Gå til innhold

Stor forskjell på 2,8ghz og 3ghz?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel de extra 20gb gjør det jo litt mer attraktivt da, 2.5 disker er svindyre så det er derfor prisen går opp så mye + de 200mhz da.

 

Pc'n er rå den men det er veldig lite minne på den, hadde jeg hvært deg så hadde jeg definitivt kjøpt mer ram. For 256 er absolutt minimum, det kommer jo selvsagt helt an på hva du kommer til å bruke pc til.

 

Men du slipper mange problemer med en hvis du kjøper en 512 brikke til, da har du 768 og det er plenty. Du har til og med 1500kr igjen til å kjøpe extern hd.

 

Hvorfor ikke kjøpe denne da,hvis du skal bruke den til og spille med blir vel skjem korte lit dåligere enn fs amilo d1840 men du får en mye raskere prosessor med Hyper Treading, og så at det er 80 gb hd på den + 512 DDR minne. Dette hadde blitt mitt valg. :thumbup:

 

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...90&l=2&lantall=

Endret av Spyder
Lenke til kommentar

Nå er vel 2,8GHz med 800MHz buss og 3,06GHz med 533MHz buss. Så derfor er vel ytelsesforskjellen ganske liten. Forutsatt at korrekt type ram brukes.

 

Uansett, prisforskjellen kommer selvsagt av at en 3,06GHz prosessor er ca 500 kroner dyrere. I tillegg er 80GB disk mellom 500 og 1000 kroner dyrere enn 60GB alt etter hvor raskt de spinner. I tillegg er vel minnebrikkene dyrere, selv om det ikke er så mye.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Selv om begge har likens FSB så er det ikke stor forkjell på 2,8 og 3ghz om jeg har forstått dere rett :yes:

 

oki, men hvis jeg da kjøper mer minne, er det noe spesielt jeg burde vite da? f.eks passer alle minnebrikker på markedet for denne maskina? Er det snakk om forskjellige hastigheter på minnet?

 

Er litt grønn på dette feltet, men jeg er ute etter en skikkelig kjapp maskin :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...