Gå til innhold

Tråden for rimelige og gode esim-abonnement som fungerer i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testa bnesim her i Norge og det funker fint, man får ip adresse i Nederland, kjekt med data som aldri utløper, kun telia dekning i Norge vis eg ikkje husker feil 

https://roamless.com

Har tenkt å teste denne på linken over, globalt esim som funker i mange land og man trenger ikkje å separate esim per land, $5 gir ca 2GB data Norge, de har både telia og Telenor dekning og dataen varer til du har brukt den opp og ikkje bare feks 30 dager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Elmek38 skrev (På 7.8.2024 den 5:55 AM):

Har testa bnesim her i Norge og det funker fint, man får ip adresse i Nederland, kjekt med data som aldri utløper, kun telia dekning i Norge vis eg ikkje husker feil 

https://roamless.com

Har tenkt å teste denne på linken over, globalt esim som funker i mange land og man trenger ikkje å separate esim per land, $5 gir ca 2GB data Norge, de har både telia og Telenor dekning og dataen varer til du har brukt den opp og ikkje bare feks 30 dager. 

Dette hørtes veldig kjekt ut :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Finske Elisa
Prepaid 4g 100mbit. helt ubegrenset mengde (ikke struping etter 100gig, har testa. kjørte 300gig uten struping i sommer)
betaler €29 pr mnd.
Eller for å være nøyaktig, jeg bruker dem når jeg er ute å farter. Man får ikke 5g og ekstreme hastigheter til den prisen (men kan kjøpes)
Men man trenger som regel ikke mer en en 100mbitlinje når man er på farten.
Det man trenger er tryggheten om at man ikke går tom for data.
(telenor er primær dekning i norge, bruker også telia, og ice men hopper til telenor så snart den finner en telenormast, så kan bli litt mas om at man bytter leverandør når man kjører for eks)

Hjemme og på hytta klarer jeg meg lenge med tanke på at man har da Fiber hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Eskove skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker Finske Elisa
Prepaid 4g 100mbit. helt ubegrenset mengde (ikke struping etter 100gig, har testa. kjørte 300gig uten struping i sommer)
betaler €29 pr mnd.
Eller for å være nøyaktig, jeg bruker dem når jeg er ute å farter. Man får ikke 5g og ekstreme hastigheter til den prisen (men kan kjøpes)
Men man trenger som regel ikke mer en en 100mbitlinje når man er på farten.
Det man trenger er tryggheten om at man ikke går tom for data.
(telenor er primær dekning i norge, bruker også telia, og ice men hopper til telenor så snart den finner en telenormast, så kan bli litt mas om at man bytter leverandør når man kjører for eks)

Hjemme og på hytta klarer jeg meg lenge med tanke på at man har da Fiber hjemme.

Men det er vel ikke så enkelt å få kjøpt om man kun har adresse i Norge og ikke Finland?

Lenke til kommentar
Trulss skrev (6 minutter siden):

Men det er vel ikke så enkelt å få kjøpt om man kun har adresse i Norge og ikke Finland?

Joda.
Du trenger ikke adresse i det heletatt 
Alt du trenger er en mobil som kan ta esim og et kredittkort i samme navn som er registrert mot mobilnummeret, og en epostadresse.
Jeg registrerte aldri noen adresse når jeg ordnet mitt.
Skal du ha et fysisk simkort må du til finland men du må ikke ha en adresse.
Du bare finner et Elisa utsalg (st1 og en haug med kiosker) og kjøper en mnd hos dem (er dyrere en ren esim)

Google Elisa Prepaid så får du opp all info på dems egen side på engelsk.

Edit:
I motsetning til Norge er Finland veldig turistvennlig, så er ekstremt lett og fikse slike ting.
Det er ikke lovkrav om at man må identifisere seg med pass eller bankID for å få et telefonnummer.
Alt du trenger er noen euro å betale med.

Endret av Eskove
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...