Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er de fleste menn alltid så forsiktige når det gjelder å nærme seg damer?


Anbefalte innlegg

Du ser, det beste er bare å gå "flat out" i starten. Hvis du ser en vakker dame som du har litt lyst på, så er det bare og kontakte henne og være direkte fra starten av. Jeg er aldri redd for å ta kontakt med ei jente som jeg synes er sexy, uavhengig av situasjonen. Og oftere enn sjeldent, så lykkes jeg veldig bra med denne tilnærmingen, gitt at jeg har valgt ut riktig taktikk. Og en skal aldri være redd for å feile, er man det så kommer man intet sted.

Den siste dama som jeg sjekka opp, var midt i sentrum i en mellomstor norsk by (dette var på dagtid). Jeg gikk i shorts og bar overkropp med solbrillene på - jeg sa hei, at jeg liker henne, presenterte meg selv og spurte om hun hadde behov for en mannlig stripper. Etter en kortere samtale på tja, en 3-4 minutter så hadde jeg hennes mobilnummer, og resten er historie. Ellers så plukket jeg også opp 2x vakre damer for ikke så altfor lenge siden ved å prate italiensk, etter kort tid så spurte jeg om de hadde lyst til å følge meg til hotellrommet for litt vin. Og vel, resten er historie.

Jeg har aldri spart på kreftene når det kommer til damer, isteden så gjør jeg det klart for dem at jeg synes at de er veldig vakre og/eller sexy samt at jeg har lyst på henne. Den forsiktige måten er, etter mitt skjønn, bare bortkasta tid. Og ærlig så talt, så forstår jeg bare ikke hvorfor de aller fleste gutta alltid er så redde for å ta kontakt med en eller flere chicks.

Så spørsmålet er, hvorfor er de aller fleste menn alltid så forsiktige av seg når det kommer til damer?

Endret av Joeal88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er klok av skade kanskje. Når det blir overveldende mange kvinner som vil ha noe fra en så blir det vanskelig å forholde seg til det eller se hvorfor en skulle være bedre enn en annen.

Quote

Choice overload or overchoice is a cognitive impairment that occurs during a decision-making process when we are presented with too many options we cannot easily choose between. Our ability to make a good decision is reduced by the overload of choices, as is our satisfaction with the final decision.

Dette er ofte saken ellers også. Når folk står fast i livet så er det ofte ikke fravær av muligheter, men at det er så mange muligheter til forbedring at man blir overveldet. Jo mer man sliter eller dårligere man har det, desto mer er det som kan forbedres.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg mener det koker ned til selvfølelse. Det er lett å nærme seg damer om man takler å bli avvist, men har du lav selvfølelse kan det være svært tungt. Sammenlign det med høydeskrekk. Noen har det, andre ikke. Har du høydeskrekk så er det ekstremt krevende å gå nærme kanten. Har du lav selvfølelse er det ekstremt krevende å risikere avvisning.

Minner meg om en video jeg så for en del år siden. En fyr gikk bort til tilfeldige damer på gata og sa hei, også spurte han om de var interessert i å gå et sted å ha sex med ham. Veldig få ble spesielt opprørt av spørsmålet. Slik jeg husker det måtte han spørre ca. 20 stykker før det var en som sa ja. Han: "Do you want to go somewhere and have sex with me?" Hun: <så litt på ham noen sekunder og tenkte> og sa "Yeah, sure." Fyren ble overrasket av svaret og var helt "really? ... oh, okey..." Også gikk de.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva "forsiktig" betyr i denne sammenheng, men jeg må anta det betyr en ikke-påtrengende og ydmyk herremann som i sakte tempo sjekker opp damene. Vi vet at litt over 50% av ekteskap faktisk varer livet ut, så halvparten av alle menn der ute er interessert i et langvarig forhold. Èn partner er godt nok for mange, og dette forholdet skal fungere. Man må selvfølgelig bruke tid på å finne en god match. One night stand er godt kun der og da, men gir ingen fremtidig lykke, tvert imot.

Lenke til kommentar

For å generalisere grovt er vel menn glad i at ting er under kontoll og noenlunde forutsigbart, som for eks fikse noe mekanisk, bygge ting, mekke, programmere, trene, osv. Med andre der en kan prøve og feile innenfor relativt sikre rammer. 

Å tilnærme seg en vakker kvinne kan fort by på mange variabler og ikke minst følelser, og det frastøter en del av gutta. Egentlig er det best å få dette unnagjort i ungdomstiden så en ikke blir helt avstumpet. Når det er sagt trenger ikke alle å være en storsjarmør heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (17 minutter siden):

For å generalisere grovt er vel menn glad i at ting er under kontoll og noenlunde forutsigbart, som for eks fikse noe mekanisk, bygge ting, mekke, programmere, trene, osv. Med andre der en kan prøve og feile innenfor relativt sikre rammer. 

Å tilnærme seg en vakker kvinne kan fort by på mange variabler og ikke minst følelser, og det frastøter en del av gutta. Egentlig er det best å få dette unnagjort i ungdomstiden så en ikke blir helt avstumpet. Når det er sagt trenger ikke alle å være en storsjarmør heller.

Best å få det unnagjort i tenåra, 20 års aldreren ja, om man skal dra i land et kresent Norsk kvinnfolk,

Ja Norsk altså.

Ellers finnes det plenty av grisefine hygelige damer i Thailand og Filpippinene.

Endret av _R2D2_
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Selvtillitt er én ting, men det du beskriver er strengt tatt ikke vanlig oppførsel i store deler av verden eller historisk - og de fleste mennesker er heller ikke fullstendig blottet for sjenanse. Du hadde jo ikke peiling på hvem den dama var eller hvordan personligheten hennes er.

Det ligger ikke normalt i den norske/nordeuropeiske kulturen å oppføre seg slik. I post-#metoo-alderen er det også risikabelt til tider.

Nå er jeg 43 år, men jeg prøver gjerne å finne ut av hvem de er, før jeg bestemmer meg for om jeg er interessert.

Er du bare interessert i det fysiske? Er jo en ærlig sak det også så lenge du behandler folk med respekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (2 timer siden):

Best å få det unnagjort i tenåra, 20 års aldreren ja, om man skal dra i land et kresent Norsk kvinnfolk,

Ja Norsk altså.

Ellers finnes det plenty av grisefine hygelige damer i Thailand og Filpippinene.

Tenkte egentlig på det å kunne ta kontakt med en elskovsinteresse på en smakelig måte, men det er sikkert greit å ha en plan B også.

 

  

Lenke til kommentar
On 22.7.2024 at 9:35 AM, Joeal88 said:

Du ser, det beste er bare å gå "flat out" i starten. Hvis du ser en vakker dame som du har litt lyst på, så er det bare og kontakte henne og være direkte fra starten av. Jeg er aldri redd for å ta kontakt med ei jente som jeg synes er sexy, uavhengig av situasjonen. Og oftere enn sjeldent, så lykkes jeg veldig bra med denne tilnærmingen, gitt at jeg har valgt ut riktig taktikk. Og en skal aldri være redd for å feile, er man det så kommer man intet sted.

Den siste dama som jeg sjekka opp, var midt i sentrum i en mellomstor norsk by (dette var på dagtid). Jeg gikk i shorts og bar overkropp med solbrillene på - jeg sa hei, at jeg liker henne, presenterte meg selv og spurte om hun hadde behov for en mannlig stripper. Etter en kortere samtale på tja, en 3-4 minutter så hadde jeg hennes mobilnummer, og resten er historie. Ellers så plukket jeg også opp 2x vakre damer for ikke så altfor lenge siden ved å prate italiensk, etter kort tid så spurte jeg om de hadde lyst til å følge meg til hotellrommet for litt vin. Og vel, resten er historie.

Jeg har aldri spart på kreftene når det kommer til damer, isteden så gjør jeg det klart for dem at jeg synes at de er veldig vakre og/eller sexy samt at jeg har lyst på henne. Den forsiktige måten er, etter mitt skjønn, bare bortkasta tid. Og ærlig så talt, så forstår jeg bare ikke hvorfor de aller fleste gutta alltid er så redde for å ta kontakt med en eller flere chicks.

Så spørsmålet er, hvorfor er de aller fleste menn alltid så forsiktige av seg når det kommer til damer?

Det går jo på selvtillit og om man takler å bli avvist.

Jeg nærmer meg 50, og har ikke noe problem med å ta kontakt, men kommer litt an på dagsformen. Selvsikkerheten kom litt med alderen for min del.

Har aldri løpt rundt i baris i sentrum og latet som jeg var italiener, men denne approachen her har laget mange morsomme kvelder. Fungerer godt i alle land. Og både på lunsjrestaurant, pub eller campingplass.

Finne et bord med en jentegruppe som passer i antall og utseende. 
Presenterer meg selv og sier at jeg og kameratene mine er ute for å ha det gøy og at vi la merke til at det satt en gjeng med vakre damer her som ser ut som de kanskje har sammenfallende plan. 
Så spør jeg hvem de er og hva planen er for kvelden og om de kunne være interessert i å snakke med oss, at vi setter oss på bordet dems.

Avhengig av settingen og svarene så gir jeg de betenkningstid ved at jeg sier jeg er på vei til baren eller noe og at jeg kommer tilbake når de har fått kikka litt på kompisene mine.

Avhengig av tid på døgnet og om det er hvit duk restaurant, after-ski eller strandbar presenterer jeg meg og kompisene litt forskjellig

Alt fra helt ærlig og rett frem og seriøst, til «dere burde møte kameratene mine de har ordna økonomi og store tisser. Kan vi komme og sette oss her?»

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror intelligente kvinner vil se en slik direkte måte på som om mannen da er slik mot andre kvinner og derfor vil fare varsel dukke opp. Lite intelligente kvinner vil selvfølgelig hoppe på. Tror nok nordmenn flest har en sunn holdning til "dating", tregt men sikkert. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Forsiktige???? Har helt annen erfaring.

Du møter ikke de forsiktige guttene. Fordi de er forsiktige.

Litt som med asylsøkere og kriminalitet, så kommer ikke om majoriteten som er lovlydige til syne, mens man hører alt om dem som ikke er det.

Det er lett å bygge fordommer basert på et utvalg som eksponerer seg selv for kritikk.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (På 22.7.2024 den 9:35 AM):

Du ser, det beste er bare å gå "flat out" i starten. Hvis du ser en vakker dame som du har litt lyst på, så er det bare og kontakte henne og være direkte fra starten av. Jeg er aldri redd for å ta kontakt med ei jente som jeg synes er sexy, uavhengig av situasjonen. Og oftere enn sjeldent, så lykkes jeg veldig bra med denne tilnærmingen, gitt at jeg har valgt ut riktig taktikk. Og en skal aldri være redd for å feile, er man det så kommer man intet sted.

Den siste dama som jeg sjekka opp, var midt i sentrum i en mellomstor norsk by (dette var på dagtid). Jeg gikk i shorts og bar overkropp med solbrillene på - jeg sa hei, at jeg liker henne, presenterte meg selv og spurte om hun hadde behov for en mannlig stripper. Etter en kortere samtale på tja, en 3-4 minutter så hadde jeg hennes mobilnummer, og resten er historie. Ellers så plukket jeg også opp 2x vakre damer for ikke så altfor lenge siden ved å prate italiensk, etter kort tid så spurte jeg om de hadde lyst til å følge meg til hotellrommet for litt vin. Og vel, resten er historie.

Jeg har aldri spart på kreftene når det kommer til damer, isteden så gjør jeg det klart for dem at jeg synes at de er veldig vakre og/eller sexy samt at jeg har lyst på henne. Den forsiktige måten er, etter mitt skjønn, bare bortkasta tid. Og ærlig så talt, så forstår jeg bare ikke hvorfor de aller fleste gutta alltid er så redde for å ta kontakt med en eller flere chicks.

Så spørsmålet er, hvorfor er de aller fleste menn alltid så forsiktige av seg når det kommer til damer?

Noen som har sett for mange YouTube-videoer igjen?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Er det én ting jeg kunne ønske meg, så var det mer forsiktige gutter:

- Jeg opplevde å måtte slutte å trene på to EVO-sentre da ble sjekket opp av menn som ikke tok nei for et nei. PT-ene tilsnakket vedkommende på det ene senteret, uten at det hjalp. Jeg får fortsatt meldinger fra han ene som sier at han ikke klarer å slutte å tenke på meg. 

- I jobb, blitt sjekket opp av eldre avdelingssykepleier og flere kollegar langt opp i årene. Har sagt opp jobber pga dette. 

- Kan ikke trene utendørs uten å bli ropt og plystret etter. 

- Har blitt fulgt etter av menn i parkene her i Oslo. Enkelte slikker seg rundt kjeften og sier MHM SEXY.

- Var på NAV på et kurs en gang. Selv der ble jeg plystret etter. 

- jeg har blitt sjekket opp når jeg handlet på apotek og har sluppet å betale til tross for at jeg har institert på at jeg skal betale. 

- Har blitt fulgt etter av godt voksne menn hjem fra byen i hjemkommunen min. Da pappa fortsatt levde, ringte jeg pappa og spurte om han kunne komme til holdeplasset jeg skulle av på. Han som fulgte etter meg snudde momentant da jeg vinket og sa: "hei pappa". 

LET ME FUCKINGS BE!

Jeg har også blitt sjekket opp på "ordentlig" måte, dvs forsiktig. Det var jo blant annet sånn jeg endte opp med kjæresten min. Forsiktig er best.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Er man attraktiv på en eller flere måter er det bare å kjøre på.

Er man mindre attraktiv må man være forsiktig siden det fort kan regnes som trakkasering. Noe som er forbudt.

Er man uattraktiv lar man damene være i fred. Det er normal folkeskikk.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...