Gå til innhold

Lotto og Eurojackpot

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål om to lotterier. De kalles Lotto og Eurojackpot. Har noen hørt om svindel i disse lotteriene ? Hver uke annonserer de å dele ut en stor sum penger blant vinnerne. Er det de gjennomsiktige lotteriene ? Er det noe skjult og under dekselet som ikke vises ? Jeg har sjekket på nettsiden til Skatteetaten at det ikke er skatt på gevinster. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge er Norsk Tipping. 

De deler ikke ut. Man må ha rett tall eller bli trukket ut for å vinne.

Det er ikke skatt på spill fra Norsk Tipping. Samme med Rikstoto og Postkodelotteriet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
peterjohn skrev (1 time siden):

Jeg har et spørsmål om to lotterier. De kalles Lotto og Eurojackpot. Har noen hørt om svindel i disse lotteriene ? Hver uke annonserer de å dele ut en stor sum penger blant vinnerne. Er det de gjennomsiktige lotteriene ? Er det noe skjult og under dekselet som ikke vises ? Jeg har sjekket på nettsiden til Skatteetaten at det ikke er skatt på gevinster. 

Dette er trygge og lovlige aktører.

Dersom du har penger til over du sliter med å bli kvitt, så kan jeg anbefale gambling og spill. For du vil ikke vinne.

Lotto fra Norsk Tipping er i grunn en frivillig ekstra-skatt, og pengene de sanker inn, deles ut til en drøss med gode formål («tippemidler»). Svært mange lokale balløkker og idrettslag hadde ikke sett dagens lys, hvis det ikke var for donasjoner fra Norsk Tipping. 

Ønsker du å bli rik selv, ville jeg heller investert i et globalt indeksfond. Kjedeligere kanskje, men langt større sannsynlighet for avkastning. Og du trenger ikke å foreta deg noe underveis. Dog er overskuddet skattbart.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...