Gå til innhold

Handle på Lenovo.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Kommer an på hva du mener med trygt. Det er selvfølgelig trygt i forhold til at du betaler og mottar varen du bestiller. Men jeg ville unngått det selv, da det ikke er alle utenlandske tek-selskaper som vil forholde seg til norske forbrukerrettigheter. Kjenner ikke spesifikt til om dette gjelder Lenovo, men foretrekker selv å handle fra store aktører i Norge, som Elkjøp o.s.v.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (1 minutt siden):

Har handlet derfra et par ganger og det har gått fint. Aldri trengt å forholde meg til kundeservicen så kan ikke si noe om den delen.

Ser at mva er inkludert i nettbutikken, men vet du hvordan det er med toll?

Lenke til kommentar

Lenovo.no er en seriøs nettside. Betaler mva, som på alle andre varer. En vil ha samme rettigheter som ved all annen netthandel. Service håndteres som ved kjøpe av andre Lenovo produkter.

Merk: Noen produkter kan det være krav om å sende inn, andre har på stedet service. Dette gjelder uavhengig av hvem an kjøper produktene fra.

En fordel med Lenovo.no er at den trolig vil finnes om 5 år.

Om en benytter et lite firma kan de den legge ned, gå konkurs, eller bli kjøpt opp. Da kan en fortsatt reklamere til produsenten, som i dette tilfelle er Lenovo selv.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg handlet laptoptilbehør: veske og sleeve fra https://www.lenovo.com/no/no/ i mars og det gikk helt fint. Gratis frakt og levert på døra.

Spørsmål: Når jeg klikker på lenovo-lenken ovenfor, ser den slik ut hos lenovo:

https://www.lenovo.com/no/no/?Redirect=False&orgRef=https%3A%2F%2Fwww.diskusjon.no%2F

Er det diskusjon.no eller lenovo som har har endret URL'en med redirect-info?

Endret av gjest3
Lenke til kommentar

Å kjøpe rett frå produsenten skal være heilt uproblematisk.

Det einaste som kan være ein fordel med å kjøpe frå ein annan forhandlar er at du som kunde så kan du reklamere både mot selgaren og mot tidlegare salgsledd som i dette tilfellet er Lenovo. Ved å handle direkte frå Lenovo så har du berre eit ledd du kan rette reklamasjon mot, ikkje at det skal være eit problem men i enkelt etilfeller så kan det være enklare å få gjennom ein reklamasjon gjennom ein lokal forhandlar enn det er å reklamere mot produsenten.
Eg tenker at denne "ulempen" er så liten at du kan sjå heilt vekk frå det, men om det er ingen eller veldig liten prisforskjell så gir det ingen ekstra fordelar å handle direkte frå produsenten.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis ikke noe er endret, er det i utgangspunktet et annet selskap som håndterer ordrene som Lenovo i Norge får inn via sine websider. Har handlet der ved en anledning - husker ikke hva selskapet het. 

Det jeg den gang kjøpte var et nettbrett. Dette fikk problemer etter et par-tre år, og reklamasjonen gikk helt smertefritt. Om jeg ikke husker feil ble pakken hentet her hjemme via DHL e.l. og gikk ikke så mange dagene, før erstningsprodukt var levert på døra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...