Gå til innhold

Desse spela gler vi oss til i august


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så og si ingen andre enn et bittelite fåtall "modern audience" gleder seg til Dustborn. Jaja, la de få spillet sitt og la devsa gå konk. Ganske tydelig at Gamer.no har blitt tatt over av andre enn gamere. Kutaku-Norge...

Endret av Ravusy
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Det er omtrent ingen spillere som gleder seg til Dustborn. Det er nesten ikke wishlistet overhodet. Og det er ekstra flaut at spillet er norsk. Det er heller ikke ok i min oppfatning at den norske staten og EU blander seg inn i amerikansk politikk og amerikanske valg.

Dustborn er Dead On Arrival. Det er Concord også. Virker som om bare gaming journalister gleder seg til disse. Star Wars Outlaws er jo Star Wars, så det burde selge litt, men jeg tror det kommer til å yte sterkt under evne. Gameplay ser heller ikke veldig spennende ut. Igjen et spill som det virker som om spilljournalistene gleder seg mest til.

Wukong er #1 på Steam og vil nok gjøre det sterkt.

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Har ingenting med at spillet er laget i norge. Er bare mer flaut for oss som bor i norge og er fans av spill at det faktisk lages her. Ett spill med en outcast gjeng som reiser rundt og bruker ord som våpen. Nei takk. Det er altfor current day. Norge har da klart å få ut mye bedre ting. D-pad studio sin owlboy for eksempel, Among The Sleep, Snusmumrikken, Project IGI 1 og 2. Alt annet enn current day humbug please.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, kilik said:

Synd hvilken holdning man har til norske utviklere her på forumet. Merker det hver gang Funcom er oppe også. Makan til negativitet.

Vi bør heie fram det lille vi har av norske utviklere.


Jeg likte Secret World, Dune, Conan og flere andre av spillene deres. Men jeg heier ikke frem et spill bare fordi det er laget i Norge, når det er så dårlig vare. Det gir også en veldig dårlig smak i munnen at den norske stat og EU gir massiv økonomisk støtte til et prosjekt som er SÅ kontroversielt og splittende i USA. Nesten på nippet til innblanding i deres demokrati.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev:
Ravusy skrev (13 timer siden):

Jaja, la de få spillet sitt og la devsa gå konk.

Jeg tenkte tanken selv. Spillet vil neppe selge, så jeg ble usikker på hvordan studioet ville overleve. Spesielt med tanke på hvor mange studio som legges ned etter en flopp.

Et raskt google-søk viser at spillet har fått flere tildelinger av NFI.

Så dette ee hva pengene går til ja.....
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Har vært fan av Star Wars siden den første filmen kom ut på syttitallet så jeg gleder meg til Outlaws. Hjelper på at massive er utvikleren og jeg har fulgt dem siden de ga ut Ground controll for en evighet siden At Ubisoft er utgiver er vel ikke akkurat det jeg ønsker meg mest, men jeg velger å være optimist.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, rabler said:

Alle jeg har sett som har prøvd Dustborn sier det er et bra spill så jeg tipper det kommer til å gjøre det helt greit.

"Go woke, go broke" gjengen vil nok bli skuffet. Igjen. :rofl:



Nå har spill med politiske elementer av denne typen bombet på rad og rekke, og spillstudier legges ned og sparker folk raskere og raskere. Studioet som lager Dustborn er jo nå i praksis betalt for av den norske staten og EU, så de klarer seg nok. Men det spørs hvor bra spillet vil selge. Det kommer ut om et par uker og er nummer femhundreogetellerannet på Steam wishlist. Concord og Flintlock som nettopp bombet var 700+. Wukong som angivelig nektet å gi etter for utpressing fra Sweet Baby Inc er #1.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skuffet igjen av Go woke go broke? Har til dags dato ikke blidd skuffet av det. Sålangt så har de spillene som vi har sedd jakte etter woke trenden bare skutt seg selv i foten. Saints Row 2022, Forspoken, Suicide Squad Kill the Justice League. Bare se steam charts på kill the Justice League. Har en peak på 287 spillere siste 24 timer på steam. Er åpenbart at spillere ikke er interessert i slike spill. Fjerner vi selskap som Blackrock som på liv og død ønsker å pushe disse narrativene så vil vi se at ett bøttelass med selskap slutter å eksistere eller går over til å fokusere på det som faktisk selger til spillere.

Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster skrev (På 3.8.2024 den 8:53 AM):

Skuffet igjen av Go woke go broke? Har til dags dato ikke blidd skuffet av det. Sålangt så har de spillene som vi har sedd jakte etter woke trenden bare skutt seg selv i foten. Saints Row 2022, Forspoken, Suicide Squad Kill the Justice League. Bare se steam charts på kill the Justice League. Har en peak på 287 spillere siste 24 timer på steam. Er åpenbart at spillere ikke er interessert i slike spill. Fjerner vi selskap som Blackrock som på liv og død ønsker å pushe disse narrativene så vil vi se at ett bøttelass med selskap slutter å eksistere eller går over til å fokusere på det som faktisk selger til spillere.

Det er veldig fint at du nevner eksempler slik at det du sier blir håndfast og ikke bare nok et rop om "WOKE ER DÅRLIG FORDI WOKE" og "WOKE SELGER IKKE".

Likevel lurer jeg på noe. Det påstås at det kun er "woke spillpresse" som liker disse spillene, men stemmer dette? Om du ser på Metacritic for Saints Row, Forspoken og Suicide Squal Kill The Justice League har ikke alle disse spillene fått middelmådige omtaler av "WOOOOOKE spillpresse"? Hvordan henger dette sammen?

Og hva om vi ser på The Last of Us II, Hades (1 og 2) og Spider-Man 2? Dette er også spill som har fått kritikk for at de er wokewokewokewokewokewoke, men likevel har de gjort det bra. Skulle ikke disse ha solgt dårlig på grunn av det? Spider-Man 2 har jo til og med konsultert med Sweet Baby Inc. og det har solgt bra i tillegg til å ha gode tilbakemeldinger fra både presse og brukere.

Du plukker ut middelmådige spill som alle er enige med at er middelmådige og bruker det til å bevise et poeng. Fjern elementene som gjør spillene du nevnte WOOOOOOOOOOOOOOOOKE og de er fortsatt ikke gode spill.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 3.8.2024 at 1:33 AM, Brother Ursus said:

Wukong som angivelig nektet å gi etter for utpressing fra Sweet Baby Inc er #1.

"utpressing fra Sweet Baby Inc"?

Ingen med erfaring fra arbeidslivet vil finne på å skrive slikt sludder. Hvor gammel er du? 14?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...