Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er greit å være oppmerksom på at selv om tilbudet står ved lag på nettsidene deres er umulig å få bestilt når man slår inn en adresse. Det viser seg at Allente ikke tilbyr trådløst brebånd på adressene man slår inn. Tilbudet burde kanskje vært fjernet fra nettsidene siden de ikke kan levere.

En potensiell årsak kan være at Telenor som eier 50% av Allente heller vil selge sine egne abonnement til en langt høyere pris. Allente bruker Telenors nett og Telenor har ingen problemer med å levere. Det er nok liten tvil om utstrakt samarbeid i bransjen og manipulering av kundemassen. Trolig ulovlige greier og fint om en eller annen instans kunne kikket nærmere på praksisen operatørene benytter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Kan dette ha noe å gjøre med kapasiteten i nettet på de enkelte stedene i landet? De kan levere hos meg, i nærheten av Lillestrøm.

Forøvrig ikke aktuelt, siden det er to leverandører av kablet bredbånd her...

PS. Sjekket en adresse i Oslo, som ligger 100 m fra senderen til Telenor, og som har 5G. Der kunne de ikke levere.

Endret av NorsknRev
Tilføyelse
Lenke til kommentar
NorsknRev skrev (4 minutter siden):

Kan dette ha noe å gjøre med kapasiteten i nettet på de enkelte stedene i landet? De kan levere hos meg, i nærheten av Lillestrøm.

Forøvrig ikke aktuelt, siden det er to leverandører av kablet bredbånd her...

Nei, det er trolig ikke kapasitetsproblemer siden Telenor kan levere på samme adresse. Videre er det heller ikke begrensinger på å få mobilt bredbånd. På toppen av det hele reklamerer operatørene med streaming og andre ressurskrevende oppgaver. Hos Allente kan man slå inn vilkårlige adresser for å sjekke, og det får meg til å undre om det foreligger mer enn bare litt samarbeid mellom tilbyderne. 

Lenke til kommentar
Just now, Trulss said:

Prøv noen flere adresser, gjerne noen som allerede har tilgang via fiberkabel.

Har prøvd, m.a. områder der Altibox har bygd ut. Adressa vist i bildet har forøvrig fiber frå Telenor.

Men seriøst; du pisser ut drøye teorier om prissamarbeid mellom ISPer, og har fuck all å vise til. Ja, det er manglande konkuranse, men det har ei veldig naturleg årsak: i det en levrandør har bygd ut et område er det veldig lite lønnsomt for #2 å bygge ut. Det kan forklarast på utmerka vis uten å anta at det er skjult samarbeid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
barfoo skrev (11 minutter siden):

Har prøvd, m.a. områder der Altibox har bygd ut. Adressa vist i bildet har forøvrig fiber frå Telenor.

Men seriøst; du pisser ut drøye teorier om prissamarbeid mellom ISPer, og har fuck all å vise til. Ja, det er manglande konkuranse, men det har ei veldig naturleg årsak: i det en levrandør har bygd ut et område er det veldig lite lønnsomt for #2 å bygge ut. Det kan forklarast på utmerka vis uten å anta at det er skjult samarbeid.

Det er langt mer enn prissamarbeid inne i bildet her. Operatører fremstår som landsdekkende mens det i realiteten er et utbredt samarbeid om hvem som kan levere. Områder jeg snakker om er store norske byer, ikke bare enkeltområder på bygdenorge.

Lenke til kommentar
barfoo skrev (11 minutter siden):

Har prøvd, m.a. områder der Altibox har bygd ut. Adressa vist i bildet har forøvrig fiber frå Telenor.

Men seriøst; du pisser ut drøye teorier om prissamarbeid mellom ISPer, og har fuck all å vise til. Ja, det er manglande konkuranse, men det har ei veldig naturleg årsak: i det en levrandør har bygd ut et område er det veldig lite lønnsomt for #2 å bygge ut. Det kan forklarast på utmerka vis uten å anta at det er skjult samarbeid.

Det er langt mer enn prissamarbeid inne i bildet her. Operatører fremstår som landsdekkende mens det i realiteten er et utbredt samarbeid om hvem som kan levere. Områder jeg snakker om er store norske byer, ikke bare enkeltområder på bygdenorge.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Trulss said:

Det er langt mer enn prissamarbeid inne i bildet her. Operatører fremstår som landsdekkende mens det i realiteten er et utbredt samarbeid om hvem som kan levere. Områder jeg snakker om er store norske byer, ikke bare enkeltområder på bygdenorge.

Lol. Du fortsetter med å pisse ut påstander uten å underbygge det. Du får tipse konkuransetilsynet og nkom.

Endret av barfoo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
barfoo skrev (1 minutt siden):

Lol. Du fortsetter med å pisse ut påstander uten å underbygge det. Du får tipse konkuransetilsynet og nkom.

Du kan jo bare gå inn å slå inn vilkårlige adresser ;)
Men du spyr vel bare ut påstander før du har sjekket noe som helst?

Lenke til kommentar

Jeg sjekket 2 tidligere addresser i Oslo og en av dem fungerte og den andre ikke. Den som ikke fungerte hadde begrenset muligheter for bredbånd før kobberledningen gikk i stykker og tilbyr nå bare mobilt bredbånd. 

Men skal man ha mobilt bredbånd, så er det mange andre muligheter som Ice og Telia, så jeg ser egentlig ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...