Gå til innhold

Årlige kostnader ved å ha vannscooter?


Anbefalte innlegg

Noen som gidder å dele sine erfaringer og hvilke modell du evt har ?  Og evt området du holder til i?

Forsikring - Ekstern lagring - Service? - Evt andre kostnader jeg ikke tenker på?

Har leid en vannscooter nå i 2 år til rundt 30k for 2-3 uker.. Det er ekstremt morsomt, men jeg ser nå at jeg ville jo fått en fin brukt variant om 2-3 år til med leie.. Så vurderer å gå til innkjøp, men trenger litt mer info på kostnadene som følger.

Jeg ser for at realistisk bruk vil være et sted mellom 30-40 timer hver sesong. ( Har vært det hittil, men så bruker jeg den liiiitt oftere nå kanskje for å føle at jeg får verdi for penga ) 

 

takk for evt svar og respons.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
LD93 skrev (På 31.7.2024 den 12.49):

Noen som gidder å dele sine erfaringer og hvilke modell du evt har ?  Og evt området du holder til i?

Forsikring - Ekstern lagring - Service? - Evt andre kostnader jeg ikke tenker på?

Har leid en vannscooter nå i 2 år til rundt 30k for 2-3 uker.. Det er ekstremt morsomt, men jeg ser nå at jeg ville jo fått en fin brukt variant om 2-3 år til med leie.. Så vurderer å gå til innkjøp, men trenger litt mer info på kostnadene som følger.

Jeg ser for at realistisk bruk vil være et sted mellom 30-40 timer hver sesong. ( Har vært det hittil, men så bruker jeg den liiiitt oftere nå kanskje for å føle at jeg får verdi for penga ) 

 

takk for evt svar og respons.

Hvor mye det koster er vel litt hva man gjør det selv til, og hvilken modell man har. Sønnen har en vannscooter, men han tar service på den selv, vi lagrer den hjemme hos oss på henger. Den årlige kostnaden er ikke i nærheten av de 30.000 du betaler nå. (Jeg regner med at du ikke regner drivstoffutgifter inn i de 30.000, drivstoff må du jo ha uansett). Vi betaler forsikring på rundt en 1000 lapp i året. Skulle jeg gjette så vil årlige kostnader havne på under 5000 kroner totalt. Men igjen, det kommer an på hvor mye du kan gjøre selv. Skal du ha andre folk til gjøre service på den, skal leie en ekstern lagringsplass osv, så snakker vi om andre summer. 

Lenke til kommentar
leticia skrev (12 timer siden):

Hvor mye det koster er vel litt hva man gjør det selv til, og hvilken modell man har. Sønnen har en vannscooter, men han tar service på den selv, vi lagrer den hjemme hos oss på henger. Den årlige kostnaden er ikke i nærheten av de 30.000 du betaler nå. (Jeg regner med at du ikke regner drivstoffutgifter inn i de 30.000, drivstoff må du jo ha uansett). Vi betaler forsikring på rundt en 1000 lapp i året. Skulle jeg gjette så vil årlige kostnader havne på under 5000 kroner totalt. Men igjen, det kommer an på hvor mye du kan gjøre selv. Skal du ha andre folk til gjøre service på den, skal leie en ekstern lagringsplass osv, så snakker vi om andre summer. 

Det er såpass levbart ja.

Dette er en større type scooter jeg har kjørt så er nok noe høyere med forsikring vil jeg tro.
Skal jeg dog ha en selv blir det nok noe mindre.

Lagring for min del blir nok største utgiften da jeg ikke kan ha den lagret noe sted.  Men takk for svar! Det motiverte litt mer :D

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (13 timer siden):

Har du glemt verditap her?

Jeg gjorde forsåvidt det. Men dette er en gammel scooter (20 år) kjøpt brukt, så jeg går nok god for at den årlige kostnaden likevel holder seg under 5000 for denne, selv om vi regner med verditapet. For TS vil det muligens bli noe annet. 

Lenke til kommentar
LD93 skrev (14 timer siden):

Det er såpass levbart ja.

Dette er en større type scooter jeg har kjørt så er nok noe høyere med forsikring vil jeg tro.
Skal jeg dog ha en selv blir det nok noe mindre.

Lagring for min del blir nok største utgiften da jeg ikke kan ha den lagret noe sted.  Men takk for svar! Det motiverte litt mer :D

Om du melder deg inn i en båtforening er det mulig å ha scooteren stående på henger på land. Vi gjorde dette tidligere. Da kan du komme unna med 10 - 12 tusen i året for lagringen kanskje. Men du tenkte kanskje å ha den innendørs om vinteren? Her vi bor er det såpass milde vintre at det har funket greit å ha den utendørs. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...