Gå til innhold

Netting i vindu/veranda for innekatt


Anbefalte innlegg

Noen som har gode løsninger for netting til vinduer og veranda for katt?
Vinduene våre går utover, og verandaen er innglassert og har vinduer som sklir til siden.

Har søkt litt og finner nett som festes i vindusrammen, men da med vinduer som åpnes innover, så da blir det jo enkelt med en permanent festeanordning. Men hva med "norske" vinduer (H-vinduet osv.) som åpnes utover? Jeg ser for meg noe slikt som at netting tas til side, vinduet åpnes, nettingen festes. Kanskje med borrelåse eller noe?
Og noe tilsvarende for verandavinduene.

Kanskje noen med innekatt kjenner til bra løsninger for dette, og hvor hen det kan kjøpes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Insektsnett? 

https://jysk.no/gardiner/ferdigsydde-gardiner/insektnett/insektnett-nyord-130x150cm-t/vindu-m/glidelas-assortert

Det før du kjøpt nesten over alt. 

Eller en plissegardin du bare drar godt nok opp, så katten ikke kan gå langs karmen.
https://jysk.no/gardiner/plissegardiner/daylight/plissegardin-hven-60x130cm/down-hvit

Jeg hadde kanskje gått for plissegardin, det ser bedre ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Det var akkurat det samme insektsnettet jeg også fant!
spacer.png
(bilde lenket fra Jysk: Nyord insektsnett)

Løsningen virker genial: om jeg har forstått det riktig så er det en netting som festes med borrelås hele veien rundt vindusramma (på innsiden av vinduet), så for å åpne/lukke kan man (istedenfor/eller i tillegg til å dra nederste del av nettingen opp fra borrelåsen) åpner opp glidelåsåpningen nederst foran for å få hånda gjennom til å vri håndtaket.
Det eneste jeg lurer på er om nettingen vil være kraftig nok for en katt/kattunge -er det noen som har sett noe lignende med kraftigere netting?

Plissegardinen er jeg enig i at er mer elegant, men jeg tror kanskje katten kan prøve å presse seg igjennom underfra, og jeg tror ikke jeg får montert den på vinduet vårt da håndtakene stikker inn forbi vindusramma.

Jeg ser at mange kattebutikker selger netting, men tydeligvis ikke for "norske" vinduer, og heller ikke for innglasserte verandaer i og med at festeanordningen blir permanent, og ikke lat man få tilgang til håndtak på andre siden av nettingen...

 

Myggnettingen er visst ikke noe alternativ vi kan bruke allikevel da vindusrammen vår er på ca. 150cm bredde, så da blir 130 for lite. Ser også at Clas Ohlson selger en tilsvarende, men den er også i samme størrelse og kommer ikke med glidelås for å raskt kunne åpne/lukke vinduet 😟

Endret av minimax
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...