Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er de fleste menn alltid så forsiktige når det gjelder å nærme seg damer?


Anbefalte innlegg

Gjest 58e91...7d3
knopflerbruce skrev (9 minutter siden):

Samme med menn. Man setter jo ikke like mye pris på at noen man ikke under NOEN omstendighet ville tatt i med ildtang romantisk plutselig begynner å tafse på deg, men hvis det er en barmfager ung kvinne blir jo heller sånn "oh, hellllooo theeerrreeee".

Ikke er det noe galt i det, heller. Ingen er programforpliktet til å ta seg nær når noen går over streken, men den som velger å gjøre det må godta risikoen og at A ikke reagerte betyr ikke at B godtar den samme oppførselen. Går du utenfor normal folkeskikk, legger du makten i neven til den du "gjør noe mot" om vedkommende til si fra eller ikke.

Forøvrig er jo nettopp dette essensen: "ånei, jeg kan ikke si noe til damer lenger uten å få metoo på meg" er jo nettopp en referanse til dette med at attraktive personer kan slippe billigere unna. Men hva så? Det er fortsatt et ganske bredt vindu av NORMAL oppførsel som er gangbart. Hvis noen av disse wannabe-attractive-masculine-man-folka ikke har noe bedre verktøy for sjekking enn å herme etter dårlig oppførsel fra attraktive menn, er det hverken samfunnet eller kvinnene som er problemet - men disse middels attraktive mennenes valg av forbilder og inspirasjon.

Dette er sant og det er så rart at enkelte menn ikke klarer å tenke seg frem til dette selv. Det er faktisk bare minimum. 

Å oppføre seg anstendig får deg ikke anmeldt eller anklaget for trakassering. Blir du ledd av eller får et frekt svar tilbake så er det nok en frekk frøken du prøvde å sjekke opp, men svelg det og gå videre. Det er ikke verre. Ingen skylder deg noe. Ikke hat andre kvinner fordi èn dame oppførte seg dritt. Opplever du at samtlige kvinner oppfører seg dritt, vel du har ytringsfrihet, skriv i avisa om det eller noe slik damer gjør når noe går galt.

Hadde en mann jeg ikke syntes var attraktiv kommet opp til meg og sagt "du jeg syns du er søt har du lyst til å bli bedre kjent?" eller noe i den dur så hadde det vært sjarmerende, men jeg hadde nok avvist. Eller nei, jeg er for hyggelig, så hadde sikkert slått av en prat da jeg ikke vil såre noen. Hadde en attraktiv mann kommet opp til meg og sagt det samme hadde jeg sett etter kompisene hans for å se om de fniser, for han må ha tapt et veddemål. Jeg hadde sagt "takk men nei takk" og sikkert gått. 

Hadde en mann på 50+ prøvd seg hadde jeg kalt han gris. Fordi det er creepy og ekkelt. Driter i deres biologiske dusteinstinkt, dere kan oppføre dere, jeg vil ikke knulle gamle menn og de fleste unge kvinner vil ikke det heller med mindre de har traumer fra helvete eller har hatt en fæl pappa eller vil tjene penger. Det er creepy at gamlinger vil pule ungjenter, å befrukte jenter burde dere være ferdig med for lengst den alderen og det er ingen unnskyldning for å sjekke opp og tafse jenter som kunne snart vært barnebarnet deres. 

 

Anonymous poster hash: 58e91...7d3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...