Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Privat studie krever full betaling ved avbrudd før oppstart


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kommet i en ganske kinkig situasjon, da jeg i fjor høst (2023) meldte meg opp på et teamsmøte med et studie for å få mer informasjon om dette. I etterkant ble jeg tilsendt mye informasjon og salgsreklame for dette, og til slutt ble jeg oppringt av en fra studiet (trodde jeg). Som til slutt fikk meg påmeldt og signert kontrakt på oppstart av studie nå til høsten. Han var veldig pågående og fikk alt til å virke så fantastisk og at dette virket som det var noe for meg. Jeg var litt i tvil pga økonomien og sykdommen min (MS), da jeg prøvde å si at jeg ville helst avvente til det nærmet seg for å se om det fortsatt var aktuelt for meg. Men han ga seg ikke, så jeg tenkte at siden han sa studiet kom til å gå opp i pris neste år, så kom jeg til å "spare" meg 12 000kr nå. Prisen jeg skal betale for studiet er 105 800kr.. her fikk jeg da en privat nedbetalingsplan med selve kursholder som var rentefri. Helt tipptopp tenkte jeg, da jeg sa økonomien er ganske vesentlig for meg for øyeblikket, så såg han det som siste mulighet til å "dra meg inn".

Han jeg da snakket med over telefonen fikk jeg nå forrige uke vite at var en selger som fikk provisjon for å få meg til å signere kontrakten. Dette blir jeg da informert om når jeg snakker om å avbryte studiet. Og at de brukte mye penger på selgere som skulle få inn studenter som feks meg på studiet deres.. for meg virker dette veldig desperat og uprofesjonelt. Og hadde jeg visst at han jeg snakket med, var en selger som var leid inn, så hadde jeg aldri tatt de telefonsamtalene med han.. det er ikke mitt problem at de velger å bruke penger på selgere. Men de får det til å virke som at dette er en stor kostnad som jeg vil måtte erstatte..

Jeg skulle også få tilgang til studiet mye tidligere slik jeg fikk god tid på meg i forkant til å lese meg opp før de praktiske undervisningene startet opp (nå 20. August). Dette så jeg aldri noe til, og det lå heller ikke inne noe på brukeren min om at jeg var oppmeldt til noe studie. Dette purret jeg på nå 7.juli fordi jeg synes det her hadde gått altfor lang tid siden kontrakten ble signert.. og dette burde de ha ordnet opp og informert meg om senest uken etter signering av kontrakten. 

Jeg har nå sett over kontrakten min x antall ganger, og prøvd å snakke med de som driver studiet om at jeg ikke ønsker å gå dette lenger. Men de krever da at jeg må betale hele beløpet, siden de mener det står spesifisert i kontrakten. Dette finner jeg ikke, og jeg har etterlyst mer informasjon om kontrakten viss det skulle være tilfellet at jeg mangler en vesentlig del.

Da de sier jeg fikk tilgang på alle modulene i oktober, noe jeg ikke så noe til.. men så sa de først IDAG at dette var på den andre mailen min. Da jeg har 2 mailer jeg bruker.. Dette ble jeg heller ikke informert om... og jeg var inne på nettsiden deres den 7.juli (som de poengterer og mener at jeg da kan ha benyttet meg av studiet på), for se om jeg var påmeldt eller ikke, og om jeg hadde fått tilgang til modulene. Men dette hadde ikke kommet inn, så da sendte jeg de en mail og purret på dette og studieplan mtp at de praktiske undervisningene er i Oslo, og jeg bor i Ålesund.  Så da må jeg ordne med overnatting og flyreiser til godn tid før oppstart, for å unngå altfor dyre reiser. Det fikk jeg svar på samme dagen og det ble først da sendt ut en felles mail om studiestart i Oslo..

Men så har usikkerheten min rundt hele studiet kommet til den konklusjonen om at jeg er ikke kapabel til å ta det pga både min helse og økonomi. Og jeg har virkelig prøvd å være hyggelig å si at jeg ikke er interessert lenger, og vil avbryte studiet. Da det står i kontrakten at om jeg bryter før oppstart (som er i august), så kreves det kun registreringsavgiften.  Men om det er etter oppstart, så kreves det 60% av studieavgiften. Men i kontrakten står det ikke noe beløp på registreringsavgiften, så jeg spurte de hva den var. Og da sa de at de ikke opererer med registreringsavgift, det er da hele beløpet som må betales. Dette er for meg veldig merkelig, da det står spesifisert registreringsavgift i avsnittet om studieavbrudd.. og veldig merkelig at det da skal være "billigere" for meg å avbryte studiet etter oppstart..

De prøver også så hardt som mulig for å tilpasse studiet for meg mtp MS sykdommen som er en stor del av grunnen til at jeg ønsker å avbryte før jeg starter opp. Og prøver å overbevise meg om at dette er noe de er helt sikker på at er riktig for meg og at jeg ikke kommer til å angre på.. men jeg har sett meg lei av måten de snakker til meg på, og ikke forstår min situasjon og kan akseptere denne. Jeg skal til legen for å få det skriftlig at jeg ikke lenger er så kompetent som jeg skulle ønske jeg var, til å ta det studiet. For å forhåpentligvis slippe unna å måtte betale hele summen de er så påståelige på at jeg må betale..

 

Jeg legger ved kontrakten her, så dere kan se selv, og gjerne komme med innspill og tilbakemelding på denne fortvilte situasjonen som drar livet ut av meg.. 

Hva burde jeg gjøre her, og har jeg feil eller rett i det som står i kontrakten om registreringsavgiften og hva jeg eventuelt må betale for at jeg trekker meg før studiestart.. alt skal foregå på nett av det teoretiske så det er sagt.

Screenshot_20240721_131130_OneDrive.jpg

Screenshot_20240721_131145_OneDrive.jpg

Screenshot_20240721_131153_OneDrive.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen ekspert, men slik jeg tolker det: 

Første linje på punkt 7 i kontrakten din.

image.png.8004167b1ef5262ac6ed1d921530c8e0.png

 

Angrefristen din har utløpt. 

Dessverre for din del, så står det i kontrakten at oppstart fort studiet var i Q3 i 2023 - og skulle ende i Q4 i 2024. 

"Q3" er ingen dato, og en litt rar måte å beskrive en tid på i en kontrakt. Og dersom du også ser på nettsidene til denne "skolen" - at de opererer med andre datoer for studiestart, så kan du klage inn dette til Forbrukerrådet.

Dette hadde jeg gjort:

- Finn og ta skjermskudd/utskrift av nettsidene der det står at studiestart skal angivelig være 20 august. 
- Skriv en formell klage til skolen, der du så kort og presist forklarer at du ikke har til hensikt å starte studiet, og ønsker å avslutte kontrakten; etter punkt 7 i kontrakten. 
- Vis til at studiestart var påtenkt 20 august (legg ved skjemskudd på dette), og at du ikke forsto hva "Q3 - 2023" betydde i praksis i kontrakten.
-  Avslutt med at: Dersom klagen ikke blir tatt til følge, ser du ingen annen utvei enn å klage inn saken til Forbrukerrådet. 

Men; Rent praksis har "skolen" sitt på sitt tørre. Men du har blitt villedet, og med en selgerpraksis som er aggressiv og mot det som er normalt når det gjelder studiestart, rettigheter og lignende. Det kan veie for deg, og ofte så heller Forbrukerrådet mot din favør i slike tilfeller. Men da må du argumentere bra for deg. 

Andre enn meg er nok mer kvalifisert til å uttale seg om dette enn meg. 

Når det er sagt... disse private høyskolene er stort sett noe dritt. Men det er bare min mening. :)






 

Endret av Milhouse85
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hva jeg tenker:

Kurset har åpenbart ikke begynt enda, så her mener jeg det er enkelt å trekke seg fra kontrakten i henhold til punkt 7. Siden det ikke finnes noen registreringsavgift er det ingenting å betale. Om kursholder mener kurset skulle ha startet i 2023 så har de misligholdt avtalen.

 

Send en skriftlig beskjed til kursholder om at du trekker deg. Kort og enkelt, ikke snakk deg bort i masse detaljer. Ikke betal noe som helst. Ved eventuelle inkassokrav forteller du inkassoselskapet at du har trukket deg i henhold til avtalen, og at du ikke skylder noe. De kan ikke kreve deg for noe, heller ikke inkassogebyr, fordi saken er omtvistet. Kursholder må deretter ta saken til forliksrådet der du og kursholder uttaler dere, og noen kommuneansatte vil komme med en dom. Er det uklart for forliksrådet hva som er riktig vil de som regel ikke kreve noen betaling, og deretter avslutte saken. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, da skal jeg få informert de om at jeg ikke fortsetter studiet for 3. gang i år.. :)

Første praktiske samling starter ikke før 20.august nei. Og utifra det de skriver om oppstart av studie, så begynner det ikke før august. Jeg skrev til de i mars også og sa jeg ønsket å trekke meg, men de la frem saken som at da må jeg betale hele for studiet, siden de hadde gitt selgeren som fikk meg inn på studiet en provisjon på 40 000kr.. 

Og grunnen til jet signerte i fjor,  va fordi de sa at studieavgiften skulle øke med 12 000kr neste år (2024). Dette såg jeg nå, at det har heller ikke skjedd.  Studiet har økt med 50kr per semester. Og dette var hovedgrunnen til at jeg signerte ifjor og ikke nå i vår. I vår hadde jeg nok heller ikke kommet til å bli student hos dem, pga min nåværende situasjon. Bare for å ha dette sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (4 timer siden):

Jeg er ingen ekspert, men slik jeg tolker det: 

Første linje på punkt 7 i kontrakten din.

image.png.8004167b1ef5262ac6ed1d921530c8e0.png

 

Angrefristen din har utløpt. 

Dessverre for din del, så står det i kontrakten at oppstart fort studiet var i Q3 i 2023 - og skulle ende i Q4 i 2024. 

"Q3" er ingen dato, og en litt rar måte å beskrive en tid på i en kontrakt. Og dersom du også ser på nettsidene til denne "skolen" - at de opererer med andre datoer for studiestart, så kan du klage inn dette til Forbrukerrådet.

Dette hadde jeg gjort:

- Finn og ta skjermskudd/utskrift av nettsidene der det står at studiestart skal angivelig være 20 august. 
- Skriv en formell klage til skolen, der du så kort og presist forklarer at du ikke har til hensikt å starte studiet, og ønsker å avslutte kontrakten; etter punkt 7 i kontrakten. 
- Vis til at studiestart var påtenkt 20 august (legg ved skjemskudd på dette), og at du ikke forsto hva "Q3 - 2023" betydde i praksis i kontrakten.
-  Avslutt med at: Dersom klagen ikke blir tatt til følge, ser du ingen annen utvei enn å klage inn saken til Forbrukerrådet. 

Men; Rent praksis har "skolen" sitt på sitt tørre. Men du har blitt villedet, og med en selgerpraksis som er aggressiv og mot det som er normalt når det gjelder studiestart, rettigheter og lignende. Det kan veie for deg, og ofte så heller Forbrukerrådet mot din favør i slike tilfeller. Men da må du argumentere bra for deg. 

Andre enn meg er nok mer kvalifisert til å uttale seg om dette enn meg. 

Når det er sagt... disse private høyskolene er stort sett noe dritt. Men det er bare min mening. :)






 

Takk for svar!  Det jeg synes er uklart i denne kontrakten er hva registreringsavgiften er, for den er ikke nevnt noe annet sted. Og punktene under punkt 7 skjønner jeg meg heller ikke helt på. Får jeg 40% tilbake hvis jeg avslutter studiet etter det er påbegynt? Altså "bare" betale 60%? Det er mye jeg synes skurrer med hele opplegget, og måten de svarer meg på er unnvikende og lite tydelig. Jeg fikk beskjed om at studiet skulle øke med 12 000kr over nyttår, derfor signerte jeg før nyttår. Men dette viser seg ikke å stemme heller,  da det kun har økt med 50kr per semester..

Jeg skulle i teorien få tilgang til alt studiemateriell ifjor, men dette så jeg aldri noe til, men de mener jeg gjør det siden de så jeg var innlogget på brukeren min på siden deres. Da var jeg inne for å se om det var kommet inn noe studiestoff ja, men så det at det ikke sto at jeg var påmeldt noe studie, så da lurer jeg også på hvordan jeg skulle klare å finne studiemateriellet..

 

Men takk for et flott svar, krysser fingrene for at det her kan gå greit :)

Lenke til kommentar
StineR skrev (21 minutter siden):

Takk for svar!  Det jeg synes er uklart i denne kontrakten er hva registreringsavgiften er, for den er ikke nevnt noe annet sted. Og punktene under punkt 7 skjønner jeg meg heller ikke helt på. Får jeg 40% tilbake hvis jeg avslutter studiet etter det er påbegynt? Altså "bare" betale 60%? Det er mye jeg synes skurrer med hele opplegget, og måten de svarer meg på er unnvikende og lite tydelig. Jeg fikk beskjed om at studiet skulle øke med 12 000kr over nyttår, derfor signerte jeg før nyttår. Men dette viser seg ikke å stemme heller,  da det kun har økt med 50kr per semester..

Jeg skulle i teorien få tilgang til alt studiemateriell ifjor, men dette så jeg aldri noe til, men de mener jeg gjør det siden de så jeg var innlogget på brukeren min på siden deres. Da var jeg inne for å se om det var kommet inn noe studiestoff ja, men så det at det ikke sto at jeg var påmeldt noe studie, så da lurer jeg også på hvordan jeg skulle klare å finne studiemateriellet..

 

Men takk for et flott svar, krysser fingrene for at det her kan gå greit :)

Det bør gå greit. Men du må kanskje krangle litt. Men så lenge du formulerer det godt, objektivt og rett på sak - uten å bruke en mengde "emosjonelle fortellende ord" - så vil dem nok droppe saken kjapt; vil jeg tro.

Har du hatt vedvarende lavinntekt, så kanskje du har rett på fri advokathjelp?
Noen kommuner har også gratis rådgivende advokathjelp du kan få på biblioteket en dag i måneden, og lignende (tilbudet varierer mye fra kommune til kommune).

Jeg tror det går greit, så lenge du skriver en velformulert og godt begrunnet klage. Med tydelig beskjed om at du kommer til å ta saken videre, enten med Forbrukerrådet eller advokat - dersom det blir nødvendig. 

Et tips: Unngå bruk av ord som "kan, burde, kanskje, muligens, sannsynligvis" - og lignende.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Tok meg friheten til å lage en mal. 

 

Sitat

Kontaktperson v/
Norges Idretts og helseinstitutt 
Adresse

Ditt Navn
Adresse

Oppsigelse av studiekontrakt

Høsten 2023 ble deltok jeg på et møte om studie XXX, der jeg i ettertid mottok mye informasjon - før jeg *DATO* ble kontakten av en selger jeg oppfattet som meget pågående, og som ga meg et tidspress på å skrive under kontrakten.

Jeg har alltid vært i god tro at oppstart av studiet skulle skje påfølgende år, 20 august 2024. Noe som også kommer frem på deres nettsider, og i informasjon fra XXX. Det er normal praksis for de fleste studier i Norge har oppstart i august. 

På bakgrunn av informasjon gitt av selgere, møte jeg deltok på, samt informasjon fra deres egen nettside. Tok jeg det som en selvfølge at studiestart skulle skje førstkommende august påfølgende år. Jeg tenkte derfor ikke videre på dette, og har dessverre oversett at det står "Q3 2023" i kontrakten. Jeg syns også det er påfallende merkelig at dere bruker "Q" som en anvisning på dato - istedenfor å skrive en normal dato.

Dere har sendt meg innloggingsinformasjon til deres portal, men da jeg logget inn - så jeg heller ikke noe studiemateriale, eller noe som helst annen informasjon. Jeg var i den tro at dere åpnet og klargjorde min brukerprofil på deres portal, til studie oppstart påfølgende år - i august 2024.

Jeg ønsker å si opp studiekontrakten, og henviser til punkt 7 i kontrakten - som tillater meg å si opp kontrakten før studiestart. Noe jeg bestemt mener skulle vært august 2024. At dere har skrevet "Q3 2023" i kontrakten er for meg helt ulogisk, og uten rasjonalitet i forhold til hva et studieløp i Norge innebærer. 

Jeg er derfor helt uenig deres påstand om at mine studier angivelig allerede skal ha vært aktiv, kort tid etter at kontrakten blir skrevet under. Det er også påfallende at dere har har aggressive selgere, som er lønnet på provisjon - som gir inntrykk av at tidsvinduet er kort - og som etter mitt syn gir misvisende og motstridende informasjon utfra hva jeg selv har lest meg til på deres nettsider. 

Derfor ber jeg innstendig om av kontrakten blir avsluttet - og at fakturaen for studieløpet bortfaller. 

Ved å opprettholde kravet, vil jeg ta saken videre til Forbrukerrådet, og dersom det er nødvendig benytte juridisk hjelp fra advokat. Det kan også være aktuelt å ta kontakt med media.

For ordens skyld; et krav fra dere vil under ingen omstendigheter bli betalt.

Jeg håper på enighet, og at vi kan unngå videre uenighet.


Med vennlig hilsen
XXX


Noe sånt... jeg skrev det kjapt; så ta forbehold om skrivefeil og lignende... 😜

Endret av Milhouse85
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (2 timer siden):

Tok meg friheten til å lage en mal. 

 


Noe sånt... jeg skrev det kjapt; så ta forbehold om skrivefeil og lignende... 😜

Det var jo utrolig bra skrevet på så kort tid, denne malen vil jeg ta utgangspunkt i, og eventuelt legge til noe om jeg får mer informasjon som kan være relevant å ta med. Tusen takk! Dette var helt fantastisk 😁

Lenke til kommentar

Jeg ville vært forsiktig med å nevne at det står noe om 2023 i kontrakten. Dette blir bare relevant om det er noe kursholder begynner å ta opp selv som et argument, og da er vi over på kursholders mislighold av egen kontrakt.

 

Registreringsavgiften hadde de allerede sagt at de ikke opererte med?

Endret av Sir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
StineR skrev (4 timer siden):

Takk for svar, da skal jeg få informert de om at jeg ikke fortsetter studiet for 3. gang i år.. :)

Første praktiske samling starter ikke før 20.august nei. Og utifra det de skriver om oppstart av studie, så begynner det ikke før august. Jeg skrev til de i mars også og sa jeg ønsket å trekke meg, men de la frem saken som at da må jeg betale hele for studiet, siden de hadde gitt selgeren som fikk meg inn på studiet en provisjon på 40 000kr.. 

Og grunnen til jet signerte i fjor,  va fordi de sa at studieavgiften skulle øke med 12 000kr neste år (2024). Dette såg jeg nå, at det har heller ikke skjedd.  Studiet har økt med 50kr per semester. Og dette var hovedgrunnen til at jeg signerte ifjor og ikke nå i vår. I vår hadde jeg nok heller ikke kommet til å bli student hos dem, pga min nåværende situasjon. Bare for å ha dette sagt.

At de har betalt en selger provisjon vedrører ikke deg. Skal du også betale fordi de har hatt reklame for kurset i Dagbladet, og fordi de har ansatte og lokaler?

Lenke til kommentar
Sir skrev (18 minutter siden):

At de har betalt en selger provisjon vedrører ikke deg. Skal du også betale fordi de har hatt reklame for kurset i Dagbladet, og fordi de har ansatte og lokaler?

Nei det er akkurat det jeg også mener. Hvorfor skulle de nevne dette for meg i det hele tatt..? For å gi meg dårlig samvittighet for at dem taper penger på at jeg ombestemte meg angående et studie som skulle påvirke min fremtid..? Føler de griper alle argument de kommer på å bruke mot meg, for å overbevise meg om at dette er et studie som jeg ikke kommer til å angre på at jeg tar..

Lenke til kommentar

Jeg forstår det om du føler litt på det, men du har ikke gjort noe galt her. Håper du husker på det. Det virker som du er en veldig samvittighetsfull person, så ikke la de utnytte det. Om du føler det blir utfordrende, så kan du alltids be en du stoler på om å ta dialogen med kursholder på dine vegne.

Lenke til kommentar
Sir skrev (2 timer siden):

Jeg forstår det om du føler litt på det, men du har ikke gjort noe galt her.

Hæ? Nei. Ts framstår som naiv og må lære seg å si nei (evt. nei takk). Selgere har en jobb og det er å dra i land et salg. Det gjør de åpenbart ved å bl.a. lyve for å dra slike naive mennesker inn i en avtale med useriøse aktører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 minutt siden):

Hæ? Nei. Ts framstår som naiv og må lære seg å si nei (evt. nei takk). Selgere har en jobb og det er å dra i land et salg. Det gjør de åpenbart ved å bl.a. lyve for å dra slike naive mennesker inn i en avtale med useriøse aktører.

Hva er du uenig i?

Lenke til kommentar
StineR skrev (7 timer siden):

Takk for svar!  Det jeg synes er uklart i denne kontrakten er hva registreringsavgiften er, for den er ikke nevnt noe annet sted. Og punktene under punkt 7 skjønner jeg meg heller ikke helt på. Får jeg 40% tilbake hvis jeg avslutter studiet etter det er påbegynt? Altså "bare" betale 60%? Det er mye jeg synes skurrer med hele opplegget, og måten de svarer meg på er unnvikende og lite tydelig.

Det var mykje uklart i den kontrakta der. Når ein kontrakt er uklar, blir den normalt tolka til ugunst for den som har skrive ho. Sidan det ikkje er spesifisert noka registreringsavgift, bør du tolka det som at det ikkje er noka eiga registreringsavgift i dette tilfellet. Kostnaden med avmelding før studiestart blir dermed 0,-

Er det nokon grunn til at det står studieåret H23-V24 i kontrakta, eller er dette ein typo sidan ho blei inngått over eit år i forvegen? Reknar uansett med du har div. mailar etc. som dokumenterer at du skulle byrja i august 2024. Synst dei drar det vel langt om dei påstår studiet har byrja fordi du (angiveleg) har fått tilgang til læremateriale. Dei har dessutan gjeve seg sjølv høve til å avlysa kurset inntil 14 dagar før oppstart, så fram til 6. august har du nok i alle fall ei god sak her.

Elles er det nok eit par forbrukarrettslege ankepunkt her, i og med at det høyrest ut som du har vore utsatt for ganske aggressive salsteknikkar, der seljaren blant anna har oppgitt ukorrekt informasjon som gjorde at du gjekk inn ei kontrakt du ikkje villa ha teikna om du hadde fått korrekt informasjon.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MKap skrev (9 timer siden):

Det var mykje uklart i den kontrakta der. Når ein kontrakt er uklar, blir den normalt tolka til ugunst for den som har skrive ho. Sidan det ikkje er spesifisert noka registreringsavgift, bør du tolka det som at det ikkje er noka eiga registreringsavgift i dette tilfellet. Kostnaden med avmelding før studiestart blir dermed 0,-

Er det nokon grunn til at det står studieåret H23-V24 i kontrakta, eller er dette ein typo sidan ho blei inngått over eit år i forvegen? Reknar uansett med du har div. mailar etc. som dokumenterer at du skulle byrja i august 2024. Synst dei drar det vel langt om dei påstår studiet har byrja fordi du (angiveleg) har fått tilgang til læremateriale. Dei har dessutan gjeve seg sjølv høve til å avlysa kurset inntil 14 dagar før oppstart, så fram til 6. august har du nok i alle fall ei god sak her.

Elles er det nok eit par forbrukarrettslege ankepunkt her, i og med at det høyrest ut som du har vore utsatt for ganske aggressive salsteknikkar, der seljaren blant anna har oppgitt ukorrekt informasjon som gjorde at du gjekk inn ei kontrakt du ikkje villa ha teikna om du hadde fått korrekt informasjon.

Grunnen til at det står Q3 er pga jeg skulle få tilgang til studiemateriellet på nett, rundt denne tid. Dette så jeg aldri noe til. Jeg har meldinger der det står at studiet starter til høsten 2024, altså august.  Og atdet står at studiet slutter i 2024 er også feil. Da det begynner nå med den praktiske delen, og eksamen er til våren neste år.. med tanke på at summen ikke ser ut til å ha blitt endret så betraktelig, så har de løyet til meg for å få hanket meg inn i studiet.. og igjen, jeg prøvde å avslutte studiet i mars, men "fikk ikke lov", fordi de hadde så sterke meninger om at dette kom til å bli så bra for meg og jeg kom ikke til å angre.. ingen aksept å få på mine ønsker..

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Sir skrev (13 timer siden):

Jeg ville vært forsiktig med å nevne at det står noe om 2023 i kontrakten. Dette blir bare relevant om det er noe kursholder begynner å ta opp selv som et argument, og da er vi over på kursholders mislighold av egen kontrakt.

 

Registreringsavgiften hadde de allerede sagt at de ikke opererte med?

Jeg spurte om registreringsavgiften i senere tid, da jeg ikke fann den noe sted i kontrakten ellers. Sendte da kursholder en sms og spurte hva denne var og fikk til svar at det opererer de ikke med og at denne er slått sammen med studieavgiften, som de mener det står ganske tydelig beskrevet i kontrakten.  Dette mener jeg er feil,  jeg hadde ikke spurt om dette sto tydelig noen plass i kontrakten.. som dere selv kan se. Så av den grunn spurte jeg om der var noe mer av kontrakten som jeg ikke har fått tilsendt,  for da ønsket jeg gjerne å lese over denne for å få dette bekreftet eller avkreftet.

Endret av StineR
Lenke til kommentar
Gjest 1ffa6...c7c

Det er nok verdt å bruke et par tusenlapper på en advokat.

Dette kursopplegget virker som total svindel og useriøst.

Anonymous poster hash: 1ffa6...c7c

Lenke til kommentar

Det "positive" med rare formuleringer, motstridende informasjon (fra kontrakt, sms, nettsider, selgeren etc...) en smått rotete og dårlig utformet kontrakt, med litt rare formuleringer - og manglende informasjon, type når starter formelt studiet etc. Alt dette; vil være positivt for TS. 

Ta var på alt, SMS, eposter, brev.

Enig i at dette kurset (ser på det som et kurs, ikke studie... det gir ikke engang studiepoeng, det sier sitt) - er ganske useriøst og bortkastet. Det er til og med ingen "kontakt oss" på nettsiden deres. Det hele fremstår nesten som en scam. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...