Gå til innhold

Kjøp av min første elbil


Anbefalte innlegg

Min neste bil vil bli en elbil, og jeg har et budsjett på max ca 550.000,- for komplett bil med vinterhjul.
I tillegg til kjøp av selve bilen, så må jeg også legge til ca 50.000,- for skifte av sikringsskap, graving av kabel for lader til garasjen og kjøp/montering av hjemmelader.
Jeg har 3x230V fra før i sikringsskapet, men det er fysisk for lite til å montere inn flere kurser, derfor må det skiftes.

Jeg har plukket ut 2-3 biler jeg vurderer, men er fremdeles usikker. Har i dag en 2022 modell, og tenker egentlig en helt ny bil, men en meget pent brukt og lite kjørt 2023/2024 kan også vurderes. Når det gjelder VW ID4 så er det kun 2024 modell som er aktuell pga mulighet for forvarming av batterier, rekkevidde og en oppdatert bil.
Jeg skal ha 4x4, rekkevidde på minst 500 km (wltp), god plass og god sittekomfort, greit lyd anlegg, tilhengerfeste.
Det jeg er helt sikker på er at jeg ikke vil ha kinesisk bil, Ford, Kia, Hyundia og at jeg vil ha en fysisk høyere bil/bakkeklaring enn hva jeg har i dag (stasjonsvogn med sportsunderstell).

Nissa Ariya e-4orce 4WD
Bra rekkevidde og mye utstyr for pengene, for mye skryt for fremkommelighet og komfort. Men får også litt kritikk for lite lasterom, treg lading vinterstid, en del utfordringer med sensorer, dårlig rustbehandlet og enkelte forhandlere er lite villige til å ordne problemer.
Noen andre kjente problemer?

VW ID4 / GTX 4 motion
Bra rekkevidde på 2024 modellene, fin å kjøre og komfortabel med riktige seter. Den blir vesentlig mer kostbar når en vil ha med litt mer utstyr. Denne og Skoda Enyac er vel litt «klønete» å lade på Tesla sine ladere, fordi de har ladeporten på «feil» sted.
Møller konsernet er vel ikke akkurat på topp de heller når det gjelder god service og oppfølging.
Noen andre kjente problemer?

Tesla model Y LR 
God rekkevidde, mye utstyr, et meget godt utbygget ladenettverk. Tesla har jo vært Norges mest solgte bilmerke flere år på rad, og det regner jeg med at det er en god grunn til i tillegg til nedsatte priser. 
Det som «skremmer» meg litt her er alle negative saker i media om vanskelige forhandlere og liten vilje til å hjelpe bileiere med problemene de har med sine biler. Men det er klart at det vil jo bli utfordringer til å hjelpe alle bileiere når det er solgt så mange biler.
Noen kjente problemer en bør ta med i vurderingen?

Audi, BMW, Mercedes, Volvo (jeg tenker på Volvo som svensk, selv om eierene er kinesiske) er selvfølgelig også biler som kunne vært interessante for meg, men rekkevidde og pris gjør at de fleste av dem blir uoppnåelige for mitt budsjett.
 

Av de jeg vurderer så er det vel Nissan Ariya som hittil er førstevalget mitt og Tesla Y som nummer to, er det noe annet som bør vurderes/tenkes på?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, fotonisse said:

Min neste bil vil bli en elbil, og jeg har et budsjett på max ca 550.000,- for komplett bil med vinterhjul.
I tillegg til kjøp av selve bilen, så må jeg også legge til ca 50.000,- for skifte av sikringsskap, graving av kabel for lader til garasjen og kjøp/montering av hjemmelader.
Jeg har 3x230V fra før i sikringsskapet, men det er fysisk for lite til å montere inn flere kurser, derfor må det skiftes.

Jeg har plukket ut 2-3 biler jeg vurderer, men er fremdeles usikker. Har i dag en 2022 modell, og tenker egentlig en helt ny bil, men en meget pent brukt og lite kjørt 2023/2024 kan også vurderes. Når det gjelder VW ID4 så er det kun 2024 modell som er aktuell pga mulighet for forvarming av batterier, rekkevidde og en oppdatert bil.
Jeg skal ha 4x4, rekkevidde på minst 500 km (wltp), god plass og god sittekomfort, greit lyd anlegg, tilhengerfeste.
Det jeg er helt sikker på er at jeg ikke vil ha kinesisk bil, Ford, Kia, Hyundia og at jeg vil ha en fysisk høyere bil/bakkeklaring enn hva jeg har i dag (stasjonsvogn med sportsunderstell).

Nissa Ariya e-4orce 4WD
Bra rekkevidde og mye utstyr for pengene, for mye skryt for fremkommelighet og komfort. Men får også litt kritikk for lite lasterom, treg lading vinterstid, en del utfordringer med sensorer, dårlig rustbehandlet og enkelte forhandlere er lite villige til å ordne problemer.
Noen andre kjente problemer?

VW ID4 / GTX 4 motion
Bra rekkevidde på 2024 modellene, fin å kjøre og komfortabel med riktige seter. Den blir vesentlig mer kostbar når en vil ha med litt mer utstyr. Denne og Skoda Enyac er vel litt «klønete» å lade på Tesla sine ladere, fordi de har ladeporten på «feil» sted.
Møller konsernet er vel ikke akkurat på topp de heller når det gjelder god service og oppfølging.
Noen andre kjente problemer?

Tesla model Y LR 
God rekkevidde, mye utstyr, et meget godt utbygget ladenettverk. Tesla har jo vært Norges mest solgte bilmerke flere år på rad, og det regner jeg med at det er en god grunn til i tillegg til nedsatte priser. 
Det som «skremmer» meg litt her er alle negative saker i media om vanskelige forhandlere og liten vilje til å hjelpe bileiere med problemene de har med sine biler. Men det er klart at det vil jo bli utfordringer til å hjelpe alle bileiere når det er solgt så mange biler.
Noen kjente problemer en bør ta med i vurderingen?

Audi, BMW, Mercedes, Volvo (jeg tenker på Volvo som svensk, selv om eierene er kinesiske) er selvfølgelig også biler som kunne vært interessante for meg, men rekkevidde og pris gjør at de fleste av dem blir uoppnåelige for mitt budsjett.
 

Av de jeg vurderer så er det vel Nissan Ariya som hittil er førstevalget mitt og Tesla Y som nummer to, er det noe annet som bør vurderes/tenkes på?

 

Vanskelige valg, når det gjelder brukernes opplevelser med kjøpet, forhandleren og ettermarkedet, så er autoindex undersøkelsen verdt å ta en titt på. Det er vel det mest korrekte bildet man kan få.

https://www.bilbransje24.no/nyheter/917169

Kort fortalt har Tesla gjort et byks og puster premium merkene (eller Bilia egentlig) i nakken.

Nissan har også gjort noen store endringer ser det ut til, gått fra bunnplassering til midt på listen.

VAG har stupt ned i bånnsjiktet.

Toyota og Lexus er best på kundeopplevelse men har jo ikke konkurransedyktige biler i min bok.

Endret av bzzlink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fotonisse skrev (1 time siden):

Min neste bil vil bli en elbil, og jeg har et budsjett på max ca 550.000,- for komplett bil med vinterhjul.
I tillegg til kjøp av selve bilen, så må jeg også legge til ca 50.000,- for skifte av sikringsskap, graving av kabel for lader til garasjen og kjøp/montering av hjemmelader.
Jeg har 3x230V fra før i sikringsskapet, men det er fysisk for lite til å montere inn flere kurser, derfor må det skiftes.

Jeg har plukket ut 2-3 biler jeg vurderer, men er fremdeles usikker. Har i dag en 2022 modell, og tenker egentlig en helt ny bil, men en meget pent brukt og lite kjørt 2023/2024 kan også vurderes. Når det gjelder VW ID4 så er det kun 2024 modell som er aktuell pga mulighet for forvarming av batterier, rekkevidde og en oppdatert bil.
Jeg skal ha 4x4, rekkevidde på minst 500 km (wltp), god plass og god sittekomfort, greit lyd anlegg, tilhengerfeste.
Det jeg er helt sikker på er at jeg ikke vil ha kinesisk bil, Ford, Kia, Hyundia og at jeg vil ha en fysisk høyere bil/bakkeklaring enn hva jeg har i dag (stasjonsvogn med sportsunderstell).

Nissa Ariya e-4orce 4WD
Bra rekkevidde og mye utstyr for pengene, for mye skryt for fremkommelighet og komfort. Men får også litt kritikk for lite lasterom, treg lading vinterstid, en del utfordringer med sensorer, dårlig rustbehandlet og enkelte forhandlere er lite villige til å ordne problemer.
Noen andre kjente problemer?

VW ID4 / GTX 4 motion
Bra rekkevidde på 2024 modellene, fin å kjøre og komfortabel med riktige seter. Den blir vesentlig mer kostbar når en vil ha med litt mer utstyr. Denne og Skoda Enyac er vel litt «klønete» å lade på Tesla sine ladere, fordi de har ladeporten på «feil» sted.
Møller konsernet er vel ikke akkurat på topp de heller når det gjelder god service og oppfølging.
Noen andre kjente problemer?

Tesla model Y LR 
God rekkevidde, mye utstyr, et meget godt utbygget ladenettverk. Tesla har jo vært Norges mest solgte bilmerke flere år på rad, og det regner jeg med at det er en god grunn til i tillegg til nedsatte priser. 
Det som «skremmer» meg litt her er alle negative saker i media om vanskelige forhandlere og liten vilje til å hjelpe bileiere med problemene de har med sine biler. Men det er klart at det vil jo bli utfordringer til å hjelpe alle bileiere når det er solgt så mange biler.
Noen kjente problemer en bør ta med i vurderingen?

Audi, BMW, Mercedes, Volvo (jeg tenker på Volvo som svensk, selv om eierene er kinesiske) er selvfølgelig også biler som kunne vært interessante for meg, men rekkevidde og pris gjør at de fleste av dem blir uoppnåelige for mitt budsjett.
 

Av de jeg vurderer så er det vel Nissan Ariya som hittil er førstevalget mitt og Tesla Y som nummer to, er det noe annet som bør vurderes/tenkes på?

 

 

Ang Tesla og vedlikehold er det ingen tvil om at det er noen veldig få som får gjennomgå kraftig og opplever tullete oppførsel fra Tesla. Men de aller fleste av oss er veldig fornøyd og opplever å få hjelp når det trengs og lite feil.

Jeg er på nr 6 nå og har ingen grunn til å velge noe annet når jeg kjøper ny bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan legge til at jeg har eid Tesla i 6 år nå, og opplevd lite feil, og gjennomgående god kundeservice når det har vært noe. Til og med at de kommer hjem til meg og utfører garantireparasjoner på gårdsplassen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

5 år med min Tesla nå og veldig fornøyd med kundeservice. Men det finnes noen skrekkhistorier der ute ja. Dog er det ikke bare dans på roser hos Møller og Nissan heller. Men ropes vel ikke like høyt der.

En annen ting å tenke på med Tesla er at service koster meget lite og kan gjøres hos alle eller selv uten å miste garanti så sparer tid å penger der.

Men skal du kjøpe Y ville jeg bare kjøpt en brukt en. Er veldig lite forsjell på en ny og en brukt og man sparer litt penger. 

Kommer en ny Model Y nå som er ganske mye bedre og så surt å bruke for mye penger på den gamle utgaven.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (31 minutter siden):

Kan legge til at jeg har eid Tesla i 6 år nå, og opplevd lite feil, og gjennomgående god kundeservice når det har vært noe. Til og med at de kommer hjem til meg og utfører garantireparasjoner på gårdsplassen. 

 

Det er absolutt en av styrkene til Tesla service slik jeg ser det, har hatt ranger på besøk noen ganger. Sist for verdivurdering av innbytte. Helt upåklagelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (40 minutter siden):

Vanskelige valg, når det gjelder brukernes opplevelser med kjøpet, forhandleren og ettermarkedet, så er autoindex undersøkelsen verdt å ta en titt på. Det er vel det mest korrekte bildet man kan få.

https://www.bilbransje24.no/nyheter/917169

Kort fortalt har Tesla gjort et byks og puster premium merkene (eller Bilia egentlig) i nakken.

Nissan har også gjort noen store endringer ser det ut til, gått fra bunnplassering til midt på listen.

VAG har stupt ned i bånnsjiktet.

Toyota og Lexus er best på kundeopplevelse men har jo ikke konkurransedyktige biler i min bok.

Det var ett meget godt forslag, jeg skal se nærmere på autoindex undersøkelsen du nevner.
Det er vanskelig å finne ett fasitsvar her uansett, da jeg vil tro det er veldig store forskjeller på de lokale bilforhandlerene rundt om i landet, men en ser jo gjerne ett mønster etterhvert....

Lenke til kommentar

Hvorfor vurderer du ikke Ford Explorer? Dette blir vel en ganske god pakkedeal etter hva jeg kan se. Bilene er vel ikke kommet ennå men jeg vil tro det kommer noen i løpet av året. Kanskje lang leveringstid. Merke er en ting man bør bry seg mindre og mindre om. Produsenter samarbeider på tvers og man har ingenting å tjene på å velge samme merke gang på gang. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (39 minutter siden):

 

Ang Tesla og vedlikehold er det ingen tvil om at det er noen veldig få som får gjennomgå kraftig og opplever tullete oppførsel fra Tesla. Men de aller fleste av oss er veldig fornøyd og opplever å få hjelp når det trengs og lite feil.

Jeg er på nr 6 nå og har ingen grunn til å velge noe annet når jeg kjøper ny bil.

Jeg har sett og lest at du er meget fornøyd med Tesla i mange innlegg, og etter dine opplevelser så forstår jeg det veldig godt. Jeg vet ingenting om mitt lokale Tesla verksted, og om jeg evt skulle finne noe om dem, så er det vel dessverre kun de med problemer som skriver om dem. For det er jo uten tvil negativ omtale som kommer mest frem og blir snakket mest om.
Er det noen med andre meninger, så blir de veldig fort nevnt som fanboys, apple menigheten, etc.

Jeg har ikke prøvet en Tesla og vet ikke mer enn det jeg leser i media og div forum, og da er det jo gjerne like mange meninger som det er medlemmer. Så en blir liksom ikke klokere, så det er kanskje ikke så smart å forhøre seg på ett forum heller 😉
Bilen må prøves først, så får en se hvilke erfaringer en gjør seg etter en prøvetur.
Kanskje greit å vente på neste modell Y, om det ikke er så lenge til den skulle dukke opp?

Salvesen. skrev (13 minutter siden):

Det er absolutt en av styrkene til Tesla service slik jeg ser det, har hatt ranger på besøk noen ganger. Sist for verdivurdering av innbytte. Helt upåklagelig!

Dette er meget god informasjon, og gir jo ett helt annet inntrykk enn hva jeg har lest og hørt om så langt. Håper ikke det bare er noe som gjelder for din lokale forhandler.

Lenke til kommentar

Jeg vet at Møller får mye tyn, men Møller Haugesund har alltid stilt opp for meg. Jeg kjøpte første ID4 og har hatt en del problemer med den. Har sortert det under barnesykdommer og lar det være med det. Men hver eneste ting jeg har kommet med har Møller fikset uten kost. Leiebil har jeg fått og (ikke alltid). 

Jeg digger bilen min og kommer til å kjøpe enten en ny ID4 med 4 hjulstrekk (24-modell for batteriforvarming) eller en ID7. Jeg har fjertet rundt Danmark og Sverige med bilen, og var i fjor ned til Paris. Har da ladet nesten utelukkende på Tesla ladere. 

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (48 minutter siden):

Kan legge til at jeg har eid Tesla i 6 år nå, og opplevd lite feil, og gjennomgående god kundeservice når det har vært noe. Til og med at de kommer hjem til meg og utfører garantireparasjoner på gårdsplassen. 

 

Det er meget god informasjon og veldig godt å lese, det gir jo også ett helt annet inntrykk enn hva en dessverre har hørt og lest mange ganger på nettet.

bzzlink skrev (42 minutter siden):

Skjønte ikke helt forskjellen på Advance og Evolve på Aryia 

Må man velge Evolve + for å få panorama tak og minne på nøkkelen? Da ble det en veldig dyr Nissan...

Jeg har ikke undersøkt så nøye alle utstyrsgrader og utstyrslister enda, så her vet jeg ikke helt hva som gjelder. Men om en fyller på med det de har av utstyr, så blir definitivt ikke en Ariya så billig og vil komme over mitt budsjett. Så her må jeg sette meg litt inn i behov og ønsker først.

Lenke til kommentar
kremt skrev (15 minutter siden):

Hvorfor vurderer du ikke Ford Explorer? Dette blir vel en ganske god pakkedeal etter hva jeg kan se. Bilene er vel ikke kommet ennå men jeg vil tro det kommer noen i løpet av året. Kanskje lang leveringstid. Merke er en ting man bør bry seg mindre og mindre om. Produsenter samarbeider på tvers og man har ingenting å tjene på å velge samme merke gang på gang. 

Verken Mustang eller Explorer er noe som tiltaler meg, så de er ikke interessante uansett for min del.

Er klar over det at det er mange bilmerker som deler mye i dag, men det er nå likevel det bilmerke sin lokale forhandler en må forholde seg til etter at kjøpet er gjort. Så det har jo noe med hvordan en blir tatt i mot og hvordan evt problemer blir løst på det lokale verkstedet jeg tenker på. Flere bilmerker som er helt utelukket for min del (her jeg bor), basert på mine tidligere erfaringer med de lokale verkstedene til forhandlere.

Lenke til kommentar
unik42 skrev (7 minutter siden):

Jeg vet at Møller får mye tyn, men Møller Haugesund har alltid stilt opp for meg. Jeg kjøpte første ID4 og har hatt en del problemer med den. Har sortert det under barnesykdommer og lar det være med det. Men hver eneste ting jeg har kommet med har Møller fikset uten kost. Leiebil har jeg fått og (ikke alltid). 

Jeg digger bilen min og kommer til å kjøpe enten en ny ID4 med 4 hjulstrekk (24-modell for batteriforvarming) eller en ID7. Jeg har fjertet rundt Danmark og Sverige med bilen, og var i fjor ned til Paris. Har da ladet nesten utelukkende på Tesla ladere. 

VW delen av mitt lokale Møller verksted kan du få helt gratis, mens derimot Audi og Skoda er den rake motsetningen, og her er de i samme bygget. 
Jeg liker veldig godt designet på VW ID4 GTX utgaven, er litt betenkt over det lokale verkstedet. Men de har også ett i nabobyen som er merkbart bedre på service, men det er mer klønete og lengre (bom)vei for å komme dit.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (58 minutter siden):

5 år med min Tesla nå og veldig fornøyd med kundeservice. Men det finnes noen skrekkhistorier der ute ja. Dog er det ikke bare dans på roser hos Møller og Nissan heller. Men ropes vel ikke like høyt der.

En annen ting å tenke på med Tesla er at service koster meget lite og kan gjøres hos alle eller selv uten å miste garanti så sparer tid å penger der.

Men skal du kjøpe Y ville jeg bare kjøpt en brukt en. Er veldig lite forsjell på en ny og en brukt og man sparer litt penger. 

Kommer en ny Model Y nå som er ganske mye bedre og så surt å bruke for mye penger på den gamle utgaven.

At det skal komme en ny Tesla modell Y har jeg ikke fått med meg, jeg vet at det har kommet en ny modell 3.
Det er flere som har svart her at de er fornøyd med servicen til Tesla, og det er jo for lesing for meg. Jeg vet ingenting om det nærmeste lokale Tesla verkstedet, men dessverre om jeg skulle finne noe info om det, så er det vel stort sett de med utfordringer og problemer som har skrevet noe om det.

Dette med kundeservicen til Nissan og Møller er jeg meget klar over, Nissan har jeg gode erfaringer fra min lokale Nissan forhandler, men det er mange år siden jeg hadde en Nissan sist og mye kan ha skjedd på det verkstedet uten at jeg vet noe om det.

Mitt lokale VW verksted kan du få helt gratis, det bare føyer seg inn i rekken til alle andre Møller verksteder en hører om. Det merkelige er dog at Audi og Skoda som er i den samme bygningen har en helt annen service til sine kunder.
Forstår ikke at det ikke går opp ett lys for Møller snart om at de må ta bedre vare på sine kunder om de skal fortsatt ha livets rett, det slår tilbake før eller siden.

Lenke til kommentar
On 23.7.2024 at 3:53 PM, fotonisse said:

At det skal komme en ny Tesla modell Y har jeg ikke fått med meg, jeg vet at det har kommet en ny modell 3.
Det er flere som har svart her at de er fornøyd med servicen til Tesla, og det er jo for lesing for meg. Jeg vet ingenting om det nærmeste lokale Tesla verkstedet, men dessverre om jeg skulle finne noe info om det, så er det vel stort sett de med utfordringer og problemer som har skrevet noe om det.

Dette med kundeservicen til Nissan og Møller er jeg meget klar over, Nissan har jeg gode erfaringer fra min lokale Nissan forhandler, men det er mange år siden jeg hadde en Nissan sist og mye kan ha skjedd på det verkstedet uten at jeg vet noe om det.

Mitt lokale VW verksted kan du få helt gratis, det bare føyer seg inn i rekken til alle andre Møller verksteder en hører om. Det merkelige er dog at Audi og Skoda som er i den samme bygningen har en helt annen service til sine kunder.
Forstår ikke at det ikke går opp ett lys for Møller snart om at de må ta bedre vare på sine kunder om de skal fortsatt ha livets rett, det slår tilbake før eller siden.

Screenshot_20240708_210656_Facebook.jpg.3d5b74a2608651bfa3840842edc770f7.jpg

Den nye Y dukker nok opp snart. Tesla driver å prøver dem nå. Kodenavn Juniper.

Er nok samme oppgraderinger som Model 3 har fått så kan jo lese seg opp å se om det er viktig for deg eller ikke.

Nye Model 3 har mye mindre veistøy enn den gamle iallefall som ville veid høyt hos meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 timer siden):

Den nye Y dukker nok opp snart. Tesla driver å prøver dem nå. Kodenavn Juniper.

Er nok samme oppgraderinger som Model 3 har fått så kan jo lese seg opp å se om det er viktig for deg eller ikke.

Nye Model 3 har mye mindre veistøy enn den gamle iallefall som ville veid høyt hos meg.

Det ser og høres meget interessant ut, mindre veistøy er høyst undervurdert, spesielt i motorveg hastigheter. Det jeg fant av info var at den mest sannsynlig ikke kom før andre kvartal i 2025, men jeg kan selvfølgelig ha oversett noe.
Har lest litt om den nye Model 3 (Highland), og det virker jo meget bra etter hva jeg leser.

Lenke til kommentar
Just now, fotonisse said:

Det ser og høres meget interessant ut, mindre veistøy er høyst undervurdert, spesielt i motorveg hastigheter. Det jeg fant av info var at den mest sannsynlig ikke kom før andre kvartal i 2025, men jeg kan selvfølgelig ha oversett noe.
Har lest litt om den nye Model 3 (Highland), og det virker jo meget bra etter hva jeg leser.

Kommer ikke til USA før da nei. Tipper den dukker opp i Europa mot slutten av året. Tesla må lansere den nå for å få opp Model Y salget igjen, som har dabbet av veldig siden folk venter på Juniper.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Til info så er ny bil bestilt.

Prøvekjørte samtlige av de bilene jeg vurderte.

Nissan Ariya falt bort etter bare noen få kilometer kjøring, fant meg ikke til rette i setene i det hele tatt. Altfor korte sitteputer, og det var noe rart mellom to sømmer/stopping ganske høyt oppe på seteryggen. Samt at bilen var altfor myk i oppsettet, den duver og gynger i alle ujevnheter som er i veien, og de er det mange av på våre norske veier. 

Tesla var noe helt annet, den likte jeg godt. Men jo lenger jeg kjørte, jo mer påtrengende synes jeg vei/hjulstøy var, og setene ble jeg ganske sliten i rygg/lår etter noen kjørte mil. Litt for kort sittepute og da for lite støtte under mine lår.
Skal legge til at jeg har en ganske «skadet» kropp, og er utrolig var på seter og sittestilling. Alt annet med Tesla var veldig bra slik jeg opplevde det, men jeg må også kunne sitte i bilen over tid uten at smerter øker og jeg blir mer sliten enn jeg allerede er.

VW id4 ble valget mitt, kunne velge andre seter enn standardsetene, de har mange innstillinger, massage i korsryggen og det ytterste leddet på sitteputen kan trekkes ut, slik at jeg får støtte helt ut til knærne. Det er det helt idelle for min del slik kroppen min er, og jeg må velge det som gjør at jeg selv får det mest mulig komfortabelt når jeg kjører bil.
Dette sammen med noen utstyrspakker og annet ekstrautstyr, så ble det en bil som ser ut til å bli ganske grei til mitt behov og min lommebok 👍😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...