Gå til innhold

Redigere PDF-fil?


Anbefalte innlegg

Hei

Laget et flott dokument til jobbsøknad i LibdreOffice, som jeg konverterte til PDF. Har ikke original dokument lengre dessverre. Klipp og lim er vanskelig grunnet tekstbokser og overskrifter toppteks etc.

Trenger nå redigere PDF-filen, men det viste seg være vanskeligere enn så.

Finnes det noe gratis-program jeg kan enkelt redigere denne PDF-filen?

Endret av afixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

How to edit PDF files:

Open a file in Acrobat.

Click on the “Edit PDF” tool in the right pane.

Use Acrobat editing tools: Add new text, edit text, or update fonts using selections from the Format list. ...

Save your edited PDF: Name your file and click the “Save” button. That's it.

Google gav meg dette. Usikkert på hvor bra det er. Free trial på Adobe Acrobat. 

Eller denne:

https://openpdf.com/lp/edit-pdf.html?account=678-774-5919&campaignid=20847546611&adgroupid=159540482314&keyword=edit pdf text&gclid=EAIaIQobChMI14rbhJvbhwMV-1iRBR2ZtAS8EAAYAyAAEgK0B_D_BwE&source=g&matchtype=e&location=1010915&caid=846852869&gad_source=1

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Samme her, var inne på denne siden, måtte legge til kort-informasjon og informasjonsbrev og slikt for å fortsette. Slikt ønsker jeg ikke.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Mannen med ljåen said:

Ifølge litt mer googling kan LibreOffice redigere PDF.

Enig med @Mannen med ljåen. Jeg åpnet nettopp en pdf-fil i LibreOffice Writer (min versjon LibreOffice 24.2.1.2, nyeste versjon er 24.2.5) og det gikk helt fint å redigere pdf-fila.

Edit (klokka 18:04): Jeg åpnet ei pdf-fil fra LibreOffice Writer, men den endte opp med å bli åpnet i LibreOffice Draw! (Jeg la ikke merke til dette første gangen, var sikker på at jeg fortsattt var i Writer). Mulighetene for å redigere/endre i Draw er veldig begrenset i forhold til hva en kan gjøre i Writer. Det går med andre ikke helt fint å redigere i Draw. @afixy, jeg tror du fant den enkleste og kanskje best måten: først konvertere fila fra pdf til word, og deretter redigere dokumentet. Husk å ta vare på odt-fila neste gang :grin:

Endret av gjest3
Edit og "helt fint"
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (8 minutter siden):

Ifølge litt mer googling kan LibreOffice redigere PDF.

 

gjest3 skrev (5 minutter siden):

Enig med @Mannen med ljåen. Jeg åpnet nettopp en pdf-fil i LibreOffice Writer (min versjon LibreOffice 24.2.1.2, nyeste versjon er 24.2.5) og det gikk helt fint å redigere pdf-fila.

Får åpnet PDF fila i LibreO, men ikke pokker om jeg får redigert eller skrevet/endret på noe :)

(lastet ned OpenOffice ikke hell her heller)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...