Gå til innhold

Slette Facebook Chat fra én maskin, men ikke på annen?

Anbefalte innlegg

Hei, alle!

Jeg skal låne bort en PC, men vil ikke at alle meldinger på f.eks. Facebook Chat skal poppe opp også på den maskinen jeg låner bort. Er det en løsning for dette, tro?

Vennlig hilsen

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gi personen tilgang på din lokale konto og Facebook konto? Du kan også logge ut av alle enheter ved å gå inn på din facebook konto.

Lag en ny konto på PC-en eller tilbakestill hele PC-en så vil personen ikke uten videre få tilgang på din informasjon.
Men hvis PC-en(nettleseren) er logget inn på din facebook konto, så vil heller ingenting poppe opp heller.

Endret av Uderzo
skriveleif
Lenke til kommentar

Du må passe på at du har logga ut av alle tenester der du er innlogga. Facebook er berre ei av tenestene, også epost og andre sosiale media bør du logge ut frå. Husk også å slette passord som er lagra i nettlesaren.

Det enkaste og raskaste er å slette all nettlesarhistorikk. Bruker du Google Chrome så kan du gjere dette ved å trykke på dei tre prikkane oppe i høgre hjørne og velg "slett nettlesingsdata". Husk å velge "alle datoer" i menyen som heiter tidsperiode.
Det sikraste er å slette alt, men det nok å slette informasjonskapslane og passord for å hindre at den du låner vekk PCen til kjem rett inn på sidene innlogga som deg. Av omsyn til personvernet så ville eg likevel også sletta heile loggen.

Dersom utlånet er midlertidig så kan du også vurdere å ta ein backup av innstillingar og historikk før du sletter, på den måten kan du gjennopprette sidehistorikken din til slik den var før du lånte ut PCen.

Husk også å gjere det same om du er innlogga via andre nettlesarar som er installert, som til dømes Microsoft Edge, Firefox, Opera, osv.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (12 minutter siden):

Du må passe på at du har logga ut av alle tenester der du er innlogga. Facebook er berre ei av tenestene, også epost og andre sosiale media bør du logge ut frå. Husk også å slette passord som er lagra i nettlesaren.

Det enkaste og raskaste er å slette all nettlesarhistorikk. Bruker du Google Chrome så kan du gjere dette ved å trykke på dei tre prikkane oppe i høgre hjørne og velg "slett nettlesingsdata". Husk å velge "alle datoer" i menyen som heiter tidsperiode.
Det sikraste er å slette alt, men det nok å slette informasjonskapslane og passord for å hindre at den du låner vekk PCen til kjem rett inn på sidene innlogga som deg. Av omsyn til personvernet så ville eg likevel også sletta heile loggen.

Dersom utlånet er midlertidig så kan du også vurdere å ta ein backup av innstillingar og historikk før du sletter, på den måten kan du gjennopprette sidehistorikken din til slik den var før du lånte ut PCen.

Husk også å gjere det same om du er innlogga via andre nettlesarar som er installert, som til dømes Microsoft Edge, Firefox, Opera, osv.

Takk!

Jeg lurer på én ting. Om jeg følger denne framgangsmåten på den PC-en jeg låner bort, vil historikk osv. også bli slettet på hoved-PC-en min?

Vennlig hilsen

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...