Gå til innhold

Andre som får lyst å si opp jobben i ferien?


Anbefalte innlegg

Ferie gir tid til refleksjon og nye drømmer. For min del kjenner jeg at jeg fint kunne gått videre i livet uten å jobbe et sekund mer i nåværende jobb. Kanskje jeg rett og slett bare sier opp.

Straks hverdagen er tilbake er det lett å havne tilbake i rutinene hvor ukedagene går til jobb og helgen til å hente seg inn igjen, samt andre nødvendige gjøremål. Og så tenker man kanskje ikke de store tankene igjen før neste ferie.

Noen andre? :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig frihet er deilig. Og ihvertfall deilig i 3 hele uker. Hvorfor skulle ikke det være deilig over enda lengre tid ??

Må være flink å sende inn lotto-kuponger med 7 rette flere ganger for å ha den muligheten.....

Lenke til kommentar

Ja, kjenner meg igjen. For meg gjelder det egentlig det meste med livet. Om jeg får noen dager til å tenke så begynner jeg å vurdere alle mulige ting. Bytte jobb, bytte yrke, flytte et annet sted, evt. til utlandet. Mange muligheter som åpner seg.

 

Men jeg prøver å sette av tid til den type tenking innimellom, ikke bare i ferien.

Lenke til kommentar
Gjest 8369c...568

Absolutt. Samme her.

Og det er ikke bare oss. Rett etter fellesferien er tiden hvor jobbsiden til finn.no har mest aktivitet blant jobbsøkere. Da har folk fått tid til å reflektere over alt de ikke liker med jobben.

Jeg har en sjef jeg misliker og jeg kommer til å stille et veldig rimelig krav til han når jeg er tilbake. Hvis det blir avslått uten særskilt begrunnelse så sier jeg opp. Men jeg vil vente til litt senere i år slik at han ikke har for mange gode folk å velge blant i arbeidsmarkedet i august når mange er ute på jobb-vandring.

Man trenger ikke vinne i lotte for å stille makt bak krav. Man trenger bare å ha nok til å klare seg i 4-5 måneders karantenetid for å få dagpenger.

Å si de magiske ordene. "Nei, det aksepterer jeg ikke" er verdt hele karantenetiden spør du meg.

Anonymous poster hash: 8369c...568

Lenke til kommentar

Jeg hadde noe ferie for en stund tilbake, hvor samme tanken slo meg. Plassen jeg jobber på er for all del en fin plass, med mye fine folk, men samtidig føler man at man hele tiden jobber mot systemet for å kunne gi gode kundeopplevelser i stedet for med systemet. Så etter litt refleksjon, så gikk oppsigelsen inn.

Så nå skal jeg gjøre et godt forsøk på å være "arbeidsledig" i et år eller to. Men for å føle at jeg i det minste deltar litt i samfunnet, så skal jeg fullføre et påbegynt studieløp. Gleder meg, samtidig som jeg gruer meg. Håper så meget at jeg kan bruke tiden fornuftig, og ikke bare ender opp på sofaen døgnet rundt. Blir uansett et enormt skifte for en person hvor jobben har vært tilnærmet hele identiteten.

 

Lenke til kommentar
Gjest 8369c...568 skrev (13 timer siden):

Og det er ikke bare oss. Rett etter fellesferien er tiden hvor jobbsiden til finn.no har mest aktivitet blant jobbsøkere. Da har folk fått tid til å reflektere over alt de ikke liker med jobben.

Det har nok også med at starten av hausten ofte er den travlaste tida for mange bransjer. Det er på ein måte då arbeidsåret starter med nye prosjekt og oppgåver, samt at det er ein del å ta igjen etter at alle har vært ute i sommarferie.
Det er kanskje litt ekstra fristane å ville sjå seg rundt etter andre moglegheiter når ein får den litt brå overgangen mellom å ha hatt heilt fri i tre veker og deretter rett tilbake til fullt køyr frå fyrste dag tilbake.

Lenke til kommentar

Vet ikke om de følelsene utmerker seg ekstra på sommeren. Men ferien går unna fryktelig fort. Skulle gjerne hatt en jobb jeg hadde en lidenskap for. Må være fint å glede seg til å gå på jobb om morgenen. Den dagen jeg vinner i lotto så blir det nok en justering av et eller annet slag. Syns det er stilig å lese om de som havner på skolebenken etter arbeidslivet. Aldri for seint å lære mer.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...