Audifrank Skrevet 25. juli Del Skrevet 25. juli som overskriften sier, batteri må ut i minst 5min for så å sette det inn igjen, da får man slått den på. batteriet er byttet. noen forslag? Lenke til kommentar
Audifrank Skrevet 25. juli Forfatter Del Skrevet 25. juli aner ikke... vært en særdeles stabil maskin så vi gjerne holde liv i den noe lenger men tungvindt å ta ut batteriet hver dag. hvordan oppdateres bios? aldri hørt om Lenke til kommentar
Audifrank Skrevet 26. juli Forfatter Del Skrevet 26. juli mobile999 skrev (7 timer siden): Hva er merke og modell? toshiba l775d-10q er ikke å finne her: https://support.dynabook.com/ dette er siden for oppdatering av toshiba Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli (endret) Tviler på at spenningen på batteriet er for høy selv om du kan teste et litt mer slitent batteri. Høres mer ut som du bør resette BIOS da det virker som du får innstillinger i den som roter til ting slik at det funker å koble fra batteriet. Du får ikke noe hint om hvorfor maskinen gjør dette ? Har vært borti at dårlig batteri har hindret maskinen i å slå seg på. Det fungerte da uten batteri og også med et nytt batteri. Endret 29. juli av vidor Lenke til kommentar
Audifrank Skrevet 26. juli Forfatter Del Skrevet 26. juli vidor skrev (27 minutter siden): Tviler på at spenningen på batteriet er for høy selv om du kan teste et litt mer slitent batteri. Høres mer ut som du bør resette BIOS da det virker som du får innstillinger i den som roter til ting slik at en en funker å koble fra batteriet. Du får ikke noe hint om hvorfor maskinen gjør dette ? Har vært borti at dårlig batteri har hindret maskinen i å slå seg på. Det fungerte da uten batteri og også med et nytt batteri. maskinen fungerer perfekt, helt til jeg legger ned skjermen og skal åpne den igjen når jeg er hjemme igjen. jeg tar ut strømmen så den ikke står med den på så den bruker å være tom når jeg skal bruke den igjen. men slik har jeg alltid gjort Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli Mener PC-en ble lansert rundt 2011, så den er nok klar for utskiftning. Selv om CMOS batteriet er byttet så er sikkert batteriet så og si dødt. Det virker som det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Audifrank Skrevet 26. juli Forfatter Del Skrevet 26. juli (endret) Uderzo skrev (12 minutter siden): Mener PC-en ble lansert rundt 2011, så den er nok klar for utskiftning. Selv om CMOS batteriet er byttet så er sikkert batteriet så og si dødt. Det virker som det er det som er problemet. hehe den blir ikke byttet ut. da får man heller skifte en komponent Endret 26. juli av Audifrank Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli Audifrank skrev (19 minutter siden): maskinen fungerer perfekt, helt til jeg legger ned skjermen og skal åpne den igjen når jeg er hjemme igjen. Vet du om den går i Hvilemodus eller Dvalemodus når du legger ned skjermen? Sjekk bios versjon: Åpne msinfo32 ved å trykke Windows tasten + R på tastaturet og skriv inn msinfo32. Hva står på linjen "BIOS Version/Date? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli Prøv å slå av maskinen istedet for å sette den i hvile eller dvalemodus. Lenke til kommentar
Audifrank Skrevet 26. juli Forfatter Del Skrevet 26. juli (endret) mobile999 skrev (7 timer siden): Vet du om den går i Hvilemodus eller Dvalemodus når du legger ned skjermen? Sjekk bios versjon: Åpne msinfo32 ved å trykke Windows tasten + R på tastaturet og skriv inn msinfo32. Hva står på linjen "BIOS Version/Date? tror den legger seg helt ned... american megatrends inc 1.50, 18.10.2011 ser ut som dato er 2011, altså aldri oppdatert, problemet er at jeg ikke finner korrekt (ref linken jeg la ut over her) Endret 26. juli av Audifrank Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli Fant noe her: https://www.badcaps.net/forum/troubleshooting-hardware-devices-and-electronics-theory/troubleshooting-laptops-tablets-and-mobile-devices/bios-requests-only/79759-bios-dump-for-toshiba-l775d-10v Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli (endret) Audifrank skrev (21 minutter siden): ser ut som dato er 2011, altså aldri oppdatert, problemet er at jeg ikke finner korrekt (ref linken jeg la ut over her) Det er ikke sikkert det finnes noen nyere bios til den. Hvilket operativsystem er installert? Finner du et program som heter "Service station" på den? Evt. ikke gjør noe der ennå. Dersom den går i hvilemodus først så vil den gå i dvalemodus ved dårlig batteri. Dette kan gå galt dersom batteriet er veldig dårlig. Du kan derfor teste å slå datamaskinen av (sørg for å vente til den er avslått), deretter trekke strømmen en tid, etter en stund koble til strømmen og starte datamaskinen for å teste om du her slipper å ta ut batteriet. Dette er noe jeg anbefaler å gjøre før evt. videre feilsøking. Endret 26. juli av mobile999 Lenke til kommentar
Audifrank Skrevet 26. juli Forfatter Del Skrevet 26. juli jeg la inn windows 10 pro for flere år siden. den kom vel med xp eller win 7. batteriet er "ok" fungerer ca 1,5 time uten lader ved bruk ingen service station som jeg finner Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli Jeg tror du fremdeles må teste om det er behov for å ta ut batteriet i forbindelse med at maskinen skrus av og på. Du finner Service Station her: https://support.dynabook.com/support/viewContentDetail?contentId=4008872 Programmet kan brukes til å sjekke/installere bios oppdateringer. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli (endret) Jeg ville prøvd å sette "when i close the lid" og "when I press the power button" til å slå av maskinen, og ikke dvale. https://www.hellotech.com/guide/for/how-to-keep-laptop-on-when-closed Og om Windows "fast start" er på så ville jeg slått av det. Det skal vel gå å komme seg inn i bios når maskinen booter. Gå gjerne inn i bios og se om den kan vise splash screen ved oppstart. Det er også mulig å resette bios når du er inne i bios menyen. Endret 26. juli av Svein M Lenke til kommentar
Audifrank Skrevet 26. juli Forfatter Del Skrevet 26. juli mobile999 skrev (1 time siden): Jeg tror du fremdeles må teste om det er behov for å ta ut batteriet i forbindelse med at maskinen skrus av og på. Du finner Service Station her: https://support.dynabook.com/support/viewContentDetail?contentId=4008872 Programmet kan brukes til å sjekke/installere bios oppdateringer. lastet ned service station, men kom ingen vei med det programmet. når jeg trykker på knappen " se etter oppdateringer" kommer det bare en feilmelding opp. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli (endret) Litt uklart om denne siden er for rett modell. Men den tyder på at versjon 1.50 er den nyeste. Det beste tror jeg ville være om en klarer å komme inn i bios ved oppstart og resette derfra. Jeg ville ikke oppgradert til en Bios en er usikker på. https://support.dynabook.com/support/viewContentDetail?contentId=3378755 Endret 26. juli av Svein M Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. juli Del Skrevet 26. juli Audifrank skrev (1 time siden): lastet ned service station, men kom ingen vei med det programmet. når jeg trykker på knappen " se etter oppdateringer" kommer det bare en feilmelding opp. Jeg kjenner dessverre ikke Toshiba til å kunne hjelpe med det. Er problemet fremdeles tilstede dersom du skrur av og på maskinen eller er det kun hvile/dvale modus det gjelder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå