat for meg at kritikken kommer til å forsvinne. jeg gjetter på at det kommer i slutten av 2005, la oss si det blir sluppet da og at det er en flopp, da har de brukt over 8år på å lage det.

da har de altså kastet bort 8 år på produksjonen av en flopp.

de kommer til å motta massiv kritikk pluss at de kommer til å bli mobbet.

takk og farvel til 3drealms hvis det skjer ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Artig...selv om det virker lite trolig at de ikke har noe kildekode da, men at Take2 og 3DRealms har satt igang en intern etterforsking burde vel bevise at det faktisk har vert noen inne i nettverket deres.

 

Får håpe at dette ikke er enda et stunt med navn "hjelp noen stjal kildekoden og nå må vi utsette spillet igjenn", det er jo tross allt lavere enn 3drealms "when it's done".

Lenke til kommentar
However, the hacker had more than a story to back up his claims. On the site, he posted several screenshots of what appeared to be a file tree on 3D Realms' network. The shots show a folder marked "dnforeversrc," which appeared to contain a lengthy list of lewdly titled .avi and MPEG files, as well as a series of .wav files with titles like "BCBoomstick.wav" and "hail2thekingbaby.wav." "We searched that network high and low, and all we found was a scattered collection of Bruce Campbell sound files and tons and tons of porn," the blog entry went on to say. "I mean tons of it. More porn than I have ever seen in my lifetime."

 

:laugh::green:

 

 

No word has come yet as to whether any of these events will affect Duke Nukem Forever's recently projected 2017 release date.

 

Lol, Gamespot har jo humor også jo... nok ett morsomt kapittel i DNF sagaen dette...

 

 

EDIT: har noen lest resten av "news from the future"? Himla morsomt spør du meg! (for de som enda ikke har skjønt det...dette er humor og ikke fakta...)

Endret av RogueFreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...