Spillredaksjonen Skrevet 5. august Del Skrevet 5. august Anmeldelse: The First Decendant Litt opp og ned for Nexus' gratis looter-shooter. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Han-solo12 Skrevet 5. august Del Skrevet 5. august Jeg begynner å lure på om jeg og anmelder har spilt det samme spillet. Jeg har uendelige timer i D2 og disse to spillene er på forskjellige planeter. I destiny er det er feeling i spillet. Mystikk. Og å sammenligne våpenfølelsen er bare latterlig da våpnene i the first descendant føles ut som kruttlappistoler. Og den siiiinsyke grinden er jo utrolig langdryg. Ikke er det noen aktiviteter som foregår utenom missions. Live events. Hele mapet føles bare ut som en kulisse. Det er jo ikke noen tvil om hva utvikleren vil du skal cashe ut ekte penger for å få akkurat den delen som rngen er skrudd max på for å få deg til å cashe istede. Slettet fra pcen og håper jeg aldri spiller det igjen. Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 5. august Del Skrevet 5. august Det blir helt feil å sammenligne Destiny/2 med The first Decendant men veldig riktig å sammeligne det med Warframe som det nesten er en kopi av minus 90% content som kommer av at Warframe har en god del år på nakken. De begynte en plass de også. Jeg holder på med The First Decendant nå og liker det som en 7/10 jeg og. Det har akkurat kommet en "stor" pre season oppdatering allerede med ny decendant/ult/våpen og snart begynner sesong 1 med enda nye ting og i den snarlige nye patchen som kommer vil enda mer bli fikset. Dette spillet vil bare modnes over tid og utviklerne lytter til spillerne og gjør stikk i strid Bungie om man skal nevne Destiny, de buffer istedet for å nerfe. Det kommer også snart dungeons til spillet. Til og med en mega Dungeon som de kaller det. Gleder meg til fortsettelsen. Og ikke minst så er det som i Stellar blade, lekre smekre karakterer med flott figur og minimalt med klær i spillet, hvis det er lov å si i 2024. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. august Del Skrevet 5. august Spillet føles som destiny og spilles som destiny, bare med langt mer og bedre mekanikker for å løse opp våpen etc. Destiny har derimot bedre historie (ikke så veldig) og langt bedre lyddesign. 1 Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 5. august Del Skrevet 5. august (endret) Iki skrev (20 minutter siden): Spillet føles som destiny og spilles som destiny, bare med langt mer og bedre mekanikker for å løse opp våpen etc. Destiny har derimot bedre historie (ikke så veldig) og langt bedre lyddesign. Da har du ikke spilt mye Destiny.. Jeg har 8000 timer. Spillet spilles som Warframe og føles veldig likt Warframe. Noen ørsmå likheter med Destiny, veldig små. Skal man trekke fram borderlands også? Call of Duty? Mario også kanskje, med hoppingen etter "stjerner" i noen oppdrag?(forferdelige oppdrag forresten) Endret 5. august av Guybrush 3pwood Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. august Del Skrevet 5. august Guybrush 3pwood skrev (11 minutter siden): Da har du ikke spilt mye Destiny.. Jeg har 8000 timer. Spillet spilles som Warframe og føles veldig likt Warframe. Noen ørsmå likheter med Destiny, veldig små. Skal man trekke fram borderlands også? Call of Duty? Mario også kanskje, med hoppingen etter "stjerner" i noen oppdrag?(forferdelige oppdrag forresten) Jeg har bare 2800 timer i d2, og flere i ds1, så ikke så mye som deg. Begge spillene er hero shooters med skills og en ult. Begge er lootershooter fps spill hvor du gjør små missions på åpne kart. Begge har samme hub system. Strikes, og andre game modes. Type våpen, design, osv. Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 5. august Del Skrevet 5. august Iki skrev (19 minutter siden): Jeg har bare 2800 timer i d2, og flere i ds1, så ikke så mye som deg. Begge spillene er hero shooters med skills og en ult. Begge er lootershooter fps spill hvor du gjør små missions på åpne kart. Begge har samme hub system. Strikes, og andre game modes. Type våpen, design, osv. Destiny 2 er ingen "Hero" shooter, det er 3 faste karakterer å velge mellom og det har det vært i 10 år. TFD og Warframe går utelukkende ut på å unlocke nye "hero" karakterer, levle de opp til max for å så gjøre plass til et symbol som halverer bruken av en mod plass, å så levle den opp til max på ny igjen, for å så gjør det om og om igjen. Det er det alt dreier seg om i hovedsak. I Destiny finnes ikke et modsystem en gang og crafting i Warframe og TFD er nærmest, ja identisk. I Destiny kan man kun crafte enkelte våpen og det er helt ulikt og veldig lett ved å dismantle 5 red bars. TFD er ikke en fps shooter men en third person shooter som Warframe. Så klart kan man finne små likheter men som jeg skrev før, det kan man i alle spill. Men men, akkurat nå er Destiny så kjedelig at det er ikke verdt å spille, Destiny har hatt sin storhetstid og man ser hvilken vei det går slik som Bungie(Pete) har rævkjørt hele spillet og heller aldri lytter til spillerne, vel utenom youtuberne. Det går vel ikke lenge før de trekker pluggen ut av serveren, om ikke Sony redder spillet. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Pay 2 progress er ikke like ille som Pay 2 win men nesten. Dette alene er avgjørende for meg at det ikke blir et kjøp. Ha heller en "normal" grind og selg spillet til normal pris. Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Heldigvis er jeg blitt meget casual på mine eldre dager , at det å måtte betale for noe som helst i spill er blitt meningsløst . Men jeg synes spillet er litt kult og underholdende , skyte aliens og det er gratis 😀 . Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august MysticoN skrev (4 timer siden): Pay 2 progress er ikke like ille som Pay 2 win men nesten. Dette alene er avgjørende for meg at det ikke blir et kjøp. Ha heller en "normal" grind og selg spillet til normal pris. Spillet er 100% gratis, så ikke kall det "kjøp" Har du liten selvkontroll så styr unna om du er redd at du kommer ti å betale for å "slippe å spille" Hele poenget med spillet er å grinde, å betale for å slippe er ganske teit. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august (endret) Har snart 100 timer i The First Descendant og hittil ikke betalt en krone. Har langt ifra unlocka alt, men har fin flyt og unlocker ting i sitt tempo. Spiller som oftest solo eller med sønn og noen venner av oss. Å targetfarme helt bestemte ting gidder jeg ikke, noen av tingene er svært sjeldne så hvis man henger seg opp i slikt må man være tålmodig eller åpne lommeboka. Det er rom for forskjellige typer build, noe jeg liker godt. Og utviklerne følger med og istedetfor å nerfe og fjerne ting slik Bungie gjør med Destiny så buffer de alternativer istedetfor. Lyd og grafikk er bra, og bossene er kule. Enn så lenge digger jeg dette, og ser at de har latt seg inspirere av både Warframe og Destiny, kanskje mest førstnevnte. Vurderer å kjøpe noe i Store’en bare for å supporte dem, og gleder meg til først store oppdatering. Endret 6. august av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
IrRiddler Skrevet 6. august Del Skrevet 6. august Gav TFD 7 timer før jeg slettet det, så var ikke veldig imponert av spillet. Gunplay var utrolig lite tilfredstillende og fiender som bare teleporteres til de samme tre plassene i løpet av oppdrag ble veldig fort kjedelig. Synes D2 er milevis bedre enn TFD, der D2 har noe av det bedre gunplay-følelsen jeg har vært borti. Etter jeg slettet TFD lastet jeg ned Warframe for føreste gang. Nå er jeg 17t inn i Warframe og gunplay + bevegelse liker jeg mye mer enn hva TFD hadde. Kan anbefale å spille D2 og Warframe før TFD, hvis man ikke har spilt disse. Ellers er det verdt å prøve TFD, som tross alt er gratis. Lenke til kommentar
MuffinMatt Skrevet 7. august Del Skrevet 7. august Man kan jo nevne at de FLESTE cosmetics må kjøpes. Men det er en del ting man kan låse opp gratis også.Både Lepic og Viessa har hele skins man kan låse opp ved å gjøre utfordringer i sesong 1, og man låser opp en del farger, våpenskins og mer med gratis BP og via in-game awards Prisene på nye descendants er for høy, men kanskje enda mer når man ser hvor lett det er å låse opp de som ikke er ultimate uten å betale.. 3 er lagt opp slik at man ikke trenger å gjøre mer enn å gjøre noen oppdrag om igjen(20% drop chance for ferdige materialer). Tol rundt 30 timer å nå 5 forskjellige figurer uten å betale(inkludert tid for å komme igjennom story m.m. slik at man kunne låse dem opp) Lenke til kommentar
Han-solo12 Skrevet 8. august Del Skrevet 8. august MysticoN skrev: Pay 2 progress er ikke like ille som Pay 2 win men nesten. Dette alene er avgjørende for meg at det ikke blir et kjøp. Ha heller en "normal" grind og selg spillet til normal pris. Helt enig. Det free2play hypet som alle har hoppet på tror jeg ikke lønner seg. Se på D2 etter de gikk f2p... Jeg er så forbanna for alt jeg betalte for av hovedspillet og de 3 første dlcene. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 9. august Del Skrevet 9. august (endret) MuffinMatt skrev (På 7.8.2024 den 10:42 AM): Man kan jo nevne at de FLESTE cosmetics må kjøpes. Men det er en del ting man kan låse opp gratis også.Både Lepic og Viessa har hele skins man kan låse opp ved å gjøre utfordringer i sesong 1, og man låser opp en del farger, våpenskins og mer med gratis BP og via in-game awards Prisene på nye descendants er for høy, men kanskje enda mer når man ser hvor lett det er å låse opp de som ikke er ultimate uten å betale.. 3 er lagt opp slik at man ikke trenger å gjøre mer enn å gjøre noen oppdrag om igjen(20% drop chance for ferdige materialer). Tol rundt 30 timer å nå 5 forskjellige figurer uten å betale(inkludert tid for å komme igjennom story m.m. slik at man kunne låse dem opp) Enig her. Mange av de som vil ha ting servert gratis virker utålmodige og vil ha alt med en gang med minimal innsats. Jeg er som sagt snart 60 timer inn og har unlocka 6 figurer og har snart maxa fire ultimate våpen (farme dem 4 ganger til etter anskaffelse) samt sendt flere av figurene opp til level 40 flere ganger for å oppgradere dem. Er midtveis i hardeste vanskelighetsgrad med bossene.. Man er ikke avhengig av å unlocke ultimate figurer - en av dem ihvertfall er knapt nok en oppgradering og neppe verdt innsatsen. Vil ikke kalle spillet P2W, men jeg legger merke til at noen mekanikker er der for å gjøre gratisbiten litt langtekkelig slik at hyperaktive "vil ha alt med en gang" folka tar ut lommeboka. Endret 9. august av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå