d3vil87 Skrevet 4. august Del Skrevet 4. august Har nylig overtatt en "ny" Mcculloch Rob S600 som ble kjøpt inn av en annen for 4 år siden men ble aldri montert pga sviktende helse. Denne ble montert nå idag og alt virker til og være ok, men selve roboten vil ikke ta til seg strøm. Det står med skrift på displayet at den lader men det ladesymbolet som liksom skal blinke, blinker da altså ikke. Det blinker dog et annet lite lys når den står i ladetårnet og er i standby. Så jeg tolker det som at det ikke er noe galt med ladestasjonen hvert fall. Likevel, så snart jeg tenker og bare prøve den og trykker start så kommer den seg knappt utav ladetårnet før alt er bare dødt. Har lite peiling på dette her men kan dette tyde på at batteriet er defekt/gammelt selv om det bare har stått til lagring? All hjelp mottas med stor takk! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. august Del Skrevet 4. august d3vil87 skrev (16 minutter siden): Har lite peiling på dette her men kan dette tyde på at batteriet er defekt/gammelt selv om det bare har stått til lagring? Ja, batteriet selvutlader under lagring og blir ødelagt dersom spenningen blir for lav. 1 1 Lenke til kommentar
d3vil87 Skrevet 4. august Forfatter Del Skrevet 4. august mobile999 skrev (2 timer siden): Ja, batteriet selvutlader under lagring og blir ødelagt dersom spenningen blir for lav. Takk for info! Da ble jeg straks klokere av det 👍 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå