Gå til innhold

Samsung s95d og Apple tv 4K 3. gen


Anbefalte innlegg

Har dere noe tips til hvordan en får bukt med eller forbedret 24p «hakking»?

Bruker movie mode på TV-en og 60p SDR, med matching av innhold på Apple TVen, samt chroma 4:4:4. 

tar gjerne i mot tips og triks. 

takk på forhånd. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har selv S90D og Apple TV, og opplever også "hakking" i scener der kameraet beveger seg sakte til siden. Veldig lett å se på screensaverene som man får på apple tv. Det er i utgangspunktet ganske lite du kan gjøre siden problemet i grad skyldes at OLED tv-er har rask responstid noe som gjør at det blir hakking i den type scenarioer. 

 

Kan lese mer om dette fenomenet hos Rtings: https://www.rtings.com/tv/tests/motion/stutter

Lenke til kommentar

Jeg har en LG oled og opplever samme problem med chromecast 4K.

Siden jeg av og til ser 4K har jeg chromecast satt til 4K utsignal. Når jeg så ser enkelte youtubeklipp eller NRK nyheter i altibox-appen vil det hakke når Oslofjorden panoreres i et nyhetsinnslag. Dette reduseres kraftig dersom jeg setter utsignal på chromecast til å være 1080P/50Hz. Om jeg ser samme nyhetsinnslag på min Q22 mottaker fra Altibox er bildet perfekt selv om 4K er påslått på mottakeren. Jeg skjønner egentlig ingenting, men har kommet fram til at det må være mottakerboksen som er årsaken.

Et resultat er at jeg nå har satt chromecasten til å kun sende ut 1080P og da regner jeg ikke med at jeg får 4K når jeg egentlig har mulighet til å se 4K på youtube som følge av innstillingen selv om match innhold er aktivert.

(Ja, jeg er mest glad i crhomecasten fremfor OS på fjernsynet eller Q22.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...