Gå til innhold

Svært useriøse arbeidsgivere i vaskefirma


Gjest a1908...773

Anbefalte innlegg

Gjest a1908...773

Jeg blir så oppgitt. Nå i dag på fredag får jeg spørsmål om jeg kan være vikar og vaske et sted hver dag neste uke. Jeg er ferdig med ferien min på mandag og en kollega skal ha ferie neste uke. Er det ikke litt vel sent å prøve å skaffe vikar fredag før kolleger går på ferie?

 

Etter min mening burde de spurt meg om dette for flere uker siden og satt opp en liste over hvem som skulle være vikarer for hvem når og hvor osv. 

 

Samme greiene er det når jeg selv skal ha ferie. De prøver å finne vikar for meg i siste liten.

Nå svarte jeg først ja til å jobbe ekstra til uka men kom på etterpå at det ikke er gratis parkering der jeg skal vaske og jeg må bruke bil siden jeg ikke bor sentralt. Fikk svar av sjefen at hun TRODDE det var gratis å parkere i kjelleren. Jeg spurte om hun kunne undersøke det for meg for jeg må vite sikkert ellers må jeg finne ut av om det er noen andre gratis p plasser i nærheten men det kunne hun ikke, så jeg måtte finne ut av det selv.

Hun som sitter på kontoret må for f klare å ta en telefon ut til kunden vi vasker hos å spørre om det er noen ordning for gratis parkering for oss som skal vaske der?

Skjønner ikke at det går an.

Jeg svarte til slutt på melding at de heller får finne noen andre til å vaske der for jeg orker ikke å stresse med å tenke på det når jeg har fri og skal slappe av. 

 

Jeg tenker også at det ikke er mitt problem at de er så sent ute med å prøve å finne vikarer på så kort varsel.

 

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a1908...773
Reg2000 skrev (8 minutter siden):

Vaskebransjen er preget av mange svært useriøse firmaer. Sammenliknet med hva andre opplever er ikke det eksemplet du kommer med spesielt ille. Det kan være mange grunner til at man blir spurt om å være vikar på kort varsel.

Det er jo ikke bare dette da. Er flere ting. Men poenget her er at det er sånn hver jævla gang. Og hver eneste år glemmer de å sette oss opp på ferie og vi får Feriepengene for sent. De skal egentlig komme sammen med siste lønna før ferien. 

 

Jeg har sendt Arbeidstilsynet på dem nå men det hjelper jo ikke.

Mener selv at de burde vite på forhånd om åssen det er med parkering hos kunder vi vasker hos.

Jeg sa ja først før jeg kom til å tenke på parkering. Synes firma skal betale for parkering hvis jeg må betale. Sånt må de vite på forhånd før de spør folk som må bruke bil om å jobbe. 

 

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar
Gjest a1908...773
Reg2000 skrev (14 minutter siden):

Vaskebransjen er preget av mange svært useriøse firmaer. Sammenliknet med hva andre opplever er ikke det eksemplet du kommer med spesielt ille. Det kan være mange grunner til at man blir spurt om å være vikar på kort varsel.

Ja det kan selfølgelig være noen som har blitt syk og noe akutt. Men jeg vet at de er jævli trege med å skaffe vikar. Selv når vi har søkt om ferie over to måneder i forveien så venter de med å sende ut meldinger å spørre etter vikar to dager i forveien når de har hatt flere måneder på seg...... Så dette er ikke bare ved akutte tilfeller nei

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar
Gjest a1908...773

Ts her igjen . Nå fikk jeg plutselig svar at jeg bare skulle ta vare på kvitteringer også får jeg parkering refundert.

Det fikk jeg til svar etter jeg skrev at de heller fikk finne en annen vikar når ikke de kunne finne ut ang parkering for meg.

Så ja når jeg sa jeg ikke gidder å jobbe likenel når ikke de kan svare på dette så fikk de plutselig sjekka det opp likevel. Merkelig det der.........

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar

Betaler de veldig bra, siden du jobber der? Jeg tenker, hvis du ikke trives i jobben du er i, du tilsynelatende bor i en by, og du jobber med renhold, burde det være mulig å finne på noe du liker å gjøre.

Du trenger ikke si opp jobben du har mens du leter eller tenker, men ville helt klart sett meg om etter noe annet å gjøre. Hvis renhold er tingen, er det et alternativ å starte for deg selv? Ville i hvert fall vært aktiv på jobbsøkerfronten. Med mindre det er helt spesielle forhold på din arbeidsplass, vil en nær sagt hvilken som helst jobb betale like bra eller bedre.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest a1908...773
Cascada81 skrev (6 minutter siden):

Betaler de veldig bra, siden du jobber der? Jeg tenker, hvis du ikke trives i jobben du er i, du tilsynelatende bor i en by, og du jobber med renhold, burde det være mulig å finne på noe du liker å gjøre.

Du trenger ikke si opp jobben du har mens du leter eller tenker, men ville helt klart sett meg om etter noe annet å gjøre. Hvis renhold er tingen, er det et alternativ å starte for deg selv? Ville i hvert fall vært aktiv på jobbsøkerfronten. Med mindre det er helt spesielle forhold på din arbeidsplass, vil en nær sagt hvilken som helst jobb betale like bra eller bedre.

Det er dårlig betalt og ugunstig arbeidstid. Jeg har søkt etter nye jobber aktivt i to år nå. Jeg har lyst til å jobbe i butikk eller på fabrikk med matproduksjon, ønsker å jobbe i sportsbutikk eller varehus, ferskvaredisk eller på et lager. Søker også på sesongjobber for å få ett bein innafor hvis det kan kombineres med jobben min. Jeg er avhengig av fast inntekt. 

Vært i ett par intervjuer og fått avslag fordi jeg har vært for dårlig forberedt tror jeg .

Men jeg gir ikke opp. Jeg har blitt bedre på sslrone søknader og lært mer hvordan jeg skal gå frem til neste gang jeg kommer til intervju :):)

Jeg bor på landet men har lyst til å flytte nærmere nuen sånn at jeg kanskje kan sykle og gå til jobb når jeg får ny jobb. 

 

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar
Gjest a1908...773

Dette virker jo helt fjernt. De må da vel selv vite at jeg trenger nøkkel til der jeg skal være vikar? Men her blir jeg spurt om jeg trenger flere nøkler.... Det må vel de vite når de spør meg om å være vikar et sted jeg ikke har vaska på mange år. Virker som de forbenr at jeg skal vite alt selv og tar det som en selvfølge........

Og i tillegg må jeg kjøre hjem til hun som har vært vikar for meg i ferien for å hente nøkkel til det ene stedet jeg vasker fast. Jeg må ofte kjøre hjem til henne levere /hente den før og etter feroe fordi denne kollegaen ikke har bil og ikke kan kjøre til kontoret å levere og hente nøklene i nøkkelboksen.

Så det er ganske irriterende for meg at de heller ikke finner en vikar som kjører bil. De lager bare mer jobb for meg. Jeg trodde egentlig at det var dems jobb å hente nøkler tilbake til kontoret for meg når ikke vikaren kan levere. Jeg kjører privatbil og ikke firmabil. Kanskje jeg skal sette det opp på kjøring. Jeg har nemlig ikke gjort det før men det skal jeg begynne med. De som jobber på kontoret hadde jo fått betalt for å hente nøkler så jeg slapp å kjøre halve byen rundt..

 

fjernet vedlegg grunnet hensyn til personvern
/moderator

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: a1908...773

Endret av Uderzo
fjernet vedlegg grunnet hensyn til personvern
Lenke til kommentar

Du poster for mye, ville vurdert å slette siste post. Jeg kan lett identifisere hvor du bor, og kunne med litt innsats funnet ut hvem din arbeidsgiver er. Du kommer ikke godt ut av det hvis arbeidsgiver leser på forumet her.

Endret av Cascada81
Lenke til kommentar
Gjest a1908...773
Cascada81 skrev (4 minutter siden):

Du poster for mye, ville vurdert å slette siste post. Jeg kan lett identifisere hvor du bor, og kunne med litt innsats funnet ut hvem din arbeidsgiver er. Du kommer ikke godt ut av det hvis arbeidsgiver leser på forumet her.

Jeg vet. Men er bare så frustrert. Forrige sjefen var like fjern og han svarte aldri i tillegg. Jeg skjønner bare ikke at det er mulig at det skal være slik. Jeg tror jeg må rapportere dette til Arbeidstilsynet. Jeg kjenner at det knyter seg i magen min når de ikke tar ansvar og overlater oss til oss selv på denne måten. Helt sykt.

 

 

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar
Gjest a1908...773 skrev (2 timer siden):

Dette virker jo helt fjernt. De må da vel selv vite at jeg trenger nøkkel til der jeg skal være vikar? Men her blir jeg spurt om jeg trenger flere nøkler.... Det må vel de vite når de spør meg om å være vikar et sted jeg ikke har vaska på mange år. 

Dette tyder jo på at dei ikkje har kontroll på nøklane i det heile tatt, det er nesten som eg lurer på om dei forventa at du har beholdt nøkkel til alle bygg du har vaska i? 

Veit byggeigar/oppdragsgiver at dette vaskebyrået har så lite kontroll over kven som har nøkkel til alle bygga? Det et tross alt ofte snakk om universalnøkkelar som gir tilgang til alle rom i bygget, kanskje med unntak av tekniske rom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a1908...773
The Avatar skrev (2 minutter siden):

Dette tyder jo på at dei ikkje har kontroll på nøklane i det heile tatt, det er nesten som eg lurer på om dei forventa at du har beholdt nøkkel til alle bygg du har vaska i? 

Veit byggeigar/oppdragsgiver at dette vaskebyrået har så lite kontroll over kven som har nøkkel til alle bygga? Det et tross alt ofte snakk om universalnøkkelar som gir tilgang til alle rom i bygget, kanskje med unntak av tekniske rom. 

Det tror jeg ikke de vet nei. 

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar

Bruker du egen bil skriver du kjøregodtgjørelse, parkering må du jo få utgiftsdekket mot kvittering. Regner med du skriver timer når du henter nøkler o.l.

Noen arbeidsgivere er ikke spesielt flinke til og organisere arbeidet, kan være irriterende men hvis det skaper mer timer er det jo en bonus for deg lønnsmessig for og se på det i ett positivt lys.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest a1908...773 skrev (På 26.7.2024 den 7:36 PM):

Jeg vet. Men er bare så frustrert. Forrige sjefen var like fjern og han svarte aldri i tillegg. Jeg skjønner bare ikke at det er mulig at det skal være slik. Jeg tror jeg må rapportere dette til Arbeidstilsynet. Jeg kjenner at det knyter seg i magen min når de ikke tar ansvar og overlater oss til oss selv på denne måten. Helt sykt.

 

 

Anonymous poster hash: a1908...773

Tviler på at dette er noe som Arbeidstilsynet bruker tid på, mange steder man jobber må man selvorganisere arbeidet, har ofte opplevd at noe skal gjøres, og alt du får beskjed om hvor, resten må du selv ordne.

Lenke til kommentar
Gjest a1908...773
agvg skrev (4 timer siden):

Bruker du egen bil skriver du kjøregodtgjørelse, parkering må du jo få utgiftsdekket mot kvittering. Regner med du skriver timer når du henter nøkler o.l.

Noen arbeidsgivere er ikke spesielt flinke til og organisere arbeidet, kan være irriterende men hvis det skaper mer timer er det jo en bonus for deg lønnsmessig for og se på det i ett positivt lys.

Nei jeg har ikke skrevet timer på det. Fordi de ikke har informert meg om at jeg får lønn for det.  Jeg tror ikke jeg får det heller men skal skrive det opp i morgen. Selv om ikke det er sånn veldig omvei 

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar
Gjest a1908...773
agvg skrev (4 timer siden):

Tviler på at dette er noe som Arbeidstilsynet bruker tid på, mange steder man jobber må man selvorganisere arbeidet, har ofte opplevd at noe skal gjøres, og alt du får beskjed om hvor, resten må du selv ordne.

Åssen kan jeg bare ordne det selv når ikke jeg vet hvordan nøkkelen ser ut til der jeg skal vaske? Når nøklene hentes i ett skap med flere nøkler. 

I tillegg vet jeg ikke hvem jeg jobber for heller så jeg får ikke anledning til å spørre vedkommende om nøklene.

Og det er heller ikke lett for den jeg skal jobbe for å gi meg beskjed og sende bilde av nøkler når ikke sjefene har begynt å skaffe vikar før den dagen de tar ferie 🙈

 

Neste gang kommer jeg ikke til å gidde å jobbe ekstra. Kommer til å unngå å svare på henvendelser. De extra pengene er ikke verdt å bli utslitt og stresset for.

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar
On 26.7.2024 at 7:36 PM, Guest a1908...773 said:

Jeg tror jeg må rapportere dette til Arbeidstilsynet. Jeg kjenner at det knyter seg i magen min når de ikke tar ansvar og overlater oss til oss selv på denne måten. Helt sykt.

Hva skal du liksom rapportere? At du har en leder som er dårlig i jobben sin? Tror ikke du vet helt hva arbidstilsynet er til for. Dette er en sak du tar opp med ledelsen eller finner deg en annen jobb. 

Lenke til kommentar
Gjest a1908...773
Reg2000 skrev (1 time siden):

Hva skal du liksom rapportere? At du har en leder som er dårlig i jobben sin? Tror ikke du vet helt hva arbidstilsynet er til for. Dette er en sak du tar opp med ledelsen eller finner deg en annen jobb. 

Herregud for en kommentar. Har tatt det opp med ledelsen samtlige ganger men det blir ikke bedre.

Tror du ikke jeg prøver å få ny jobb? Men vanskelig å finne fast. Får bare tilbud om sesongjobber og som ringevikar. Har sagt at jeg er interessert i å ha en sesongjobb eller jobb som ringevikar ved siden av min nåværende jobb til jeg eventuelt får fast jobb der men ofte vil de ha folk som kan jobbe kvelder og helger. 

Jeg kan ikke ta kveldsvakter andre steder siden jeg jobber fast fra 17.00 hver kveld.

 

Vasker barnehager og de vil ikke ha renhold mens barnehagene er oppe så jeg må vaske hver kveld.

Derfor er det jævli vanskelig........

Hadde jeg jobba på dagtid kunne jeg jobba ved siden ett annet sted og sagt opp vaskejobb når jeg fikk ny fast jobb.

 

 

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest a1908...773 said:

Herregud for en kommentar.

Ja huff tenk at noen sier fra det eneste som har betydning og tar fokuset vekk fra det at dette er en ren klagetråd. Den tråden her har ingen mening annet enn at du skal få utløp for frustrasjon, og det kan du like gjerne gjøre til kompiser før du sier så mye her at sjefen din kjenner deg igjen.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
Gjest a1908...773
Reg2000 skrev (5 minutter siden):

Ja huff tenk at noen sier fra det eneste som har betydning og tar fokuset vekk fra det at dette er en ren klagetråd. Den tråden her har ingen mening annet enn at du skal få utløp for frustrasjon, og det kan du like gjerne gjøre til kompiser før du sier så mye her at sjefen din kjenner deg igjen.

Tror du sjefen leser dette kanskje? 

Virker nesten som det er deg slik du skriver 🤣

 

I såfall burde hvertfall ting tas tak i. 

Jeg la ut denne tråden for å få råd i en slik situasjon hvis noen andre har opplevd liknende.

De burde kanskje ta bedre vare på sine ansatte og ta ansvar og ikke la oss ansatte gjøre jobben dems.

 

Anonymous poster hash: a1908...773

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...