Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger en forklaring på km historikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feil på EU kontroll, så reparert og godkjent noen dager senere.

Også har noen tastet ett tall for lite eller for mye en gang. Er bare mekanikerne som plotter dette.

Eventuelt går bare triptelleren til 100k før den nullstilles som på noen biler fra 90 tallet men tviler litt på det. Kan jo og være at instrumentpanelet har vært byttet.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Har hørt biler med miles på telleren noen ganger blir lest av fra det som vises. Andre ganger regnet om til kilometer. Men, neppe årsaken her.

Mest sannsynlig feil de to oppføringer i juni 2020. 

Endret av toralfb
Lenke til kommentar

Ja,  jeg tenkte jo også at det var det som var avbildet 

men det ble ikke opplyst om det her at det var derfra

derfor bare nevnte jeg at han selv kan sjekke det der inne

Der får man også navn på værkstedet og gir en mulighet til å direkte kontakte de for en forklaring eller historikk 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mestønsket skrev (2 timer siden):

Hva er de typiske årsakene til en slik merkelig kilometerstandshistorikk?

Feiltasting fra kontrolløren. Har opplevd det selv. Når det først er lagt inn, får man ikke endret det så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Jeg ringte forrige eier (den som solgte bilen til forhandleren og fikk vite at bilen hadde motorbytte i 2020). KM er tastet inn feil i 2020 rett og slett. Forhandleren synes ikke dette var relevant nok til å være i annonsen.

Motorbytte i seg selv er ikke det som skremmer meg, det var utført av merkeforhandler under nybilgaranti, men det at ingen informasjon om dette finnes i annonsen... Tror jeg skal styre unna denne gangen.

Endret av Mestønsket
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg byttet instrument i en bil jeg hadde for lenge siden og verkstedet nektet å melde inn riktig km.stand, som jeg hadde oppgitt. Forrige kontroll - på samme verksted med samme mekaniker - var bilen gått 278.000 km. Nytt instrument viste 174.000, og jeg både ga muntlig beskjed + skrev lapp at riktig km.stand = 314.xxx km. Kom ikke på tale, og de ville ikke justere opp km heller, tross at de hadde programvare til å gjøre det 🤷‍♂️

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...