Gå til innhold

Ok lønn eller ikke i måneden brutto


Gjest 81dcf...8c5

Anbefalte innlegg

Gjest 81dcf...8c5

Blir det ansett som ok lønn eller ikke i deltidsstilling 60% med 33.000 før skatt? 

Anonymous poster hash: 81dcf...8c5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

33k i 60% stilling, tilsvarer ikke det månedslønn i 100% på 55k? Og tilsvarende årslønn på 660k?

Det er tilnærmet likt snittet til yrskesdykkere, hotellsjefer, personalkontormedarbeidere, kjøreskolelærere, arbeidsformidlere, dirigenter, skogteknikere og mye annet.

Kan vel søke litt selv?

https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-lonna-i-over-350-yrker-6.158.1024044.241c6a430a

Endret av Abigor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Omrekna til ei 100% stilling så betyr det at månedslønna er 55 000 kr, som då utgjer ei årslønn på 660 000 kr.

I følgje statistisk sentralbyrå så er gjennomsnittslønna i Norge 56 360 kr i måneden (siste telling i november 2023). Så lønna du har fått tilbod om ligg eigentleg heilt på det som ein gjennomsnittleg norsk arbeidar tener. Dersom du er ung og utan utdanning så er dette veldig godt betalt. Dersom du har doktorgrad i økonomi og 40 års arbeidserfaring så er det ganske dårleg betalt.

Til samanlikning så har du same lønn som det som ein kommunalt tilsatt lektor med tilleggsutdanning og 8 års ansiennitet.
Som nytilsett industriarbeidar i privat sektor utan erfaring og som følger tarifflønn så ville årslønna vært litt under 400 000 kr i året.
Ein nytilsett sivilingeniør kan i følgje NITO forvente ei årslønn på 646 000 kr i året i privat sektor.

Eg ser også på SSB at ein gjennomsnittleg servitør i full stilling har 34 820 kr i måneden (2023 tal), du får omtrent det same sjølv om du berre jobbar 60%.

 

Så sjølv om du berre jobbar 60% stilling så får du omtrent det same i lønn som det som er gjennomsnittslønna i eit lavtlønnsyrke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 81dcf...8c5
Tussi skrev (59 minutter siden):

I 60% synes jeg det er ganske bra

Ok. Da kan det være aktuelt 

Anonymous poster hash: 81dcf...8c5

Lenke til kommentar
Gjest 81dcf...8c5
Gavekort skrev (13 minutter siden):

En annen viktig faktor er om det er 60% deltid eller 60% vikarstilling. Vikarer skal typisk tjene bedre.

Det er fast stilling under utdanning 

Anonymous poster hash: 81dcf...8c5

Lenke til kommentar
Gjest 81dcf...8c5
The Avatar skrev (30 minutter siden):

Omrekna til ei 100% stilling så betyr det at månedslønna er 55 000 kr, som då utgjer ei årslønn på 660 000 kr.

I følgje statistisk sentralbyrå så er gjennomsnittslønna i Norge 56 360 kr i måneden (siste telling i november 2023). Så lønna du har fått tilbod om ligg eigentleg heilt på det som ein gjennomsnittleg norsk arbeidar tener. Dersom du er ung og utan utdanning så er dette veldig godt betalt. Dersom du har doktorgrad i økonomi og 40 års arbeidserfaring så er det ganske dårleg betalt.

Til samanlikning så har du same lønn som det som ein kommunalt tilsatt lektor med tilleggsutdanning og 8 års ansiennitet.
Som nytilsett industriarbeidar i privat sektor utan erfaring og som følger tarifflønn så ville årslønna vært litt under 400 000 kr i året.
Ein nytilsett sivilingeniør kan i følgje NITO forvente ei årslønn på 646 000 kr i året i privat sektor.

Eg ser også på SSB at ein gjennomsnittleg servitør i full stilling har 34 820 kr i måneden (2023 tal), du får omtrent det same sjølv om du berre jobbar 60%.

 

Så sjølv om du berre jobbar 60% stilling så får du omtrent det same i lønn som det som er gjennomsnittslønna i eit lavtlønnsyrke.

Ok. 

Anonymous poster hash: 81dcf...8c5

Lenke til kommentar
Gjest 81dcf...8c5
Espen Hugaas Andersen skrev (28 minutter siden):

Bare for å være helt sikker - det er altså 33k ved 60%, ikke at du vil få 60% av 33k, altså 19,8k/mnd?

Jeg vet jeg har sett lønnen oppgitt ved 100% noen steder, og så må man regne det ut selv utifra prosent stilling.

Nei jeg tror lønnen vil være 23000 etter skatt uten tillegg 

Anonymous poster hash: 81dcf...8c5

Lenke til kommentar
On 30.7.2024 at 11:54 AM, Guest 81dcf...8c5 said:

Blir det ansett som ok lønn eller ikke i deltidsstilling 60% med 33.000 før skatt? 

Anonymous poster hash: 81dcf...8c5

For meg går grensen for hva som er god lønn ved 30k/måneden ved 100%.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...