Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skulle få Talkmore abonnement uten å være kreditt verdig.

Siden jeg ikke skyldte penger til Talkmore.

Takk for det, og dere skal ikke angre på dette.

Mine ord i September 2023

Nå etter å akkurat ha betalt August faktura, selv om den er frist til 21.08.24 å betale.

Så betaler jeg den 03.08.24 (18 dager før forfall)

Noe som jeg har gjort siden 1 faktura for Oktober 23 kom, etter at jeg ble Talkmore kunde i slutten av September.

Oppdager nettbutikken på Talkmore appen.

Jeg har kun hatt 3 mobiltelefoner siden 2016 Sony Xperia X 

Sony Xperia XZ PREMIUM (flaggskipet til Sony i 2017(og i Chrome, har ikke sett en penere mobiltelefon og dette er i 2017)

Tlf har jeg enda, men bruker en billig Sony Xperia 10 III, som jeg har hatt siden 2020-21.

Sony Xperia XZ Premium Chrome fungerer, men mikrofonen er ødelagt, så den kan brukes med høyttaler på, eller hvilken som helst øre klokker.

Uansett sykt fornøyd med Sony Xperia.

Kommer aldri til å bytte til Samsung mobiltelefon.....

Etter å ha betalt regninger hos Talkmore i nesten 1 år, i god tid (ikke i nærheten av inkasso varsel) spør jeg en som sitter litt høyere enn en vanlig selger/behandler i Talkmore systemet om det er mulig å få brukt nettbutikken? etter at jeg har betalt regninger i 1 år og aldri en bemerkning.

Får til svar at de bruker Klarna som resten av verden (snart) og at selv om jeg ber om å få 2-3 måneder avbetaling hos Talkmore, uten Klarna, som kun kreditt sjekker og ingenting annet.. før du får NEI TIL ALT. PGA DU ER IKKE PER DAGS DATO KREDITT VERDIG.

fuck!! Fortell meg noe som jeg ikke vet da!!🖕

Talkmore systemet suger!! Skjønner ikke hvorfor det er så populært, når det er så mye bedre løsninger....

Jeg prøver å finne 1 selskap som driver nettbutikk uten Klarna som mellomledd....

Det er kun snakk om 1 Sony Xperia 10 V til 3990.- i Talkmore nettbutikken, pga denne Sony Xperia 10 III som holder på å falle i fra hverandre, vel den er begynt å forbedre seg til siste del av det 4 årige liv, som er fantastisk med tanke på hva jeg betalte for den i Ice As i 2020 (2990.-) på tilbud.

Så F... Talkmore og mellom horen Klarna....

Som dere ser så er det ikke noe problem å betale, men Talkmore kan ikke gjøre avtaler uten Klarna!!?? Abonnement gir de, men selv om jeg beviser meg verdig, og betaler, så kan de ikke gjøre avtale med meg om bare 3 måneder avbetaling engang....

Styr unna Talkmore og mellom horen Klarna, om de prøver å lokke deg som ikke er kreditt verdig til abonnement, for du får ikke brukt nettbutikken.

 

Mvh 

 

Screenshot_20240803-225013.png

Screenshot_20240803-225013~2.png

Endret av Uderzo
fjernet navn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, kimja666 said:

Jeg skulle få Talkmore abonnement uten å være kredittverdig.

Siden jeg ikke skyldte penger til Talkmore.

Takk for det, og dere skal ikke angre på dette.

Mine ord i september 2023

Nå etter å akkurat ha betalt august faktura, selv om den er frist til 21.08.24 å betale.

Så betaler jeg den 03.08.24 (18 dager før forfall)

Noe som jeg har gjort siden 1 faktura for oktober 23 kom, etter at jeg ble Talkmore kunde i slutten av september.

Oppdager nettbutikken på Talkmore appen.

Jeg har kun hatt 3 mobiltelefoner siden 2016 Sony Xperia X 

Sony Xperia XZ PREMIUM (flaggskipet til Sony i 2017(og i Chrome, har ikke satt en penere mobiltelefon og dette er i 2017)

Tlf har jeg enda, men bruker en billig Sony Xperia 10 III, som jeg har hatt siden 2020-21.

Sony Xperia XZ Premium Chrome fungerer, men mikrofonen er ødelagt, så den kan brukes med høyttaler på, eller hvilken som helst øre klokker.

Uansett sykt fornøyd med Sony Xperia.

Kommer aldri til å bytte til Samsung mobiltelefon.....

Etter å ha betalt regninger hos Talkmore i nesten 1 år, i god tid (ikke i nærheten av inkassovarsel) spør jeg en som sitter litt høyere enn en vanlig selger/behandler i Talkmore systemet om det er mulig å få brukt nettbutikken? etter at jeg har betalt regninger i 1 år og aldri en bemerkning.

Får til svar at de bruker Klarna som resten av verden (snart) og at selv om jeg ber om å få 2-3 måneder avbetaling hos Talkmore, uten Klarna, som kun kredittsjekker og ingenting annet.. før du får NEI TIL ALT. PGA DU ER IKKE PER DAGS DATO KREDITT VERDIG.

faen!! Fortell meg noe som jeg ikke vet da!! 🖕

Talkmore systemet suger!! Skjønner ikke hvorfor det er så populært, når det er så mye bedre løsninger....

Jeg prøver å finne 1 selskap som driver nettbutikk uten Klarna som mellomledd....

Det er kun snakk om 1 Sony Xperia 10 V til 3990.- i Talkmore nettbutikken, på grunn av denne Sony Xperia 10 III som holder på å falle i fra hverandre, og den er begynt å forbedre seg til siste del av det 4-årige livet, som er fantastisk med tanke på hva jeg betalte for den i Ice As i 2020 (2990.-) på tilbud.

Så F... Talkmore og mellom horen Klarna....

Som dere ser så er det ikke noe problem å betale, men Talkmore kan ikke gjøre avtaler uten Klarna!!?? Abonnement gir de, men selv om jeg beviser meg verdig, og betaler, så kan de ikke gjøre avtale med meg om bare 3 måneder avbetaling engang....

Styr unna Talkmore og mellom horen Klarna, om de prøver å lokke deg som ikke er kredittverdig til abonnement, for du får ikke brukt nettbutikken.

 

Mvh Kim Antvedt 

 

Skjermbilde_20240803-225013.png

Screenshot_20240803-225013~2.png

 

Screenshot_20240803-224937.png

Lenke til kommentar

Er dette et brev som egentlig skulle til Talkmore, men som havnet på et forum?

Får du ikke avbetaling så er det en grunn til det.

Få seg jobb, ikke ha betalingsanmerkinger osv....

 

Endret av _R2D2_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart man blir kredittsjekket når man skal ha abonnement og eller telefon.... 

Kun abonnement er en ting. Det innebærer nok en såkalt lavterskel sjekk av kreditt. Den går nok som oftest igjennom nesten uansett. Men skal du ha telefon på avbetaling så betaler du mye for at andre skal ta risikoen. Du låner jo i praksis pengene fra noen og betaler tilbake ved hjelp av faste avdrag til dem har fått pengene sine. Helt uten sikkerhet og innskudd. 

Hvorfor i alle dager mener du at folk skal kaste sine penger til folk helt uten å sjekke om dem faktisk har mulighet til å betjene "lånet"? 

Det at du har betalt alle mobilregningene dine betyr ingenting. Du betaler en måned på forskudd og i værste fall koster det Talkmore svært lite om du skulle drite i å betale å henge etter en måned eller to. Da bare stopper dem abonnementet og avskriver deg som kunde. Du får selvsagt også postkassen full av purringer og inkassokrav. 

Talkmore er ingen bank som låner ut penger  det er Klarna som styrer dette og Klarna har egentlig ingenting med Talkmore å gjøre  så og skylde på Talkmore blir feil  

Rydd opp i økonomien så tenker jeg at dette går i orden :)

Endret av Bjerknez
  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, _R2D2_ said:

Er dette et brev som egentlig skulle til Talkmore, men som havnet på et forum?

Får du ikke avbetaling så er det en grunn til det.

Få seg jobb, ikke ha betalingsanmerkinger osv....

 

Har jobb.

Men det går an å pådra seg gjeld for det.

Siden du har jobb...oppps !! Jobben har vedtatt å si opp alle på din avdeling.

Akkurat nå som jeg har kjøpt 3 roms leilighet og ny Bmw....

Gidd ikke komentere " klipp deg, og kom deg i jobb" 

Det kan skje alle 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Bjerknez said:

Klart man blir kredittsjekket når man skal ha abonnement og eller telefon.... 

Kun abonnement er en ting. Det innebærer nok en såkalt lavterskel sjekk av kreditt. Den går nok som oftest igjennom nesten uansett. Men skal du ha telefon på avbetaling så betaler du mye for at andre skal ta risikoen. Du låner jo i praksis pengene fra noen og betaler tilbake ved hjelp av faste avdrag til dem har fått pengene sine. Helt uten sikkerhet og innskudd. 

Hvorfor i alle dager mener du at folk skal kaste sine penger til folk helt uten å sjekke om dem faktisk har mulighet til å betjene "lånet"? 

Det at du har betalt alle mobilregningene dine betyr ingenting. Du betaler en måned på forskudd og i værste fall koster det Talkmore svært lite om du skulle drite i å betale å henge etter en måned eller to. Da bare stopper dem abonnementet og avskriver deg som kunde. Du får selvsagt også postkassen full av purringer og inkassokrav. 

Talkmore er ingen bank som låner ut penger  det er Klarna som styrer dette og Klarna har egentlig ingenting med Talkmore å gjøre  så og skylde på Talkmore blir feil  

Rydd opp i økonomien så tenker jeg at dette går i orden :)

Ikke for å irritere, men Telenor praktiserer ikke dette.

Blir du kunde, så kan du bruke Swap. Uansett.

Men ellers har du rett.

Talkmore driter i om jeg betaler, og jeg blir henrettet hvis jeg ikke betaler i tide.

Holder på å rydde opp i økonomien.

Minker 

Lenke til kommentar
kimja666 skrev (11 minutter siden):

Har jobb.

Men det går an å pådra seg gjeld for det.

Siden du har jobb...oppps !! Jobben har vedtatt å si opp alle på din avdeling.

Akkurat nå som jeg har kjøpt 3 roms leilighet og ny Bmw....

Gidd ikke komentere " klipp deg, og kom deg i jobb" 

Det kan skje alle 

 

Kjøpt leilighet og ny bil, men får ikke kredittvurdering for å kjøpe telefon til 4k?!  Her er det vel en eller annen diagnose inne i bildet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kimja666 skrev (3 minutter siden):

Har jobb.

Men det går an å pådra seg gjeld for det.

Siden du har jobb...oppps !! Jobben har vedtatt å si opp alle på din avdeling.

Akkurat nå som jeg har kjøpt 3 roms leilighet og ny Bmw....

Gidd ikke komentere " klipp deg, og kom deg i jobb" 

Det kan skje alle 

 

Selvsagt går det å pådra seg gjeld selv om man ikke har jobb. Spesielt hvis gjelden dukket opp før man ble arbeidsledig. Det skjer nok ganske mange rundt om. 

Kanskje du kan bytte ut den nye BMW'en til en rimeligere bil? Noe som sikkert vil gi deg litt å rutte med? Dette blir for meg et gedigent luksusproblem. 

Å nei, du kan ikke skylde på Talkmore fordi Klarna ga deg avslag. Talkmore har ingenting med Klarna å gjøre. Annet enn at dem betaler for tjenestene dems. Talkmore er ingen bank som låner ut penger. Ingen nettbutikker gjør det. Dem bruker tredjeparts leverandører som Santander, Klarn, ikano etc. til dette. 

Hvis du kjøper en telefon gjennom Talkmore, så får talkmore (hvis du ikke betaler direkte med kredittkort eller visa) etter godkjennelse fra Klarna pengene fra dem. Klarna har derfor gitt Talkmore pengene på vegne av deg, og tar igjen jobben med å kreve inn pengene av deg, inkludert renter etc. 

Det virker ikke som du forstår hvordan dette funker i det hele tatt og i tillegg virker du veldig bitter. Vi snakker om en telefon til 4.000 spenn her. Det er ikke verdens undergang. Må da gå ann å skaffe 4000 kroner hvis det er krise nok mener nå jeg. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kimja666 skrev (7 minutter siden):

Ikke for å irritere, men Telenor praktiserer ikke dette.

Blir du kunde, så kan du bruke Swap. Uansett.

Men ellers har du rett.

Talkmore driter i om jeg betaler, og jeg blir henrettet hvis jeg ikke betaler i tide.

Holder på å rydde opp i økonomien.

Minker 

Telenor er såpass store at dem kan gjøre dette. Men du blir kredittsjekket der også. Men kan hende Telenor bruker andre måter å kredittsjekke på enn Klarna. Ikke vet jeg. 

Men hvis det funker hos Telenor, så kjøp telefonen der da vel?

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Bjerknez said:

Telenor er såpass store at dem kan gjøre dette. Men du blir kredittsjekket der også. Men kan hende Telenor bruker andre måter å kredittsjekke på enn Klarna. Ikke vet jeg. 

Men hvis det funker hos Telenor, så kjøp telefonen der da vel?

Tja...

Tror jeg kuler an med Telenor...

Dessuten har jeg løst problemet.

Takk for innspill 😀

Lenke til kommentar
kimja666 skrev (1 time siden):

Ikke for å irritere, men Telenor praktiserer ikke dette.

Blir du kunde, så kan du bruke Swap. Uansett.

Men ellers har du rett.

Talkmore driter i om jeg betaler, og jeg blir henrettet hvis jeg ikke betaler i tide.

Holder på å rydde opp i økonomien.

Minker 

Du vet at Talkmore er Telenor?
Eller for å være nøyaktig.
Talmore er billig-trademarket til Telenor.
Nedstrippa telenor.
Samme kundeservice (men bare på dagtid siden nr er stengt på kveldene)
Samme nett
bare uten tilleggene du får hos telenor.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Bjerknez said:

Selvsagt går det å pådra seg gjeld selv om man ikke har jobb. Spesielt hvis gjelden dukket opp før man ble arbeidsledig. Det skjer nok ganske mange rundt om. 

Kanskje du kan bytte ut den nye BMW'en til en rimeligere bil? Noe som sikkert vil gi deg litt å rutte med? Dette blir for meg et gedigent luksusproblem. 

Å nei, du kan ikke skylde på Talkmore fordi Klarna ga deg avslag. Talkmore har ingenting med Klarna å gjøre. Annet enn at dem betaler for tjenestene dems. Talkmore er ingen bank som låner ut penger. Ingen nettbutikker gjør det. Dem bruker tredjeparts leverandører som Santander, Klarn, ikano etc. til dette. 

Hvis du kjøper en telefon gjennom Talkmore, så får talkmore (hvis du ikke betaler direkte med kredittkort eller visa) etter godkjennelse fra Klarna pengene fra dem. Klarna har derfor gitt Talkmore pengene på vegne av deg, og tar igjen jobben med å kreve inn pengene av deg, inkludert renter etc. 

Det virker ikke som du forstår hvordan dette funker i det hele tatt og i tillegg virker du veldig bitter. Vi snakker om en telefon til 4.000 spenn her. Det er ikke verdens undergang. Må da gå ann å skaffe 4000 kroner hvis det er krise nok mener nå jeg. 

 

Høres ut som du jobber for ett inkasso selskap!

BMW var ett eksempel, akkurat som 3 roms leilighet, i forbindelse med at det er mange som går i denne fellen....i 20 årene.

Hvis du sier noe annet, så vet du lite, og har støtte fra rik familie....

Jeg kom med ett eksempel på hva mange i 20 årene opplever.

Jeg forstår veldig godt!!

Du er en grense for hva mennesker må lide seg gjennom når de hører på din politiske korrekthet.

Tror du ikke at jeg vet at en mobiltelefon blir dyrere når du får den igjennom Klarna.

12 måneder eller 24 måneder.

Det sier seg selv.

Vet du synes at jeg ikke har peiling på hvordan ting fungerer....

Men poenget mitt var å snakke, få sinnsro.

Og ikke en som tror at jeg har BMW og 3 roms leilighet .

Eksempler!! 

Gi fred og ha dine meninger om dette møkka temaet for deg selv.

 

 

 

Lenke til kommentar
4 hours ago, RookieNO said:

Kjøpt leilighet og ny bil, men får ikke kredittvurdering for å kjøpe telefon til 4k?!  Her er det vel en eller annen diagnose inne i bildet?

Ja det var 2 eksempel. På hva som kan skje, og skjer med mange.

Kjører en Nissan Leaf, og bor i en 2 roms leilighet.

Men det var ikke meg jeg snakket om.

Diagnose??

Er du frekk??

Det er som å delta i ett eksperiment 😂🤣😂

 

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Eskove said:

Du vet at Talkmore er Telenor?
Eller for å være nøyaktig.
Talmore er billig-trademarket til Telenor.
Nedstrippa telenor.
Samme kundeservice (men bare på dagtid siden nr er stengt på kveldene)
Samme nett
bare uten tilleggene du får hos telenor.

Selvfølgelig.

Men Telenor har ikke ett mellom ledd, som lillebror.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...