stamkunde Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Det er så ufattelig mange sykkelmerker der ute, og ikke minst det er forskjellig på hvordan vi sitter etc. Jeg ser etter sykkel en kan sitte oppreist på. Bysykkel. Tysk utgave. El-sykkel. Gjerne sammenleggbar sykkel Har du god erfaring? Tar imot gode erfaringer der ute. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Hvorfor Tyskland spesifikt? De aller fleste store merker produserer i Asia, selv om de designer/prototyper og tester i sitt «hjemmeland». Canyon er ofte omtalt som kvalitet og bang for the buck, basert i Tyskland, men selve produksjonen skjer i Taiwan tror jeg. Nedturen er at de kun selger over nett (i hvert fall til Norge), så man får ikke prøvd før kjøp. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 30. juli Forfatter Del Skrevet 30. juli jeg vil prøve sykkelen før kjøp. Nå forstår jeg at tysk produsert sykkel er kvalitet. Jeg vil ha yamaha eller bosch motor. Usikker på buddy, usikker på dbs. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli Riese & Müller, Haibike og Ghost er vel tyske merket, men usikker på om de faktisk produserer i Tyskland. Riese & Müller kan prøves hos evo elsykler om du har de i nærheten. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 31. juli Del Skrevet 31. juli stamkunde skrev (23 timer siden): Nå forstår jeg at tysk produsert sykkel er kvalitet. Lenge siden tyske merker var ensbetydende med kvalitet. Det meste av såkalte kjente tyske merker, i hvert fall innenfor elektronikk og husholdningsapparater, blir produsert i Asia eller øst-Europa. Tyskland er omtrent som Norge når det kommer til produksjon av ting; nesten ingen ting produseres der lenger. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Riese & Müller: All of their bikes are assembled by hand in Germany. Frames made in Portugal. Haibike are designed and made in Germany Ghost bikes are made in Europe. Er det jeg fant på nett. Kvalitet er sjeldent et problem i Norge side vi har 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) Dubious skrev (40 minutter siden): Riese & Müller: All of their bikes are assembled by hand in Germany. Frames made in Portugal. Haibike are designed and made in Germany Ghost bikes are made in Europe. Er det jeg fant på nett. Kvalitet er sjeldent et problem i Norge side vi har 5 års reklamasjonsrett. Dette sier ikke importøren av Haibike i Norge, heller ikke et utsalgssted hvor jeg kjøpte min i 2015. Solgte den nylig. I starten var det kun lakkarbeid og noe montering som var greia. Nå er det alt. Kun design, tegninger og valg av komponenter gjøres i hjemlandet. Vi øser ut all arbeidskraft innen sykkelindustri til Kina og Taiwan. Det er bare noe av det.. Riese & Müller kan være én av de færre unntakene. Ts får oppreist stilling ja. Men også en av markedets tyngste beist.. Og dyreste. Et annet dyrt merke er Rotwild(Østerrike.) De har begynt med automatikk-girskift. Det gjør ikke saken billigere. Men dette blir standarden også på MTB´s. Innvendig gir/automatikk og belte.. i samme pakke. Endret 2. oktober av Sovna Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Sovna skrev (1 time siden): Dette sier ikke importøren av Haibike i Norge, heller ikke et utsalgssted hvor jeg kjøpte min i 2015. Solgte den nylig. I starten var det kun lakkarbeid og noe montering som var greia. Nå er det alt. Kun design, tegninger og valg av komponenter gjøres i hjemlandet. Vi øser ut all arbeidskraft innen sykkelindustri til Kina og Taiwan. Det er bare noe av det.. Riese & Müller kan være én av de færre unntakene. Ts får oppreist stilling ja. Men også en av markedets tyngste beist.. Og dyreste. Et annet dyrt merke er Rotwild(Østerrike.) De har begynt med automatikk-girskift. Det gjør ikke saken billigere. Men dette blir standarden også på MTB´s. Innvendig gir/automatikk og belte.. i samme pakke. https://ebike-mtb.com/en/10-years-haibike/ Fra 2021 hvor de skriver at de blir bygget i Tyskland, men at alle deler ikke er produsert i Tyskland. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Focus lager vel fortsatt varene sine i Tyskland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå