Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Besøk fra Asia - best mulig prosess?


Gjest fedb0...f57

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest fedb0...f57
On 7.8.2024 at 12:36 PM, Eskove said:

Jeg betaler 129NOK pr mnd for reiseforsikring for meg og min familie, helårs for hele verden. (reiser opp til 90 dager)
så 1000 kroner for begrensning på €30.000 er svindyrt. og den er bare for en spesifikk reise og bare for en person, og får man avslag så får man ikke tilbake dem pengene.
Spes når du tenker på at 5000PHP er en månedslønn der borte.

Så om du betaler mer en 1000 kroner året for forsikring som bare dekker europa bør du ta deg en runde og finne ny forsikring.

Ja, enig at det er en dyr forsikring for lokale.

Også husket jeg feil angående egen reiseforsikring. Det var reise pluss og for hele verden og greier.

Anonymous poster hash: fedb0...f57

Lenke til kommentar
Gjest fedb0...f57

Da har jeg snakket med UDI, og personen jeg snakket med der, var veldig klar på at jeg måtte dra til Filippinene. Hun vil ikke få besøksvisum uten at jeg har vært der først (eller truffet henne fysisk på annen måte).

Men, det var mulig å gå rett på familiegjenforening hvis jeg har vært lenge nok (betydelig lenger enn en måned), eller minst 2 ganger, i Filippinene, og vi var gift.

Hvis hun skal komme hit, så må følgende skje/være ordnet/følge med:
-Sponsorskjema
-Invitasjonsbrev
-Sjekkliste
-Visumsøknad sendes til ambassaden i Bangkok (!) via internett
-Jeg betaler 90 Euro for søknaden
-Hun/vi får papirer ift søknaden
-Hun må bestille time på ambassaden i Manila eller Cebu
-Møte opp på timen, og levere alt av papirer der - og alt må være på papir.

Anonymous poster hash: fedb0...f57

Lenke til kommentar
Gjest ea2e8...ce8

Kjenner flere som har importkoner som du ønsker deg.
Og du har svaret over her så det er fint.

Noen saklige tips fra meg vil jeg gjerne dele likevel.
-Vedkommende du importerer bør du få på Norsk kurs asap.
Sørg for at å lære seg Norsk blir satt stort fokus på, jada du kan være så redd du bare vil for at når hun først lærer seg Norsk så forlater hun deg til fordel for noen andre, men sånn er livet hvis det skjer.
-Få hu inn i jobb så fort som mulig, massasje - helse - barnehage o.l er enkle startjobber som betaler bra nok.
-ikke gi overdådig mye til henne, barna dine og alle rundt deg mister respekten for deg på under 2 sekunder. Det er langsiktig verre enn at du får noen blowjobs og ligg en liten periode fordi du er ensom.
-Pass på arv som du også nevner. Sørg for at barna får alt når du går bort.
Filippinere er som regel glad for å komme seg vekk og slippe det å prostituere seg selv i eget land til 20 stk daglig kontra 1 i Norge, Norge attpåtil er ekstra søkt da de vet at med en gang de får tak i en sliten syk og desperat mann på 50+ til å betale for seg (Ironisk nok later dette til å gjelde deg også), så er ikke veien lang for at de snart kan forsyne hele familien sin med penger når muligheten byr seg. 1000kr blir fort til 2..
- Unnskyldninger som " Det er vanlig at vi tar vare på familien vår, jeg MÅ sende ned ellers mister de huset" er helt vanlig fremgangsmåte. De vet at Nordmenn er rike og naive, gjør det klart fra start at skal hun forsørge familien sin, så må hun også kunne bære sin egen vekt der hun bor først og fremst. Hva hun gjør med penger til overs har du jo klart ikke noe med.

 

Alt det til side, hvis du ikke har noe i mot i å prinsippet å betale for selskapet du får, mao du betaler for at hun er der for deg, både mentalt og i senga. 
Så gi faen i alt og kjør på. Livet er kort og du har trukket et kort strå som gjør at du er den du er.

Masse lykke til

Anonymous poster hash: ea2e8...ce8

Lenke til kommentar
Gjest fedb0...f57
On 14.8.2024 at 2:35 PM, Guest ea2e8...ce8 said:

Kjenner flere som har importkoner som du ønsker deg.
Og du har svaret over her så det er fint.

Noen saklige tips fra meg vil jeg gjerne dele likevel.
-Vedkommende du importerer bør du få på Norsk kurs asap.
Sørg for at å lære seg Norsk blir satt stort fokus på, jada du kan være så redd du bare vil for at når hun først lærer seg Norsk så forlater hun deg til fordel for noen andre, men sånn er livet hvis det skjer.
-Få hu inn i jobb så fort som mulig, massasje - helse - barnehage o.l er enkle startjobber som betaler bra nok.
-ikke gi overdådig mye til henne, barna dine og alle rundt deg mister respekten for deg på under 2 sekunder. Det er langsiktig verre enn at du får noen blowjobs og ligg en liten periode fordi du er ensom.
-Pass på arv som du også nevner. Sørg for at barna får alt når du går bort.
Filippinere er som regel glad for å komme seg vekk og slippe det å prostituere seg selv i eget land til 20 stk daglig kontra 1 i Norge, Norge attpåtil er ekstra søkt da de vet at med en gang de får tak i en sliten syk og desperat mann på 50+ til å betale for seg (Ironisk nok later dette til å gjelde deg også), så er ikke veien lang for at de snart kan forsyne hele familien sin med penger når muligheten byr seg. 1000kr blir fort til 2..
- Unnskyldninger som " Det er vanlig at vi tar vare på familien vår, jeg MÅ sende ned ellers mister de huset" er helt vanlig fremgangsmåte. De vet at Nordmenn er rike og naive, gjør det klart fra start at skal hun forsørge familien sin, så må hun også kunne bære sin egen vekt der hun bor først og fremst. Hva hun gjør med penger til overs har du jo klart ikke noe med.

 

Alt det til side, hvis du ikke har noe i mot i å prinsippet å betale for selskapet du får, mao du betaler for at hun er der for deg, både mentalt og i senga. 
Så gi faen i alt og kjør på. Livet er kort og du har trukket et kort strå som gjør at du er den du er.

Masse lykke til

Anonymous poster hash: ea2e8...ce8

Takk for dønn ærlige, og tildels brutale, råd og tips. Men det er bare sånn det bør være.

Situasjonen er ikke noe annerledes foreløpig. Skal snakke med fastlegen til uken, for å høre om jeg har god nok helse til å dra så langt, eller om jeg blir anbefalt å holde meg hjemme.

Anonymous poster hash: fedb0...f57

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest fedb0...f57

TS her. Jeg har gitt opp hele prosjektet. Det er for mye for meg å gjøre på forhånd før en reise, passe på underveis, huske på, for stor risiko med alt mulig, pengebruk og alt mulig annet rart. Helsen min er en del av problemet.

Anonymous poster hash: fedb0...f57

Lenke til kommentar
Gjest fedb0...f57
1 hour ago, Guest 81c8c...358 said:

Finn deg en au pair mens det fortsatt er noen igjen her

Anonymous poster hash: 81c8c...358

Jeg har verken behov for, eller plass til en au pair...

Anonymous poster hash: fedb0...f57

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...