skyview Skrevet 28. juli Del Skrevet 28. juli (endret) Jeg har i lang tid lekt med ideer rundt fotografering med drone. Panoramabilder og fotogrammetri har fascinert. Så lagde jeg en hjemmeside. Da gikk det opp for meg at jeg muligens hadde lagt grunnlag for en tjeneste. Nå ønsker jeg din vurdering før jeg eventuelt lanserer hobbyen som en kommersiell tjeneste. Er opplegget på hjemmesiden «liv laga»? Se https://cloud.3dvista.com//hosting/8130897/0/index.htm Endret 28. juli av skyview Error Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 28. juli Del Skrevet 28. juli Så lenge du ikke har nok peiling til å lage en nettside med HTTPS så er det bare å glemme å gjøre penger. Det kreves nada kunnskap å få til HTTPS. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 28. juli Del Skrevet 28. juli Det kom ingen feilmelding når jeg testet. Ser svært profesjonelt ut. Hvor stort marked det er vil trolig henge sammen med pris. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 28. juli Del Skrevet 28. juli 1 hour ago, skyview said: Jeg har i lang tid lekt med ideer rundt fotografering med drone. Panoramabilder og fotogrammetri har fascinert. Så lagde jeg en hjemmeside. Da gikk det opp for meg at jeg muligens hadde lagt grunnlag for en tjeneste. Nå ønsker jeg din vurdering før jeg eventuelt lanserer hobbyen som en kommersiell tjeneste. Er opplegget på hjemmesiden «liv laga»? Se https://cloud.3dvista.com//hosting/8130897/0/index.htm Gitt at du har tillatelsene i orden, er det to spørsmål å stille: * Hvem er kunden. (meg bekjent har de som har et faktisk behov for dette gjerne egne folk i norge, inklusive eiendoms-fotografer). * Hva vil evt kunden være villig til å betale. Ettersom både hardware og software her er hyllevare, må du kunne tilby noe "spesielt" for å ha et reelt produkt å tilby. Filmbransjen benytter eksempelvis erfarne, spesialiserte dronepiloter/team, men stillbilder / panormama kan "alle" gjøre. 2 Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 28. juli Del Skrevet 28. juli (endret) Eskove skrev (30 minutter siden): Så lenge du ikke har nok peiling til å lage en nettside med HTTPS så er det bare å glemme å gjøre penger. Det kreves nada kunnskap å få til HTTPS. Håper problemene dine ordner seg 🙏 Endret 28. juli av Komplett ubrukelig Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. juli Del Skrevet 28. juli Bedrifter (og private) er absolutt villig til å betale for dette. Men du er en av mange som tilbyr dette så det er et tøft marked å konkurrere i. Samtidig må du følge et stadig mer regulert marked. Har du operatørlisens for kommersiell droneaktivitet? Forsikring? Operasjonsmanual? Aktiviteten er underlagt luftfartstilsynet så det er strenge regler for aktiviteten. 2 1 Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 30. juli Del Skrevet 30. juli Med sjanse for at man snart må betale avgift for fly i sentrum vile jeg ikke satset på det. men spørs om man mener sånne foto har interesse for en bedrift. https://www.uasnorway.no/nytt-forslag-fra-luftfartstilsynet-vil-kreve-tillatelse-for-all-droneflyvning-i-hele-kontrollsonen/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå