Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får man tak i nye diesel- og bensinbiler lengre?

Anbefalte innlegg

5 minutes ago, Duriello said:

Redigerte eget innlegg, det er en 4-gen Camaro, ikke 3, så regner med den har airbag.  (Uten at jeg skal skryte på meg å vite hva som er standard å ikke på en så gammel bil.)

Mulig den har Airbag ja, dog ikke sikkert den funker lenger da det er en gammel bil det og..
Og kansje litt OT men Gen 3 er jo en vesentlig grommere bil i mine øyne..

Gen 3 og Gen 4:

Camaro_III_(17)_(cropped).thumb.jpg.89fecc80a55191aefd8710f54ba6ba00.jpg

Screenshot2024-08-16213438.thumb.png.3e303c52cad800661482fbde2b1b3cf8.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (På 16.8.2024 den 9:38 PM):

110% enig. Gen 4 er lett den jeg hadde skippet om jeg skulle kjøpt meg Camaro selv.

kremt skrev (På 16.8.2024 den 10:07 PM):

Det fantes kule versjoner, dette er en Callaway Supernatural

Skjul innhold

1995_chevrolet_callaway-c8-camaro_0-angl

4 gen. Camaro er kanskje noe av det grusomste som er bygget av bil, både utseendemessig, teknisk og kvalitetsmessig. Det eneste jeg kan komme på som er verrre må være Firebird på samme karoisseri. Dermed er det imponerende gjort av Callaway å gjøre den enda verre...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (På 15.8.2024 den 4:05 PM):

Ikke jeg heller, ei heller har jeg hørt en bensinmotor kakle så sant det ikke er noe riv ruskende galt med den.

Men det kan godt være at du bruker helt feil ord til å beskrive lydløs nå.

Eneste jeg klarer å referere til som kakling under bilkjøring er fra medpassasjeren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Volkswagen har sluppet ny Transporter T7, fra 2025. Bilen er et samarbeid med Ford (Transit), og her har de lykkes fult ut med dårlig design. Den har fått kinalook i front med smale lykter (noe tysk design finnes ikke), nede langs siden har den fått en real bulk, og taklinjene ligner mye på Renault Trafic - en varebil man neppe ser to ganger på. 

2025 Volkswagen Transporter: Nå er den populære arbeidsplassen ny

Endret av Branden
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Branden said:

Volkswagen har sluppet ny Transporter T7, fra 2025. Bilen er et samarbeid med Ford (Transit), og her har de lykkes fult ut med dårlig design. Den har fått kinalook i front med smale lykter, langs siden har den fått en real bulk, og taklinjene ligner på Renault Trafic. Skikkelig horror hele greia. 

2025 Volkswagen Transporter: Nå er den populære arbeidsplassen ny

Var jo ikke så ille, fronten er ganske lik buzz med samme lykta.

image.jpeg.f077ecdfc1a6284ea3daf0c6636131d4.jpeg

Lenke til kommentar

Fra 520 tusen + moms for ny transporter. Skal man ha mye utstyr, automat og 4wd blir det 650-700 tusen. + moms. Blir nok fin profitt for vag konsernet dette. Et pluss med denne er at selv kort utgave er meget lang, over 5 meter. Så den er ganske stor. Og hengervekten var bra. 

Lenke til kommentar

Det er spesielt dette Schwartz sikter til nå han sier at produsentene må selge biler som folk ikke vil ha.

– Dette spiller sammen med det første punktet: Når produsentene må selge flere elbiler, må prisene kuttes, og det slår videre inn på bruktbilprisene. Og da forsvinner kanskje enda flere biler til Norge, sier Jonathan Parr.

Ingen vil ha bilene, men produsentene MÅ selge biler for å få ned utslippet i sin gjennomsnittsflåte.

Han kunne fortelle at diesel er det klart mest populære blant brukte biler. Gjennomsnittsprisen på bensinbiler økte litt i året som gikk.

For elbiler er situasjonen en helt annen: Det er en kraftig prisnedgang på brukte elbiler som legges ut på Finn.

Nye EU regler gjør elbiler billigere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (På 3.1.2025 den 14.57):

Vi er nå kommet til 2025 og gjett hva, det er fremdeles rene bensin- og dieselbiler til salgs 😁 

Med andre ord var det aldri snakk om noe forbud slik som enkelte skulle ha det til.

Det stemmer. Det var aldri snakk om noe forbud. Skjønner ikke hvor folk har det fra. Var kun en målsetning.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (2 timer siden):

Det stemmer. Det var aldri snakk om noe forbud. Skjønner ikke hvor folk har det fra. Var kun en målsetning.

Er enkelte her inne (husker ikke hvem, men var noen brukernavn som alltid gikk igjen) som konsekvent omtalte det som et forbud mot salg av fossil-nybiler, selv om det stadig vekk ble påpekt til dem at det aldri var snakk om noen forbud. Tror også Elbilforeningen lenge omtalte det som et forbud, men ikke de siste årene.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Kajac said:

Er enkelte her inne (husker ikke hvem, men var noen brukernavn som alltid gikk igjen) som konsekvent omtalte det som et forbud mot salg av fossil-nybiler, selv om det stadig vekk ble påpekt til dem at det aldri var snakk om noen forbud. Tror også Elbilforeningen lenge omtalte det som et forbud, men ikke de siste årene.

Det var flere "grønne" politikere som snakket om forbud (- kanskje i håp om at det å snakke om det ville gjøre at det ble slik -), samt at mange avisoverskrift-forfattere falt for fristelsen til å "dra på" litt mer enn de hadde grunnlag for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...