Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Reklamasjon og (lang!) reparasjonstid

JonH

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt fotoutstyr fra en større butikk. Det viste seg å inneha en feil helt fra starten så det ble sendt inn for reparasjon. Det tok litt tid og fikk etter hvert vite at de forlangte betaling for at det skulle ordnes ettersom det ble regnet som slitasje! De gikk raskt tilbake på dette når jeg henviste til ordredato.

Det ble sendt inn i starten av mai. Har vært i kontakt med de flere ganger men det virker ikke som om det blir gjort så mye. Det var meningen at det skulle brukes på en lengre fjelltur senere i sommer, men den planen blir nok ikke noe av. For meg virker de useriøse, og etter et søk på nett er jeg ikke alene om å ha samme erfaring når et produkt ikke virker slik det skal.

Kan jeg da heve kjøpet og heller bestille fra en annen butikk? Magefølelsen sier meg at det er mye raskere enn å vente på reparasjon. Og hvor lang tid kan man forvente at de skal bruke på å reparere et defekt produkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dei har hatt eit par månader på å fikse det ville eg gitt beskjed om at du hever kjøpet om dei ikkje har fiksa det innan ein kort tidsfrist, t.d. 5 dagar.

Om du har betalt med kredittkort kan du gå til kredittyter om seljar ikkje godtar hevinga. Kontakt banken for reklamasjon i så tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...