Gå til innhold

Vise at man drikker på bilder = Voksen?

Gjest 43753...044

Anbefalte innlegg

Gjest 43753...044

Jeg undres geniunt om det er flere som opplever det slik.

Har fått høre flere ganger at folk "føler" seg mer voksen når de poserer med et glass vin eller øl i hånda på bilder som de vet blir lagt ut på sosiale medier.

Evt er du en av disse?  Del gjerne hvor du har fått for deg at dette, for jeg lurer geniunt på hvor man får disse tankene fra, om man i det hele tatt vet da.. For all del kan det være noe i underbevisstheten som gjør at du gjør det i slike settinger og at influencere ++ er med på å styre det i en slik retning.

Personlig, så har jeg alltid funnet det mer naturlig å sette fra meg drikke hvis noen ønsker å ta et stemningsbilde med andre, kontra å ha en refleks om at du må hente drikken på bordet for å ta bildet.

( Dette gjelder da åpenbart ikke "skåle" bilder )

Anonymous poster hash: 43753...044

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Njaa.. Dog så opplever jeg ofte at å ha et eller annet i henda og vise fram (enten det er en halvliter, et vinglass eller en 500g ørret du akkurat har fanga) gir et mer levende uttrykk i ansiktet. Ellers så blir det kanskje lett å gripe til glasset og skåle til kameraet som en slags "se hvor mye jeg koser meg".

Bare teorier. Trur ikke det har så mye med å ville "se voksen ut"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når noen viser at de drikker, så føler jeg at de samtidig viser at de valgte å gi etter for presset om å bruke verdens farligste rusmiddel for å bli akseptert av andre rundt seg. Og de er i tillegg også da indirekte litt med på å reklamere for at flere burde gjøre det samme for å være 'akseptert'.

Regelmessig bruk, eller helgebruk av alkohol vil sakte men sikkert bygge mange forskjellige psykiske og muligens også fysiske hindringer i livet som ikke bare går utover en selv, men alle andre man har relasjoner til.

Alle fikk panikk når det ble vist ett bilde av en kjent person med en venn som kanskje holdte en liten pose med noe hvitt i. Men hvis kulturen vår hadde vært bygd opp over f.eks hundre år til at man burde bruke hvite poser for å være akseptert, så hadde mange vist bilder av seg selv med hvite poser, og alle hadde fått panikk hvis det var ett bilde der ute av en kjent person med det farligere stoffet alkohol. (jeg oppfordrer ikke til å bruke poser med noe hvitt i. Det er bare ett eksempel)

Kanskje noen tilogmed hadde følt seg 'voksen' ved å vise frem hvite poser i en slik tenkt alternativ kultur.

For meg, å vise frem skadelige stoffer av hva som helst slag sier egentlig bare "Se!... Jeg er voksen nok til å få ødelegge meg selv, og mine relasjoner akkurat så mye som jeg vil!"

Jeg ser at det virker som at du trådstarter er reflektert, så jeg håper mitt perspektiv her kan være nyttig for deg videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...