sedsberg Skrevet 27. juli Del Skrevet 27. juli (endret) Har brukt Wine før men finner ikke versjonen hvor man kan kjøre Windows-programmer. Prøver jeg å starte et Windows-program så åpnes Archive Manager i stedet. Endret 27. juli av sedsberg Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. juli Del Skrevet 27. juli Jeg har ikke så mye kjennskap til det, men det er forklart to forskjellige måter her: https://linuxways.net/mint/setup-wine-linux-mint-21/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juli Forfatter Del Skrevet 27. juli Var ikke helt det problemet består i men jeg tror jeg fant en metode som ikke krever programmering i terminal. Høyre-klikke .exe-fila, velge "open with - other application", manuelt velge program (custom executable) og bla til /usr/bin/ og velge wine der. 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 28. juli Del Skrevet 28. juli (endret) Hva med å prøve Bottles. YouTube-video: How to Install Bottles on Linux Mint 21 | Install Bottles on Linux Mint 21 | Bottles on Linux Mint Running Windows Apps on Linux Is Easier Than Ever With This One Tool «Bottles er en visuell innpakning for Wine. Den bruker fortsatt Wine som teknologi for å kjøre Windows-applikasjonene, men den gir deg et intuitivt grafisk grensesnitt slik at du ikke trenger å bryne deg på Wines fleksible, men noen ganger overveldende konfigurasjon.» Translated with DeepL.com (free version) Endret 28. juli av gjest3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå