Gå til innhold

Youtube fjerner videoer som ligner på likte videoer?


Anbefalte innlegg

Noen ganger når jeg liker videoer på youtube så får jeg opp en beskjed der det står "Greit - Du ser ikke flere videoer som denne/dette" (jeg husker ikke helt om det sto dette eller denne) som gjør meg litt paranoid om at youtube kanskje fjerner videoer som ligner på likte videoer. Jeg googla det og jeg fant ikke noen temaer som ga meg noe mer svar. Er det bare meg som opplever dette eller er det noen andre også? Selvom du ikke opplever dette så setter jeg pris på alle svar ang dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (1 minutt siden):

Tror generelt du kan ta det meste som skjer hos YouTube med en klype salt. De gjør mye rart bak kulissene.

Lykke til med å få innsyn i hvordan de holder på.

Det er jeg enig i! Har Premium men sliter med musikkvideoer hvor jeg har ca. 1500 i samlingen. Når jeg spiller av i "Shuffle" gjentas kun de samme 50-60 hver gang.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
NearUchiha skrev (17 minutter siden):

Noen ganger når jeg liker videoer på youtube så får jeg opp en beskjed der det står "Greit - Du ser ikke flere videoer som denne/dette" (jeg husker ikke helt om det sto dette eller denne) som gjør meg litt paranoid om at youtube kanskje fjerner videoer som ligner på likte videoer. Jeg googla det og jeg fant ikke noen temaer som ga meg noe mer svar. Er det bare meg som opplever dette eller er det noen andre også? Selvom du ikke opplever dette så setter jeg pris på alle svar ang dette.

Du har ikke noen extensions i nettleseren eller noe som skaper problemer?
Aldri hørt om den problemstillingen før, her skjer det ingenting når jeg liker en video.

Lenke til kommentar
NearUchiha skrev (42 minutter siden):

"Greit - Du ser ikke flere videoer som denne/dette"

Dette skal kun skje om du velger at videoen ikke var interessant. "Not interested, don't recommend channel"

Om du liker en video så skal du se flere som den.

 

Lenke til kommentar

Detter er noe annet enn tommel ned?

Jeg leste for flere år siden at tommel opp eller ned betyr akkurat samme effekt på å gjøre en video mer populær. Begge teller som reaksjon og algoritmen skilte ikke mellom positiv og negativ for det formålet. Tommel ned betyr kanskje at det skal være mindre sjanse for at DU får opp den videoen igjen, men hjelper videon å bli foreslått for andre brukere.

Jeg regner med at det fortsatt er slik så jeg stemmer ikke nødvendigvis ned en video jeg misliker. Men det kan hende det ikke fungerer slik nå.

 

Lenke til kommentar
Oknok skrev (1 time siden):

Detter er noe annet enn tommel ned?

Jeg leste for flere år siden at tommel opp eller ned betyr akkurat samme effekt på å gjøre en video mer populær. Begge teller som reaksjon og algoritmen skilte ikke mellom positiv og negativ for det formålet. Tommel ned betyr kanskje at det skal være mindre sjanse for at DU får opp den videoen igjen, men hjelper videon å bli foreslått for andre brukere.

Jeg regner med at det fortsatt er slik så jeg stemmer ikke nødvendigvis ned en video jeg misliker. Men det kan hende det ikke fungerer slik nå.

 

Jeg er helt sikker på at jeg liker videoene og ikke bruker tommel ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NearUchiha skrev (2 minutter siden):

Ja, de havner i mappen "Likte Videoer". Rart hvis det bare er meg.

Hvis du får spilt de av også er det kanskje mest et irritasjonsmoment? Med mindre du ikke får se tilsvarende videoer fremover?

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (2 timer siden):

Du har ikke noen extensions i nettleseren eller noe som skaper problemer?
Aldri hørt om den problemstillingen før, her skjer det ingenting når jeg liker en video.

Jeg bruker Youtube Appen og jeg har Youtube Premium. Jeg bruker ingen extensions.

Lenke til kommentar
trn100 skrev (14 minutter siden):

Hvis du får spilt de av også er det kanskje mest et irritasjonsmoment? Med mindre du ikke får se tilsvarende videoer fremover?

Jeg er mest bekymra for om jeg ikke får se tilsvarende videoer framover. Jeg får spilt av de videoene som jeg liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...