Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Finasterid og minoxodil. Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Har nå begynt å tynnes på toppen, så det er blitt en måne som synes litt. Har fortsatt igjen hår i hele området, men det er tynnere og mindre tett mellom hårstråene. Har mye hår på resten av hodet. litt viker, men ikke vært noe spesielt hårtap der. 

så, er det noen som har prøvd finasterid og/eller minoxodil? Enten som en kombinasjon eller hver for seg? Funket det? Gir det fylde på de områdene hvor det er hårtap slik at hodebunn blir mindre synlig, eller bare stopper det videre hårtap? Er en kombinasjon av legemidlene best, eller holder det med bare en av de? Hvor lang tid før du så bedring og evt fikk mer hår og mindre synlig hodebunn? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker begge deler. Finasterid virker som det stopper frafallet. Er man flink med å bruke Minoxodil to ganger hver dag så er min erfaring at man kan få noe tilbakevekst. Man må bare ha tålmodighet.

Personlig tror jeg og at det kan være lurt så tidlig som mulig å bestemme seg for kosmetisk inngrep (ta stilling til ja eller nei) og så leve med det valget man tar.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Kfinn skrev (51 minutter siden):

Jeg bruker begge deler. Finasterid virker som det stopper frafallet. Er man flink med å bruke Minoxodil to ganger hver dag så er min erfaring at man kan få noe tilbakevekst. Man må bare ha tålmodighet.

Personlig tror jeg og at det kan være lurt så tidlig som mulig å bestemme seg for kosmetisk inngrep (ta stilling til ja eller nei) og så leve med det valget man tar.

Hvor lenge har du vært på de ulike produktene? Og hvilke resultater har du? Hvor mye hår hadde du mistet før du begynte, og har du fått igjen noe hår slik at det ser det fyldigere ut nå? Hvor lang tid tok det før du så noen eventuell fylde/vekst av nye hår? 
 

Endret av Ænonym
Lenke til kommentar

Rundt fem år. Vanskelig å kvanifisere resultatet, men det har fungert for meg. Begynte å få litt måne, men ikke så mye høyere hårfeste. Litt tynning i toppen ellers. Fyldigere nå. 

Vil si at man må gi det seks måneder før man ser noen klar forskjell. Husk og at dette i praksis blir livsvarig om du ønsker å beholde resultatene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...