Gå til innhold

Fotografering fra drone - din vurdering ønskes


Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid lekt med ideer rundt fotografering med drone.

Panoramabilder og fotogrammetri har fascinert. Så lagde jeg en hjemmeside. Da gikk det opp for meg at jeg muligens hadde lagt grunnlag for en tjeneste.

Nå ønsker jeg din vurdering før jeg eventuelt lanserer hobbyen som en kommersiell tjeneste. Er opplegget på hjemmesiden «liv laga»? Se https://cloud.3dvista.com//hosting/8130897/0/index.htm

Endret av skyview
Error
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, skyview said:

Jeg har i lang tid lekt med ideer rundt fotografering med drone.

Panoramabilder og fotogrammetri har fascinert. Så lagde jeg en hjemmeside. Da gikk det opp for meg at jeg muligens hadde lagt grunnlag for en tjeneste.

Nå ønsker jeg din vurdering før jeg eventuelt lanserer hobbyen som en kommersiell tjeneste. Er opplegget på hjemmesiden «liv laga»? Se https://cloud.3dvista.com//hosting/8130897/0/index.htm

Gitt at du har tillatelsene i orden, er det to spørsmål å stille:

* Hvem er kunden. (meg bekjent har de som har et faktisk behov for dette gjerne egne folk i norge, inklusive eiendoms-fotografer).

* Hva vil evt kunden være villig til å betale. 

Ettersom både hardware og software her er hyllevare, må du kunne tilby noe "spesielt" for å ha et reelt produkt å tilby. Filmbransjen benytter eksempelvis erfarne, spesialiserte dronepiloter/team, men stillbilder / panormama kan "alle" gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bedrifter (og private) er absolutt villig til å betale for dette. Men du er en av mange som tilbyr dette så det er et tøft marked å konkurrere i. Samtidig må du følge et stadig mer regulert marked. Har du operatørlisens for kommersiell droneaktivitet? Forsikring? Operasjonsmanual? Aktiviteten er underlagt luftfartstilsynet så det er strenge regler for aktiviteten.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...