Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

praktisk luftkompressor å ha med i bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Xiaomi varianten som Din side og Tek testet i 2019 og 2020. Har hatt den i flere år.

Den fungerer fint , holder å justere lufttrykk høst og vinter på mer enn fire hjul på en lading. Er det svært lite luft hoder den bare til to hjul, men ikke ofte det skjer heldigvis.

Holder lading lenge når ubrukt.

Usikker hvor godt den fungerer når det er kaldt på vinterstid, ikke testet. Batteri bil trolig miste en del effekt når den er nedkjølt.

https://www.multicom.no/xiaomi-oppladbar-kompressor-til-bil/cat-p/c/p1000494150

 

Endret av toralfb
Lenke til kommentar

Man får jo også disse med ledning som man kobler til sigarettenneruttak/strømuttak eller rett på batteri/ladepost med klemmer. Da slipper man å tenke på batteri. Med mindre man både har punktert og flatt batteri. Men da trenger man litt ekstrahjelp uansett.

Og man får disse bittesmå med CO2-patroner man kan bruke. Følger bl.a. med Biltemas reparasjons-kit.

https://www.biltema.no/bil---mc/mc/verkstedutstyr/Dekktilbehor/reparasjonssett-dekk-2000022836

Endret av sedsberg
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, toralfb said:

Det stemmer, flere biler blir levert med kompressor med ledning.

Av egen erfaring er det knot å rulle sammen ledningen etter bruk som gjør batteri til en praktisk løsning. 😇

Som regel er det ganske sjeldent man punkterer så da tar jeg heller en knotete kabel enn et flatt batteri fordi jeg helt glemte at jeg kjøpte en kompressor for 4 år siden.

Driver man med diverse sykkelsport e.l. hvor man har oftere bruk for kompressor så er det jo noe annet.

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (33 minutter siden):

Får kjøpt repsett til dekk på Biltema har plugget dekket på Sølvreven (Mitsubishi L200 2009) funka fjell det 😀

takk, har erfart nå punktering, og ser det jeg må ha hjelp fra verksted, kan jeg faktisk gjøre selv når det skulle skje. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (30 minutter siden):

takk, har erfart nå punktering, og ser det jeg må ha hjelp fra verksted, kan jeg faktisk gjøre selv når det skulle skje. 

Bare koselig har plugget en del dekk jeg ene punkteringa fikk jeg faktisk på en Pølsestasjon da var det bare hånda inn i hjulbua og litt opp og ned og ned med en streng og kappe av det som ble for mye og fylle opp tut og kjør var resultatet benytter aldri verksted egen løftebukk har jeg også 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (4 timer siden):

Som regel er det ganske sjeldent man punkterer så da tar jeg heller en knotete kabel enn et flatt batteri fordi jeg helt glemte at jeg kjøpte en kompressor for 4 år siden.

Driver man med diverse sykkelsport e.l. hvor man har oftere bruk for kompressor så er det jo noe annet.

Heldigvis ikke ofte en punkterer. Har brukt kompressor til å sjekke og justere lufttrykket av og til, spesielt ved omlegging til nye dekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...