Gå til innhold

5 års reklamasjon på Xbox Series X? Microsoft nekter å ta den inn til reparasjon


Anbefalte innlegg

7 minutes ago, erikstein said:

Vet ikke hva lovverket sier om dette. Får kanskje kontakte de og høre. 

Dei har ikkje lov til å heve avtalen heilt utan viare. Så du kan kreve ny konsoll av dei ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Du har alltid to års klagefrist (reklamasjonstid) når du kjøper noe av en profesjonell selger. For varer som ved vanlig bruk er ment å vare mye lenger, kan du klage i fem år."

En Xbox Series X er ment til å var i over 2 år så det er bare å ikke gi seg.

Det er selger, altså Altibox, som har ansvar. Alltid selger. Bare kjør på. Ikke gi deg.

Rart at Microsoft har blitt så vanskelige. Hadde 2 stk Xbox 360 som fikk den berømte red ring of death. Tok kontakt med de og etter 14 dager hadde jeg en ny Xbox 360. Jeg gikk utenom selger (Elkjøp). Og den ene var godt over 3 år gammel. Men det var kanskje fordi at Xbox 360 var godt kjent for den feilen.

Bare stå på og ikke gi deg.

Endret av Max_Drunk
Lenke til kommentar

Hehe, jeg gir meg selvsagt ikke.

Har uansett kjøpt meg en ny xbox nå. Gidder ikke å vente på Altibox. De skulle uansett overføre penger tilbake til meg.

Det som blir spennende er å se hva de tenker er riktig sum! Jeg tenker jo at tilsvarende en ny xbox i dag er riktig. Vi får se!

Lenke til kommentar
erikstein skrev (10 timer siden):

Hehe, jeg gir meg selvsagt ikke.

Har uansett kjøpt meg en ny xbox nå. Gidder ikke å vente på Altibox. De skulle uansett overføre penger tilbake til meg.

Det som blir spennende er å se hva de tenker er riktig sum! Jeg tenker jo at tilsvarende en ny xbox i dag er riktig. Vi får se!

Så klart. Skriv om hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

TTT (eller blir glemt).

Saken ble til slutt litt komisk.

Sendte Xbox tilbake til Altibox med helt hjem.

Etter 2-3 uker hadde ingenting skjedd, så jeg å ta kontakt med Altibox og spurte om hvorfor dette tok så lang tid. Hadde kontroll på leveransen, så jeg så at den var utlevert i "Oslo" et sted ca. 6 dager etter at den ble hentet hos meg.

Altibox "sjekket og sjekket". Enden på visa ble at de ikke fant tilbake til xboxen i sitt system. Den hadde blitt levert til et eller annet sted (verksted?) for dokumentasjon på at den var defekt. Det ble aldri bekreftet eller avkreftet.

Enden på visa var at jeg fikk tilbake litt over 6000,- og saken er avsluttet for lenge siden..

Endret av erikstein
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...