stamkunde Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli Jeg legger merke til at dørvrider skilt og til nøkkelhull ikke er skrudd på noen sider, men har en slags skjult innfestning, men spørsmålet mitt er hvordan få det løs i fra hverandre. Jeg har prøvd å vri og jeg har prøvd å presse ut. Har noen svaret? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli De er kankje bare presset på. Ser du under finner du kanskje et sted du kan bruke et verktøy for å vippe de av. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 31. juli Forfatter Del Skrevet 31. juli mobile999 skrev (3 minutter siden): De er kankje bare presset på. Ser du under finner du kanskje et sted du kan bruke et verktøy for å vippe de av. Det er et lite hull der, men fungerte ikke å vippe, spørsmålet er egentlig hvordan de har koblet det sammen. Om de har presset godt sammen, så vil jeg tro det sitter godt også sammen, og er kanskje ikke ment å ta av igjen? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli (endret) stamkunde skrev (6 minutter siden): er kanskje ikke ment å ta av igjen? Jeg tror ikke det.. Endret 31. juli av mobile999 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli Har du bilder? Det kan kanskje hjelpe. Har du testet å ta av selve håndtakene? Mulig det sitter noe under de. 1 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli Trur det er forskjellige patentar ute, men eg trur det vanligaste er at du klikker dei saman med mothakar som held skiltet på plass. Prøv med flate skruhjern på to sider samtidig for å sjå om du klarer å vippe ut igjen. Alternativt at dei er skrudd på men ettersom du har prøvd å vri så er det nok ikkje slik dine nøkkelskilt er festa. Det er ogås mulig at det ikkje er meininga å demontere, og at du må bruke nok makt til å bryte av låsemekanismen for å demontere. Mange dører har ein umbrakoskru (gjerne på undersida av dørhandtaket), det kan være at du må starte med å fjerne dørhandtaket. 2 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 31. juli Forfatter Del Skrevet 31. juli The Avatar skrev (2 timer siden): Trur det er forskjellige patentar ute, men eg trur det vanligaste er at du klikker dei saman med mothakar som held skiltet på plass. Prøv med flate skruhjern på to sider samtidig for å sjå om du klarer å vippe ut igjen. Alternativt at dei er skrudd på men ettersom du har prøvd å vri så er det nok ikkje slik dine nøkkelskilt er festa. Det er ogås mulig at det ikkje er meininga å demontere, og at du må bruke nok makt til å bryte av låsemekanismen for å demontere. Mange dører har ein umbrakoskru (gjerne på undersida av dørhandtaket), det kan være at du må starte med å fjerne dørhandtaket. takker så meget for alle svar i forumet, jeg skal undersøke det når jeg er tilbake hjemme. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli jeg regner med at du har tatt ut selve dørvrideren først, hvis du har planer om å ta ut skiltet der? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli Mange rare løsninger ute å går på nymoderne fasjonable dørhåndtak. Tipper skruene er skjult bak skiltet rundt selve håndtaket. Disse kan være en IQ-test å komme til. Legg ut bilde så kan jeg se. Enten er skruene skjult bak et lokk som er skrudd på, presset over, evt festet med sett-skrue. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. august Forfatter Del Skrevet 4. august Det er skilt for vrider og skilt for hvor nøkkelen skal tres igjennom. Skiltet med hull for nøkkelen har ikke noe skruer, men det har vrideren. Men det er et lite kvadratisk hull på skiltet med hull, da forstår jeg ikke annet at jeg må ha en 90 grader liten stål å få trukket den rett ut for at det skal løsnes. Det skal sies at jeg har alltid sett med skruer forut, skruer som er på innsiden og flat metall på utsiden med gjenger som man skrur inni for å stramme skiltene i hop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå